![]() |
|
||||
|
||||
![]() alo
Ik heb zopas een golf 3 gekocht met in mijn ogen de meest klote luidsprekertjes ooit. Zo standaar als het maar kan zijn. Ik hou van muziek en dat mag ook wat geluid maken. Nu ben ik opzoek naar een setje om te installeren. Ik dacht zo aan 4 luidsprekers, 2 vooraan & 2 in de hoedeplank met eventueel nog 2 tweetertjes erbij. Iedere luidspreker rond de 200 watt & versterkt met een 4-kanaals versterker. Iemand ervaring met zo een setje? Kheb al dikwijls hertz horen vallen als kwaliteits luidsprekers maar deze koste helaas al gauw een 200 EUR per paar. Alvast bedankt gegroet. |
|
|||
|
|||
![]() Het beste van je kan doen is een compo setje voorin en achterin een woofer.
evt kan je het aanvullen met 2 kleintjes achterin maar niet direct nodig. wat mag het kosten ? kijk eens bij MTX goede prijs kwaliteit verhouding voorin THS 652, XT-10 of 12" woofer en een versterker X704. !let op prijzen op het internet die kunnen nog wel eens afwijken. |
|
||||
|
||||
![]() Zou ook je budget wel willen weten en om wat voor auto 't gaat...
|
|
||||
|
||||
![]() Precies..
Gewoon een degelijk composetje voorin en een leuk subje achterin. Dat samen op een 4-kanaals versterker....
|
|||
|
|||
![]() Inderdaad....hangt echt van je budget af
maar wat ik zou doen is een leuke composetje kopen voor voorop dan denk ik gauw aan merken als Audio system/hertz/alpine en dan een mooie 12 inch sub voor achterin...die lekker laag en diep kan gaan ook zelfde merken kwa versterkers zou ik eerder voor 2 losse versterkers gaan 1 mono versterker alleen voor je Sub.....en een 4kanaler (je weet nooit als je wilt gaan uitbreiden en meestal speelt het zo veel lekkerder dan alles op een 4kanaal aansluiten) alleen voor je compo (je kan dan de tweeter en de midrange op zijn eigen kanaal aansluiten en dan beter afstellen) Maar 1 4kanaalversterker is geen slecht idee Zolang je maar uit de buurt blijft van die merken als climax en noem maar op(remco spulletjes) |
|
||||
|
||||
![]() Hertz en audio system zijn idd erg goede aanraders.
Zou alleen nog niet actief gaan spelen met je composet. (tweeter en Midbass gescheiden aangesloten op je amp) daar komt wel wat meer bij kijken en zeker niet altijd beter af te stellen.. Ach budget blijft het belangrijkste en wattage's zeggen helemaal niks over de speaker. Gewoon een goede audio zaak binnenlopen en verschillende setjes op je gemak beluisteren, neem wel een eigen cd'tje mee met je eigen muziek smaak. Suc6 ![]()
|
|||
|
|||
![]() heb nog een 4 kanaals rockford versterker liggen die weg mag !
het is een 200a4 (4x50watt) is een leuk versterkertje om mee te beginnen ! gr. martijn ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De auto had ik al reeds laten weten maar geen probleem het gaat hier om een golf 3 (drie deurs model). Mijn budget varieert eigenlijk. Ik wil er wel wat in stoppen maar alleen wanneer ik zeker weet dat ik iets gevonden heb wat het echt moet zijn. In dat geval kan voor mij een kleine 800 EUR wel om te beginne... Een sub wil ik zowiso, welke maat en sterkte daar ben ik nog niet uit. Twee versterkers hebben ze mij ook aangeraden dus daar ben ik ook wel vrij zeker van. Alleen, de ene zegt enkel sterke luidsprekers in de hoede plank zijn voldoende, de andere zegt alleen vanvoor is ok en dan nog een andere zegt nee, voor en achteraan... Daar zitten dus nog wat twijfel. Kheb by the way al enkele setjes gehoord en hertz verkrijgt toch mijn voorkeur op dit moment. alvast bedankt en schiet maar los hè gegroet... Last edited by thomashouben : 22-09-2008 at 22:57. |
|
||||
|
||||
![]() Wat voor muziek wil je gaan draaien. Je hebt eigenlijk twee beginconcepten:
Sound Quality Sound Pressure Wat wil je precies? Want twee versterkers, dat zegt niet zoveel ![]() Ik zou het zo aanpakken: - Welke muziek - Zuiver of hard - Budget - Merk advies Etc. Gebruik anders even de search van dit forum: http://www.showyoursound.nl/ |