Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Ice en andere auto electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 19-10-2008, 21:45
Geert_Sneek Geert_Sneek is offline
VW Enthousiast

Default Constante stroom radio (meer vragen 7e post!!)

Nieuwe vraag 7e post

Ik heb net 2 pioneer speakers in de hoedenplank geplaatst van 250 watt elk, en dit op mijn kenwood (KDC-3090R mischien zegt het iemand iets) radio aangesloten, plus de orginele Polo 6n2 speakers in de deur en dasbord, die in het dashbord zijn zoon 5 cm in doorsnee en die in de deur zoon 17 cm.

Maar ik had een probleempje,
De stekkers pasten mooi, en ik heb de pioneer speakers er apart tussen gezet, nu alles 6 speakers werken nu. Maar als ik de auto nou van het contact haal houd de radio geen constante spanning, dus het klokje moet je steeds opnieuw instellen enzo.
Nu meet ik wel dat er vanaf de stekker een rode draad komt waar constant 12V op staat, maar het werkt dus mooi niet.
Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?

Ten tweede, ik wil toch wat meer geluid dus wou ik twee 17cm speakers halen van ongeveer 80W voor in de deuren, maar moeten er dan in het dasbord tweakers of gewoon kleine speakers?

En zou op mijn radio gewoon een versteker kunnen? Hoe kun je dit controleren?

Ik weet het veel vragen, maar als ik dit allemaal een beetje weet kan ik lekker klussen, alvast bedankt!

Last edited by Geert_Sneek : 30-11-2008 at 17:38. Reason: Meer vragen!
Reply With Quote
Old 19-10-2008, 22:08
sanderz's Avatar
sanderz sanderz is offline
Married to PC

Send a message via MSN to sanderz

rode en gele draad omdraaien wil ook wel eens helpen.

zit er op de achterkant van je radio aansluiting voor 2 tulpstekkers? zo ja daar moet je de versterker op aansluiten
Old 21-10-2008, 15:44
VW Enthousiast

Oke dan, rode en gele draad omgedraaid en het probleem is op gelost, en er zitten 2 aansluitingen voor tulpstekkers op de achterkant, dus ik zal binnen kort maar is een versterker halen.

Bedankt Sander!
Reply With Quote
Old 21-10-2008, 15:51
FrankyPolo FrankyPolo is offline
Forum regular

en een kabelkitje erbij nemen, is wel zo makkelijk met aansluiten van de versterker! 20 euro heb je al zo'n setje!
Geert_Sneek, woon je toevallig ook in Sneek of gewoon alleen een naam?
Reply With Quote
Old 18-11-2008, 10:26
coilt coilt is offline
Forum regular

Default contact

hoi.. dat probleem had ik ook met het aansluiten van me jvc radio,,

toen heb ik ze ook omgewisseld en bleef alles wel vast staan maar liep toen tegen het probleem aan ..

Als ik ook maar net me sleutel in contact doe heb ik al stroom ,, of schroevendraaier ofzo doet die het ook al..

Wat kan dit zijn?
Groet roy
Reply With Quote
Old 18-11-2008, 10:45
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Arne

Geert, als ik het goed begrijp heb je op 2 kanalen 4 speakers aangesloten? Daar kun je je speakers en je radio mee slopen, is niet echt de manier.

Verder kun je voorin een composet plaatsen, dit is een losse 'woofer' en een tweeter die in het dashboard komt voor de hoge tonen. Die moet je eigenlijk wel via een versterker aansturen. Let wel op met de inbouwdiepte.

Als je ook nog een subwoofer wilt gaan plaatsen, zou ik eerst investeren in een andere radio, dit is wel een oudje, en hij heeft maar 2 versterkeruitgangen (rear left/rear right)
Reply With Quote
Old 30-11-2008, 16:12
VW Enthousiast

hey arne,
Bedankt voor je advies, begin nou een beetje te begrijpen wat je bedoelt, en het is inderdaad niet de manier. Ik had de radio plus speakers gekocht van een maatje van mij, en heb nu de rest van de set ook over gekocht, dus subwoofer versterker en bekabeling. Volgens die gast heeft dit samen altijd in zijn auto gezeten, dus radio versterker woofer en de 2 achterste boxen, nu wou ik dit allemaal weer netjes aansluiten.

Alleen kom ik er nu nogsteeds niet helemaal uit:P
Aan de ene kant van de versterker zie ik 4 (4? ik heb maar 2 aansluitingen op mijn radio?) aansluitingen voor tulpstekkers waarbij staat ''variable crossover front left richt'' en ''variable crossover rear left richt'', hier sluit ik neem ik aan mijn radio op aan met 2 mooie dikke kabels met tulp aansluiting.

Op de andere kant van de versterker zitten aansluitingen voor speakers front en speakers rear, dit lijkt me allemaal ook vrij logisch. Heb ik geen kabels bij maar hierbij volstaan neem ik aan gewone luidspreker kabel?
Voor de power heb ik ook een rooie kabel die neem ik aan gewoon vanaf de accu naar de ''+12v'' aansluiting moet op de versterker, en ''GND'' moet ik gewoon aarden neem ik aan, maar wat doe ik dan met de ''REM'' aansluiting?

Maar als ik dit allemaal voorelkaar heb waar moet mijn woofer dan op? Die moet neem ik aan ook gewoon op de versterker of niet? En wat van kabel kan ik daar het beste voor gebruiken?

Ik snap het zijn veel vragen, maar ik vind bar weining info over het installeren van zoiets op internet, ik hoop dat jullie mijn vragen een beetje kunnen beantwoorden

Het gaat hier trouwens om een Woofer merk Caliber type BassCube en ook een versterker van caliber type CA80.4

Alvast bedankt!

Last edited by Geert_Sneek : 30-11-2008 at 16:15.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules