#1
|
|||
|
|||
t2 info gezocht
iemand nog ideeen
kan weinig vinden over de t2 zoek tech info en goede/zwakke punten alle info is welkom ps: iemand met een westfalia camper toevallig hier
__________________
a balanced diet is a cookie in each hand |
#2
|
||||
|
||||
Vraag maar raak, wat wil je weten?
Op het LVWCN forum was laatst ook al iemand die vragen had over de T2: http://www.lvwcn.nl/phpbb/viewtopic.php?t=104 Wat wil je verder weten wat betreft techniek? Heb trouwens nog wel 2 bussen in de aanbieding (zit wel werk aan) Groeten, Vincent "M-code" Molenaar
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#3
|
||||
|
||||
Ik heb ook al 3 jaar een t2b camper.
Dus als je vragen hebt, vuur ze maar af!! Aircooled greetz, Humby |
#4
|
|||
|
|||
dat ben ik ook op lvwcn
okee de vragen daar komen ze de voor en nadelen van pop top of hefdak 1.6 of 2L berlin of helsinki enz enz enz ben naar zulk soort info op zoek en uiteraard naar ervaringen
__________________
a balanced diet is a cookie in each hand |
#5
|
||||
|
||||
voor en nadelen van pop top of hefdak
> dat ben ik ook op lvwcn
Ah, dat verklaart een boel. > okee de vragen daar komen ze > de voor en nadelen van > pop top of hefdak Voordeel pop top: meer hoofdruimte Voordeel hefdak: meer hoofdruimte en slaapplaatsen Nadeel hefdak of pop top: HET ZIET ER NIET UIT! Plus: je hebt een wak in je dak en da's ook niet alles, vooral als je later besluit dat ding er af te halen. Ik hoop dat ik niemand voor de kop stoot met mijn hefdak-mening > berlin of helsinki Interieur ziet er anders uit. Andere indeling. Maar er zijn natuurlijk veel meer interieuren dan deze 2....en er ziijn nog meer fabrikanten geweest (Ames Cador, Dormobile, Danbury, etc) Gewoon gaan kijken bij zo'n ding en je oordeel vellen wat je er van vind. Niet te moeilijk doen, gewoon eens bij wat bussen gaan kijken. Als je echt een goede bus wilt ben je doorgaans wel even aan het zoeken. Of je moet je portemonnee open trekken....en dat is NIET direct een garantie dat je een goede bus koopt Als geld geen probleem is ga dan naar European collectables. Carlos heeft vaak wel leuke bussen staan. Zit een prijskaartje aan. En hou je ogen open want de bussen zijn niet altijd even goed als hij beweert (maar dat geld voor basically alle bussenhandelaren) succes met de zoektocht. groeten, Vincent
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#6
|
|||
|
|||
als ik genoeg geld had dan had ik ook al een bus denk ik
zoals je al zij eur.coll heeft genoeg maar om nou 10.500 pleuros neer te leggen voor een bus van 30 jaar oud en dan wat je zegt nogmaar hopen dat die echt zo goed is
__________________
a balanced diet is a cookie in each hand |
#7
|
||||
|
||||
> als ik genoeg geld had dan had ik ook al een bus denk ik
> zoals je al zij eur.coll heeft genoeg maar om nou 10.500 > pleuros neer te leggen voor een bus van 30 jaar oud > en dan wat je zegt nogmaar hopen dat die echt zo goed is Ja, dat er voor een T2a meer dan 20.000 gulden zou worden gevraagd had ik 5 jaar geleden nooit durven dromen...maar het is wel zover. Strax gaan de T2b's ook weg voor dat geld. Misschien is het zelfs wel een goede investering zo'n bus Maar dat 'hopen' dat een bus goed is hoeft niet hoor. Je moet gewoon goed de zwakke plekken kennen, dan ontmasker je zo'n ding vrij snel. En natuurlijk letten op slecht laswerk. Optie is nog om een bus uit het buitenland te halen. Daar zijn ze doorgaans nog wel redelijk geprijsd t.o.v. hier. Zo heb ik dus een paar maanden geleden een 1978er 7 zitter uit de VS gehaald. Bij Kieft en Klok durven ze voor een vergelijk bare bus 4000 euro te vragen terwijl ik hem voor de helft voor het bedrag in Nederland had staan (inclusief alle kosten). Nu is de VS misschien wat te riskant (had ook wel wat geluk met de aanschafprijs) maar in Duitsland en Oostenrijk kun je nog wel eens wat vinden. groeten, Vincent
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#8
|
||||
|
||||
qua motor zou ik een 2.0l aanbevelen. Als je perse een camper wilt dan had ik wel een originele fabriekscamper genomen, betere constructie en inbouw. Je weet maar nooit hoe iemand anders het interieur erin gefreubeld heeft. Je kun ook gewoon een combi of kastenwagen nemen met een slaapbank erin als het puur gaat om slapen in de bus. Ik ga hopelijk binnenkort een camper van m'n pickup maken, oftewel een huif achterop en daar onder slapen!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb een Westfalia Camper te koop staan.... Groeten Marcel. organisator VW-Audi Treffen Hoogeveen. marcelklok@zonnet.nl |