#1
|
||||
|
||||
Problemen met 16v (PL)
heb ondertussen de motor in me auto zitten maar echt goed lopen wil nog niet echt lukken.
In eerste instantie dacht ik dat het aan de lucht aanzuig rubbers zou liggen. mijn oude rubbers waren gescheurd en zogen de brandstof klep niet goed open. Nadat ik deze rubbers vervangen had. Wil de motor nog niet aanslaan. De koudstart klep gaat ook gewoon open dus hij geeft een paar klappen en dan valt de motor gelijk weer stil. als ik de aanzuigbuis eraf haal en zet een schroevendraaier tussen de brandstofklep dan loopt de motor wel mooi. Ik ben er ook achter gekomen dat zodra de auto op contact staat (brandstof druk) de klep best wel wat kracht nodig heeft om omhoog gezogen te worden (lijkt mij dat dit te zwaar gaat) Weet iemand van jullie of dit inderdaad zo zwaar hoort te gaan of moet deze gewoon soepel omhoog te halen zijn? ik wordt een beetje gek nu.. wil weer rijden |
#2
|
||||
|
||||
Dit probleem hebben wij ook. We hebben meteen het hele blok vervangen voor een gereviseerde maar het probleem zal er nog wel zijn. Daar rekenen we op. Ik heb me laten vertellen dat je druk accumulator kapot is. Zit onder bij je benzine pomp. Er staat waarsch zo veel druk op je luchtweger dat hij niet dmv lucht omhoog gaat.
Laat even weten of hij loopt! M.v.g Ingmar |
#3
|
|||
|
|||
Bij een Pl is het dat ding[bij een KR de warmdraairegelaar] dat naast de luchtweger zit,die de druk warm en koud regelt
Zit ook een grijs kastje onder waar wat stekkers op zitten[electronica] De stuwklep hoort soepel te gaan wel iets weerstand maar zeker niet zwaar |
#4
|
||||
|
||||
ja,
maar regelen die wel de druk? geven die niet posities door aan het stuurapparaat? hebben we het over deze: of over deze: maar die klep heeft teveel weerstand volgens mij, maar hoe kan ik m weer soepel krijgen, als de auto niet op contact staat gaat ie veel soepeler.. echt raar.. |
#5
|
|||
|
|||
Als je de auto op contact zet gaat de brandstofpomp draaien [en dus druk opbouwen
PL =5.2-5.6 bar] De warmdraairegelaar die brengt het terug tot ongeveer 3.5 bij warme motor Dat deel wat zwaar gaat is de plunjer in de brandstofverdeler Die moet bij koude motor lichter gaan als bij een warme Bij koude motor staat er minder druk op de plunjer 1.0-1.4bar Controleer eens de plunjer in de brandstofverdeler of deze wel licht genoeg gaat |
#6
|
||||
|
||||
heb nog een goede branstofverdeler liggen (spinnekop) van een pl
mocht je hem nodig hebben voor 50 euro is ie van jou. gr menne
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#7
|
||||
|
||||
ja, zover was ik ook al. die plunjer gaat veel zwaarder. daar staat veel meer druk op.
|
#8
|
||||
|
||||
regelt dat grijze kastje naast de brandstofverdeler de druk op de plunjer?
als de auto koud is staat er geen spanning op de stekkers van dat kastje.. maar hoort dat wel? |
#9
|
|||
|
|||
Dat ronde ding daar voor ,met die leidingen er aan
Is bij de KR de warmdraairegelaar |
#10
|
|||
|
|||
Nou weet ik niet zo heel van van de Ke-Jetronic af.....maar de warmdraairegelaar die bij dit soort injectie systemen zit regelt een klein drukverschil boven en onder de regelplunjer in de spinnekop....hij laat bij koude motor de druk aan een kant van de plunjer iets zakken, waardoor de regelplunjer de brandstof sleuven iets verder opent en er iets meer brandstof word toegevoerd aan de motor...bij warme motor stuurt ie dicht en verdwijnt het druk verschil ....
