|
||||
|
||||
Vraagje voor de apk keurmeesters en kenners
Ik ga een vento front op mijn cabrio van 97 monteren komende maanden.
Nu zitter er in de vento koplampen die ik wil monteren bij mijn weten geen knipperlichten in de koplampen (smoke van in-pro)??? Nu heb ik 2 Opties: A :Als ik nu de bumper ook wil cleanen door de verlichting eruit te halen en de zijknipperlichten uit de voorschermen verwijder is dit dan apk afkeur ??? Of staat er nergens beschreven dat er aan de voorzijde knipperlichten moeten zitten ??? B:Andere optie is de knipperlichten in de bumper laten zitten en ze uit de voorschermen te verwijderen is dit ook apk afkeur of is deze optie wel toegestaan ??? Graag reactie |
|
||||
|
||||
In de voorzijde moeten wel knipperlichten zitten ,in de voorschermen zijn ze niet verplicht .
Alleen als er een trekhaak achter de auto zit ,en de knippers op 90 graden van de zijkant van de auto niet zichtbaar zijn ,moeten er knippers in de zijschermen zitten . Ik weet dit omdat ik bezig ben met de Mk3 variant ,en dit heb uitgezocht . Ben namelijk ook met de voorzijde bezig (ivm schade) ,en heb zo ook enkele ideeën . In principe hoeven ze niet in de bumper te zitten ,maar dus wel aan de voorzijde zichtbaar zijn . Dus op één of andere manier in (of naast , achter de grille )de koplamp monteren is misschien ook een optie .
Last edited by jettaracing : 12-10-2008 at 19:26. |
|
||||
|
||||
Even op de site van de RDW gekeken....
Een personenwagen moet voorzien zijn van: één zijrichtingaanwijzer aan elke zijkant van het voertuig indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen; richtingaanwijzers aan de voorzijde van het voertuig worden beschouwd als zijrichtingaanwijzers indien het uitgestraalde licht hiervan duidelijk te zien is vanuit een punt gelegen op 6,00 m achter de voorzijde van het voertuig en 1,00 m zijwaarts; Hoop dat dit duidelijk is?
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
knipperlichten voor verplicht, aan de zijkant verplicht vanaf '98
|
|
||||
|
||||
thx Mannen
|
|
||||
|
||||
Quote:
Toch zoals ik het hier lees zouden knipperlichten voor en aan de zijkant in de schermen niet verplicht zijn op een auto van 97.Of lees ik het nu verkeerd (en in eigen voordeel)Omdat er staat: richtingaanwijzers aan de voorzijde van het voertuig worden beschouwd als zijrichtingaanwijzers en Een personenwagen moet voorzien zijn van: één zijrichtingaanwijzer aan elke zijkant van het voertuig indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen;??? |