#1
|
||||
|
||||
G60 motor draait te rijk
het blok ligt in een golf 1 maar het gaat om een G60 blok dus ik post de vraag hier
als hij nog koud is draait hij goed, maar zodra hij warm is draait hij te rijk op stationair. stottert dan bij gasgeven, en start niet meer dan na afleggen. Lambda sonde en alle sensoren zijn nieuw, darm van gasklephuis naar map sensor is exact 1m lang, en is aangesloten op de juiste aansluiting op het gasklephuis (bedankt voor de tip Bolku) maar we mogen zoveel draaien aan de regelaar aan het gasklephuis of de regelaar voor stationair toerental, hij gaat niet armer, en draait ook te hoog in stationair, ongeveer 1200 tpm iemand een idee? |
#2
|
||||
|
||||
zou er iemand deze topic kunnen verplaatsen naar het motor gedeelte, staat daar beter denk ik
|
#3
|
||||
|
||||
ter info we hebben ondertussen al de meest voorkomende zaken nagekeken:
lambda , blauwe temp.sensor ,ohm waarde van potentio meter , vacum leidingen naar ecu , en vollast schakelaar , op gasklephuis , potentio meter was al eens uitgemeten maar nu opnieuw en de waardes zijn alles behalve goed, en als je eraan regelt doet dat er niets aan, dus defecte potentio meter? |
#4
|
||||
|
||||
we hebben gisteren opnieuw aan het testen geweest en opnieuw alles uitgemeten.
bleek dat de weerstand van de co potentiometer 850ohm was, en niet veranderde, maar als we een tijdje later nog eens probeerden reageerde hij wel en konden we hem op 550 zetten. En de blauwe temperatuur sensor gaf nadat de motor 2 minuutjes had gedraaid een waarde van 4,5v en die zou tussen de 0,5 en 2v moeten geven dus die twee zaken worden vandaag vervangen fingers crossed |
#5
|
|||
|
|||
Succes met de problemen. Wat betreft doormeten en afstellen van een g60 kun je het best even op het corrado-forum zoeken, daar is over dat onderwerp heel veel te vinden!
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#6
|
|||
|
|||
Mocht je problemen blijven houden kan je altijd met hem bij mij langskomen.
GreetZ |
#7
|
||||
|
||||
het probleem is opgelost, zal de uitleg plakken van de persoon die het heeft opgelost:
de extra water temp. meter was afgetakt van de orginele water temp. sensor , en blijkbaar geeft de meter een extra weerstand aan de ECU waardoor dat , als de motor koud was geen probleem , eens die warm was ook niet ,want die krijgt steeds minder weerstand dus , moet die gaan minder inspuiten , en minder vooronsteken , dus so far so goed, maar eens je de motor afzet en terug opzet ,dan meet die ineens een waarde dat onmenselijk is voor de ecu en dan denk die ola ,, zo veel weerstand ,, motor staat (vb -10graden ) en pats die spoot zo veel ineens in dat die gewoon onmiddelijk verzoop mede ook door de onsteking dat verandert wordt , op da moment , (nogthans al veel afgetakt , bij 16v en 8v maar niet bij G60 blijkbaar kan die er niet tegen... |