#1
|
|||
|
|||
Schommelende GTI (PL)
Dag mensen..
Ik heb een golf 2 gti 16v PL met een vaag probleem!! Als ik mijn ontsteking verdraai van de ene kant naar volledig de andere kant, slaat ongeveer op de helft de brandstofpomp uit en heel snel weer aan... alsof hij deze reset.. (dit natuurlijk alleen als het contact aan staat) Wie heeft hier een antwoord op?? Geschiedenis: Koprevisie gehad, alles losgehaald en schoongemaakt.. Netjes weer in elkaar gezet.. nergens geen problemen mee.. Hij wil alleen niet meer blijven lopen!! als ik start dan slaat hij heel even aan en valt hij na 2 seconden weer uit.. als ik mijn gaspedaal aanraak valt hij gelijk uit.. Dingen die ik vanaaf ga nakijken is: Hallgever, Contactslot, Relais 30, Stappenmoter schoonmaken en de koudestart injector ff nakijken.. Mochten jullie nog andere suggesties hebben dan hoor ik ze heel erg graag.. Alvast Bedankt.. Menno Last edited by Mensky : 08-10-2008 at 19:24. Reason: Problem Changed!! |
#2
|
|||
|
|||
Nokkenassen wel goed staan
|
#3
|
||||
|
||||
Hoi menno,
Dit hoort zo want als je ontsteking gaat draaien springt ook je brandstof pomp aan. Dit is dus het probleem niet. Ik weet voor ongeveer 99% dat je ergens valse lucht hebt want dit hadden wij ook. Slangetje niet aangesloten of wat dan ook. Iemand starten en de ander zoeken naar ontsnappende lucht. Succes |
#4
|
|||
|
|||
Nog een vraag??
Quote:
Had geen last van valse lucht, maar wel van de luchtweger. De plaat waar de spinnekop op zit was waarschijnlijk naar de kl*te. Plaat van mijn ouwe spinnekop eronder en bleef gelijk lopen...,, we kwamen er eigenlijk bij toeval achter.. Maar natuurlijk hartelijk dank voor je reactie Heb ik gelijk een nieuwe vraag:: ::Hij loopt vreselijk hoog stationair terwijl de stationair-schroef compleet naarbinnen staat.., (trekt geen valse lucht,en vacuumslangetjes zitten prima) Mijn ontsteking moet ik volledig op zijn vroegst zetten anders stottert hij bij het reageren op het gas pedaal(komt dan dus gewoon niet lkkr weg, al stotterend en ploffend) Heb gehoord dat er een paar sensoren in het systeem zitten die voor een beroerd stationair toerental kunnen zoregen? welke zijn dit? Heeft een pingelsensor hier invloed op of de hall-gever? Heb een hoop vraagtekens???? Wie kan mij goed helpen? Alvast bedankt |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
De intsteking en de riempoelie zitten op de uitlaat die staan wss goed Maar de inlaat staat 1 tand verkeerd na inbouwen |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Op de tandwielen van de nokkenas zitten 2 rondjes(markeringen),, als die exact tegenover elkaar staan dan staan mijn nokken-assen goed, vanaf dat punt is 't een kwestie van poelie en krukas op tijd zetten,, en dit staat goed |
#7
|
|||
|
|||
Update!!
Hoog stationair is verholpen door ontsteking weer richting normaal te draaien!(beetje vaag want had voorheen dit probleem niet) Hij blijft lopen maar 5\10 keer is 't gewoon kl*te.. hij blijft dan hangen op 800 toeren en als hij uit zijn dal springt en zin heeft om goed te lopen dan knaltie weer richting 1300 toeren.. had dit probleem ook al voor de lekke kop-pakking.. Hoort het klepje van een stappenmotor licht te gaan (alsof er bijna geen veerkracht achter zit+dat er een constant spleetje open blijft staan) Heb deze al wel goed schoongespoten, hierdoor reageerde hij ff wat vlotter op het gas,, maar voor de rest geen verschil!!! Kan het probleem met de lambda\pingel of hallgever te maken hebben?? Niemand ooit last van gehad lijkt wel.. kom erg weinig mensen tegen die me zo kunnen helpen.. Maarja,, kan niet alles hebben Last edited by Mensky : 08-10-2008 at 19:26. |
#8
|
||||
|
||||
Lambda signaal is eigelijk pas van belang als hij warm is, of is het een voorverwarmde lambda?
Verder kan een pingelsensor voor inhouden zorgen, boven de 1300rpm is de gasreactie wel goed? Dus is dan het inhouden weg..?
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |