#1
|
|||
|
|||
aanjager van golf 2 werkt (bijna) niet???
hee
omdat ik er de ballen verstand van heb en een van jullie misschien wel, bij mijn golf werkt de aanjager niet word wel warm maar blaas niet of nauwelijks wat kan dit zijn?? groeten nicky |
#2
|
||||
|
||||
Kan je kachelmotor zijn. Zit rechtsonder je dashboard kastje, of de weerstand die daarbij zit, komt vaker voor. Het kan natuurlijk ook gewoon de schakelaar op je dashboard zijn
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#3
|
|||
|
|||
90 % de weerstand
23 euro nieuw ... |
#4
|
|||
|
|||
okee ga ik zo snel mogelijk naar kijken..
gewoon bij de dealert te bestellen?? dank u! |
#5
|
||||
|
||||
blaast hij op stand 3 wel?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
||||
|
||||
juist.. dat blijkt niet echt uit je omschrijving dat het niet zo zou zijn.
Merk je verschil tussen stand 1-2-3, dan is het NIET je weerstand. Bij mij zat het pollenfilter gewoon verstopt met allerlei meuk en kwam er gewoon geen lucht binnen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#7
|
|||
|
|||
hmm oke ja is idd beetje lastig omschreven, maar hij blaast ech maar een beetje op stand 3 en dan begint hij ook te stinken want heb het net nog even geprobeerd!
en dat doet hij op stand 1 en 2 niet. |
#8
|
|||
|
|||
ik ga nu nog even proberen of ik verschil merk tussen 123
|
#9
|
|||
|
|||
merk geen verschil..
en waar kan ik da pollenfilter vinden?? |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
pollen filter zit en in 9 van de 10 gevallen er niet op zit ie er wel op . zit ie onder de motor kap rechts boven je kachel motor de weerstand zit op je kachel motor die zit rechts onder het dashbord je weerstand kan je er zo af wippen met een schroefen draaier ik weet niet of ie via de dealer nog te krijgen is waar ik ze weg heb heeft ze nog wel nieuwe ik meen 23 euro |
#11
|
||||
|
||||
even het topic lenen
wat als stand 2 het niet doet. en 1 en 3 wel? |
#12
|
||||
|
||||
@tim: dan is het je kachelweerstand.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#13
|
|||
|
|||
99.9% zeker dat je kachelweerstand overleden is. De oorzaak is hoogstwaarschijnlijk dat je kachelmotor veels te zwaar loopt.
Als je de kachelmotor er onderweg hebt, vet dan meteen de lagers ed van de motor goed in. Of haal een andere, wel soepel draaiende, motor van de sloop Als je de nieuwe weerstand plaatst zonder het zwaar draaien te verhelpen, gaat de kachelmotor gegarandeerd snel weer stuk.
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005 Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot) Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige) Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
schoenmaat 43 werkt ook |
#15
|
||||
|
||||
subtiel
René; Als de kachelweerstand stuk is doet stand 1/2 het niet. Stand 3 moet het altijd doen, die is buiten de weerstand om geschakeld (vol vermogen van de kachelmotor). Bij tim waarschijnlijk een gevalletje slechte contacten/corrosie op de stekkers. Dus ook voor Nickyyy; als stand 1,2,3 het alledrie doen (draaiende kachelmotor), dan is je weerstand in orde.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#16
|
||||
|
||||
Ja bij de dealer 55 euro , en imi 25 euro ofzo, zo'n weerstand.
Maar jij zegt dat het stinkt, wat voor lucht zit er aan dan. Toch geen koelvloeistof lucht , zo'n vieze ouwe muffe drek lucht?
__________________
Lover of life = Lover of Volkswagen |
#17
|
||||
|
||||
ga even naar de sloop en haal een andere motor.
Zo'n motor kost niet veel op de sloop, en je weet dan zeker dat het wel of niet aan de motor ligt. wel even goed kijken hoe je moet draaien, anders breek je het plastic plaatje af, en kun je hem niet meer vastzetten |
#18
|
|||
|
|||
okee hij doet het niet op de 1e en 2e stand
en na een tijdje als hij warm is dan krijg je zo'n vieze muffe lucht idd dus ga ik even opzoek naar een motor en weerstand. bedankt |
#19
|
||||
|
||||
weer even lenen
eerst werkte stand 2 niet. maar werd wel warm. heb een tikje gegeven met mn schoen, toen werkte 1 2 en 3 weer. maar werd ie niet warm :S nu heb ik de motor even eruit gehad en de stekkers beetje schoongemaakt en bijgebogen, nu word ie weer keurig warm, maar werkt stand 3 weer niet. raar ding is dit! omdat ie warm word, en prima ontwasemd in stand 2 is mijn vraag of ze dat goed vinden bij de apk. mij zegt iets dat de aanjager in de hoogste stand moet kunnen werken. is dit zo? |
#20
|
||||
|
||||
Nee, je moet een functionerende ontwasemingsinstallatie hebben. In stand 2 op heet werkt dat ook prima.
Zit het niet gewoon in je schakelaar op het dashboard? Haal die eens los en spuit aan de achterkant wat contactreiniger in de schakelaar. Het kan niet iets groots zijn, stand 3 heeft immers gewerkt. Beetje corrosie kan dit al veroorzaken. Dat de kachel niet heet wordt, kan niet veroorzaakt worden door een schakelaar/motor, maar alleen door de warmtewisselaar zelf of de warm/koud schuif op je dash.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |