|
||||
|
||||
Kunststof brandstoftank
Vraagje:
Ik wil in mijn auto de standaard tank vervangen voor een kunststof tank, zoals deze: Linkje Deze wil ik plaatsen IN de auto, dus bijvoorbeeld in de reservewielbak, met een vulslang naar de originele tankdop/opening. Nou vroeg ik me af: -In hoeverre is dit legaal voor de RDW en/of trackdays? -Moet er een firewall omheen? (afgezien van dat het sowieso slimmer is voor je eigen veiligheid) en in geval van deze (zelfde kunststof tank maar met een stalen kist eromheen) ook nog?: linkje Heeft iemand hier ervaring mee? edit: er zijn ook nog aluminium tanks, zelfde vragen
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 17-10-2008 at 09:27. |
|
||||
|
||||
niemand een idee?
|
|
||||
|
||||
Ik heb ook al eens zo`n tank gemonteerd met de vulhals aangesloten op de orginele vulhals , maar het nadeel vond ik dat er
een benzinelucht in de wagen "hangt" Dit komt omdat er een kurkpakking in , en onder de vulring van de tankdop zit , die toch nog wel behoorlijk veel damp doorlaat. Deze hebben we daarna ook vervangen door een ander materiaal waardoor het iets beter werd , maar de lucht bleef toch duidelijk aanwezig . Ik zou er persoolijk niet voor kiezen . |
|
||||
|
||||
aha, dat is wel minder inderdaad. Maar het is wel straatlegaal allemaal?
|