#1
|
|||
|
|||
Golf Iii
hallo,
ik heb een vw golf 3 1.9 tdi. het probleem op deze wagen is dat hij de radiator niet doet aanslaan. ik heb zelf maar de radiator eens handmatig bedient en hij werkt dus radiator is niet kapot. nadeel is dat ik ook niet weet hoe warm de motor heeft. temperatuurmeter op het dashboard gaat niet. weet iemand hoe je dit kan testen of het de meter is die kapot is of de fout ergens andrs zit? dashboar ligt er momenteel uit. de wagen had momenten dat hij stond te koken en toch sloeg de radiator niet aan. eigenaardig toch? op de thermoschakelaar komt er een draad toe met 12 v. dus deze word sowieso gevoed. de draad die naar de schroef loopt is niet onderbroken dus ook geen probleem. waat dan wel zou het de thermoschakelaar zijn? zo ja? hoe kun je hem uitmeten met een multimeter. nog iets die mij irriteert aan de wagen is dat bij het starten de startmotor mee draait , je moet dan eventjs kortstondig gas geven en hij springt terug. hoe kun ik dit best op een gemakkelijke wijze oplossen ? een ander probleem die ook ng heb is dat de v-riem van de servo en krukas en de multiriem van alternator en krukas en dergelijke dat deze zeer erg slaat . vooral de multiriem ter hoogte van de alternator aan de spanrol en ook vanonder aan de krukas. wanneer ik langs de riem kijk zie ik dat de 2 poelies op de krukas heel veel slag vertonen. nieuwe polies steken is hier de oplossing vermoed ik ? ook maakt de wagen heel de tijd een irriteren gepiep van aan de riemen. vrij ambetant. dit alleen maar bij stationair toerental. bij gas geven valt het gepiep weg. zo ik hoop dat jullie me kunnen helpen. het is een hele boterham. maar ik zou graag de wagen in orde zetten. mvg Glenn |
#2
|
||||
|
||||
Voor de thermostaatschakelaar zou ik gewoon een nieuwe halen
kostte mij 2 tientjes en bij het loste bij mij zowel het temperatuurmeter probleem (meter blijf altijd op 0) als het temperatuur probleem (warm worden zonder dat de ventilator aanslaat) op.
__________________
Wie is jouw favoriete fictieve personage? Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
golf
Quote:
hallo, ja dat is ook mijn probleem. ventilator slaat niet aan en de temperatuurmeter op dashboard werkt ook niet. zou dit in orde komen door de thermoschakelaar te vervangen denk je ? of heb je de koelvloeistoftemperatuursensor vervangen? deze zit ergens dicht in de omgeving van de thermostaat. mvg |
#4
|
||||
|
||||
heb de thermostaatschakelaar vervangen
zit naast je ventilator, kan niet missen.
__________________
Wie is jouw favoriete fictieve personage? Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
En je starter zou ik ff laten reviseren of vervangen.
Deze is wss droog vanbinnen en moet terug ingevet worden en wss ook de lagers vervangen. Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
wat bedoel je met een starter? ---- ik zou trouwens ook ff controleren op kabelbreuk. de sensor die je temperatuur aan moet geven zit NIET langs je fan, deze meet alleen de temp in de radiateur en stuurt hiermee de fan aan. De sensor die de temp doorgeeft aan het metertje in je dashboard zit voorop je blok in een dikke koelslang. Kan niet missen, een sensor met 4 kabels erop. Ookal is dit 1 sensor, hij bestaat uit 2 delen. 1 deel meet de temperatuur en geeft deze door aan je computer die er allerlei leuke dingen mee doet, deel 2 meet de temperatuur en geeft deze door aan je dashboard metertje. Vervanging is makkelijk, binnen 5 minuten klaar. Alles ontluchten en kijk maar eens wat hij dan doet. Dan kun je tenminste weer je temp aflezen en daarna je koelfan probleem oplossen. PS een storing aan deze koelvloeistoftemperatuursensor kan uitgelezen worden!
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015 Last edited by Darkprojectx : 13-06-2009 at 09:24. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
hallo, ja dat was ook hetgene dat ik da cht. want heb bij een zelfde motor gezocht achter de sensor voor de temp.meting op het dashboard en het was inderdaad deze daar met 4 draden. hoe kun je deze uitmeten om zekr te zijn ? dat het deze is die kapot is of zou het de temp. meter op het dashboard niet kunnen zijn die kapot is? bij het uitmete van die sensor met 4 draden, hoe gbeurt dit? en welk ignaal moet je meten? mvg |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
uitlezen met vagcom
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015 |
#9
|
||||
|
||||
met die poelies zou ik niet blijven rijden je krukas poelie zit los als die eraf gaat ligt je blok in de soep de krukas moet opnieuw vlak geslepen worden en dan een nieuwe riem krukasbout en spanrollen erop (golf 3 diesel kwaaltje) heb al gehad met een vento dat blok was dood en me eigen is ook al gevlakt, dieselservice doet dit ff googlen
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
anders post je ff in het goede topic heeft hier niets met poelies en krukassen van doen
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015 |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
welke topic dan wel
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#12
|
||||
|
||||
Je bent een beetje indewarre
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
heb ik dan een deel niet gelezen
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#14
|
|||
|
|||
mijn excuus, topic starter heeft 2 problemen bij elkaar in 1 topic gefrot
dat piepen van de snaren bij stationair toerental; zet eens het contract af als hij dit doet. Blijft hij dan nog ff piepen dan zijn het namelijk niet je snaren maar je koelfan. Ik wist ook niet dat die kon piepen, tot afgelopen weekend De vsnaar is bij de mk3 zelf spannent door middel van een veer onder de dynamo/alternator, dus die zal niet piepen (tenzij hij echt kaal is).
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015 Last edited by Darkprojectx : 14-06-2009 at 22:15. |
#15
|
||||
|
||||
de v snaar is niet zelfspannend de multiriem wel voor de v-snaar zit er een bout in de buurt van de waterpomp die je aandraaien moet
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |