|
|||
|
|||
auto slaat af na 150km rijden
ik reed van zondag naar asten en daar aangekomen zette hij zichzelf uit en het olie lampje ging knipperen. na tien minuten weer gestart en geen probleem meer gehad. wel wil hij af en toe niet aan slaan. wie weet wat dit kan zijn?
alvast bedankt
|
|||
|
|||
wat voor auto? (merk type?)
wat voor motor? (code?) wat is het bouwjaar? (voor de verschillen) |
|
|||
|
|||
ik heb een b4 sedan uit `95 . het is een 1.8 met 90pk.
het gebeurde tijdens afremmen en koppeling in om terug ts schakelen in zijn 2e versnelling. dus dan hij sloeg af wanneer hij stationair moest draaien . hij valt uit . olie lampje knippert en krijg hem niet gestart. kan het zijn dat een warmte sensor te warm werd. ik had wel flink door gereden nl. naar asten.
soon driving oldschool once again Last edited by seven13 : 22-06-2010 at 22:32. |
|
|||
|
|||
zal dus een ABS motorcode hebben.
Kan zijn idd dat ie te heet werd, kan dus aan de koeling liggen...... maar dan moet je watertemp dit dus ook aangegeven hebben. Auto rijdt dus nu wel weer gewoon? ....... |
|
|||
|
|||
ja gelukkig wel . wat mijn motortemperatuur op dat moment was weet ik niet. hij blijf wel altijd netjes op temperatuur.wel wil hij regelmatig weer afslaan als ik hem koud start. misschien gasklepje wat bdicht slaat of blijft.
volgende week vraagbaak op de deurmat . dan weet ik waar alles ongeveer zit.
|
|||
|
|||
stappenmotor die het begeven heeft misschien.
Heeft ie nu problemen met stationeer draaien? |
|
|||
|
|||
nee dat (nog) niet gelukkig.hij draait best wel soepel .ook weinig vibraties in het interieur.waar zit de stappenmotor ? ik kan er dan ff naar kijken of er wat aan te zien is.
|
|||
|
|||
is dat zwarte kastje op je monopoint, die regelt stationeer dmv de plunjer in of uit te sturen. Het wormwiel wat erin zit kan versleten zijn, of je heb een stekker probleem.
Er willen nog wel eens draden gewoon afbreken. Ckeck ook ff je temp-sensor... deze is waarschijnlijk 4 polig........ het kan zijn dat ie de waarden niet goed doorgeeft. |
|
|||
|
|||
ik zal zondag eens kijken .alvast bedankt en ik zal blijven posten in dit onderwerp