![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
M'n stationair toerental is echt TE laag; als ik voor het eerst start, dan hangt de wijzer rond de 100 toeren ![]() Als ik dan weg kan rijden zonder dat hij stilvalt, valt meestal de motor uit als ik terug schakel bij het stoplicht( +/- 700 meter verderop). Als de motor warm is draait de motor +/- 600 toeren. het is een Pieburg met automatische shoke. De shoke heb ik overigens al een aantal keren afgesteld zonder een goed resultaat. :frown: Nu hoorde ik van verscheidende mensen dat het wel eens aan de carb. kan liggen? Tips en/of ideeen voor vervanging of de prijs van een 2ehands carb. zijn welkom! p.s. hier een kleine moment opname ervan, net motor aangezet. http://www.partyindustries.nl/poll/DSCI0001.ASF Last edited by antraciet : 13-09-2004 at 21:59. |
#2
|
|||
|
|||
![]() betreft een golf 1 1500 gx
|
#3
|
|||
|
|||
![]() die stinkpierburgs ben ik ook HELEMAAL zat...
heb er helaas geen oplossing voor voor jou sorry... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Goedkoopste oplossing is waarschijnlijk naar de sloop. Laat em daar vervolgens ff graveren of iets dergelijks dat je em evt kunt terug brengen als die ook niet goed mocht zijn.
Suc6
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
hehe ben niet de enige ![]() Quote:
enig idee hoe ik te werk kan gaan, heb het namelijk nog noooit gedaan of raad je me aan dit gedeelte uit te besteden. Ken namelijk wel een garage bedrijf die me over het algemeen voor een schappelijk prijs helpt |
#6
|
||||
|
||||
![]() gewoon wat ondernemen... deze topic plaats je nu voor de 3e keer...
![]() haal je carb los.. breng em naar een revisiebedrijf desnoods, laat hem reviseren, en zet em er weer op... of reviseer em zelf... of neem weber's o.i.d.... daar zijn meer mensen in gespecialiseerd kwa reviseren en afstellen denk ik zo.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja te erg en telkens andere antwoorden.. maar oke moet dan nu maar echt eens actie gaan ondernemen... dus mensen kennen jullie een bedrijf dat nog overweg kan met carb. in de provincie utrecht let me know! |
#8
|
||||
|
||||
![]() de antwoorden tot nu toe waren:
- zelf reviseren, - laten reviseren, - ruilcarb op de sloop halen, - andere carb's installeren... ![]() gewoon zelf doen... lijkt me goed te doen... en interessant..
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
als eerst jou tip even na lopen.. qoute: zie het als een geheel.. de ontsteking.. van de bobine naar de rotor naar de verdeler naar de kabels naar de bougies.... met betrekking op de dikgedrukte woorden. p.s. hier nog een filmpje van m'n golfje 'zet wel even het geluid aan' best apart vind ik zelf.. http://www.partyindustries.nl/poll/DSCI0007.ASF Last edited by antraciet : 13-09-2004 at 21:49. |
#10
|
||||
|
||||
![]() na het zien van je filmpje via msn.. dacht ik misschien dat je eerst eens naar je ontsteking moest kijken.. verdeler en rotor nog nooit wat mee gedaan.. kleine moeite, kost geen drol.. dus daar eens beginnen... en de weg van het vonkje gaat ruigweg van de bobine naar de rotor naar de verdeler door de kabels naar je bougie.. dus daar zou je eens wat dingetjes in kunnen vervangen dacht ik zo... aangezien de rotor en verdeler niks kosten.. daar eens beginnen...
ontstekingstijdstip ook een laten sjekken dacht ik... hoewel de motor verder bij hoge toeren goed loopt zeg je... naja.. tis moeilijk oordelen via een filmpje met de digi-cam gemaakt... een paar kleine dingetjes kun je eens proberen dacht ik zo..
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
http://www.partyindustries.nl/poll/DSCI0001.ASF Quote:
ja hij trekt inprinciepe goed door, alleen als ik schakel zakt het toerental wel onder de 800 toeren... juist, niet echt super dus... |
#12
|
||||
|
||||
![]() ow, en begin bij het kopen van een vraagbaak
![]()
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Heb je het waselement van de automatische choke al eens vervangen??
zo nee, dan is dat zeer waarschijnlijk de oorzaak
__________________
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Wat is/doet een waselement precies?
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Het waselement zorgt voor de automatische chokeregeling. Rond het waselement stroomt koelvloeistof, als de motor warm wordt veranderd de lengte en dus de hoeveelheid extra benzine. Defect element kan leiden tot een wijde variatie aan klachten in verbruik en loop van de motor. Ik heb al eens een waselement vervangen bij een auto met gelijke symptomen als de jouwe
__________________
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
oke, zal het noteren en er mee naar de garage gaan, verkoopt de vw dealer dit trouwens? en zo ja wat kost het dan? alvast bedankt, |
#17
|
||||
|
||||
![]() dealer verkoopt het, maar de prijs weet ik zo niet
kost niet de wereld in ieder geval
__________________
|