De brandtsof druk word geregeld middels een veerbelaste klep voor op de spinnekop, en is af te stellen De lucht weger hoort vrij soepel te gaan, want door de hefboom werking word de kracht die uiteindelijk de regelplujer bediend versterkt.... Als je de luchtweger zwaar gaat, gaat de regelplunjer veel te zwaar, of hij gaat te zwaar op het scharnierpunt ...te zwaar om door de lucht stroom bediend te worden |
#11
|
||||
|
||||
Dan zal ik die vanmiddag even gaan vervangen.
Heb een nieuwe spinnekop van een vriend gekregen. Deze ga ik monteren en dan laat ik het wel weten! |
#12
|
||||
|
||||
na het vervangen van de spinnenkop blijft het probleem hetzelfde.
ik hoorde van een vriend van me dat ik de drukaccumulator ook`even na moest kijken. Heb bij het ombouwen wel de brandstof pomp in de tank over gezet maar niet de onder de auto zit. Waar dient deze voor? en is dit soms die drukaccumulator? wordt er een beetje gek van nu! |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
De brandstof pomp onder de auto is de belangrijkste pomp van het hele spul.....daar zit ook je filter en....jawel de drukaccumulator....zijn dus 3 onderdelen die tesamen de BELANGRIJKSTE pomp van het brandstofsysteem vormen...die in de tank is alleen een opvoerpomp die de benzine naar de andere toepompt.. Heb je naast het vervangen van de spinnekop ook naar de andere zaken gekeken??? |
#14
|
||||
|
||||
kon de donor auto voor een prikkie kopen omdat de motor het niet meer deed.
Heb de motor over gehangen en toen ben ik gewoon gaan zoeken. Eerst vonkte hij ook niet. Dat heb ik verholpen. toen ben ik gewoon gaan zoeken. Ik dacht allereerst die aanzuig rubbers maar te vervangen. toen thermotijd schakelaar vervangen. toen dacht ik dat de druk op die plunjer veels te hoog was. Dus spinnenkop vervangen om te kijken of het verschil gaf. hij gaat wel een stuk lichter maar loopt nog steeds niet. ik heb niet echt veel verstand van ke-jetronic.. wat kan ik nog meer na kijken? |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Wat voor type motor zat er eerst in je auto dan ?? Een zelfde type ?? Ik zou de brandstof pomp maar eens gaan verdenken als ik het zo lees. Die pomp is bij een systeem als de Ke-Jetrnic essentieel vanwege de druk en de hoeveelheid die hij moet leveren.. |
#16
|
||||
|
||||
1.3 mh <swap> 1.8 pl
heb dus niet die pomp onder de auto vervangen. Maar wat ik me dus afvraag, er zijn toch ook systemen geweest dat je de druk op de plunjer kon afstellen met een drukregel schroefje op de verdeler. maar dat weet ik niet zeker. Ik ga eerst even de pomp vervangen zoals je zegt. bedank voor de informatie! |
#17
|
|||
|
|||
1.3, dan zal er onder de auto niet eens een pomp zitten...
Die heeft een mechanische benzinepomp op de cylinderkop.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Ja elke K- Jetronic achtige verdeler kan afgesteld worden middels een stelschroef op de verdeler, maar dat komt zelden voor dat die versteld moet worden. |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Daar begint het steeds meer op te lijken...de pomp van een Ke-Jtronic achtige levert veel meer druk een heeft vele malen meer opbrengst dan dit soort pompjes. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
motorcode NZ was het trouwens. Die heeft wel pompje onder de auto, deze heb ik niet vervangen. Dacht dat de systeemdrukken wel gelijk zouden zijn. maar als ik daar nu aan terug denk is dat wel erg dom edit: heb m er net even onderuit geschoeft. dit is m toch? Last edited by Fast Eef : 22-09-2008 at 17:06. |