Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-10-2008, 17:47
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default apk afkeur?

De hoes van de stuurkolom de motorruimte in naar het stuurhuis, die grote rubberen hoes is bij mij gescheurd op 1 plek...

Nu hoor ik van sommigen dat dat geen apk afkeur is, maar ik moet het wel ff zeker weten!

Wie helpt me?
Reply With Quote
  #2  
Old 21-10-2008, 17:53
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,431
Default

lijkt me stug dat hij daarom afgekeurd word ?
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #3  
Old 21-10-2008, 18:17
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Ja, geen idee...

Ze keuren auto's wel eens om minder af dus vandaar mijn vraag... iemand die het kan bevestigen voor me?
Reply With Quote
  #4  
Old 21-10-2008, 18:48
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

regels mbt stuur,- en inrichting:
Keuringseisen Wijze van keuren
1. De bestuurde wielen van personenauto's moeten goed reageren op de draaiing van het stuurwiel. Visuele controle waarbij, met de wielen in de stand van rechtuitrijden, het stuurwiel naar links en naar rechts wordt gedraaid met een hoekverdraaiing van ten hoogste 15°, zo nodig met draaiende motor. De bestuurde wielen moeten hierbij van stand veranderen.
2. Bij draaiing van het stuurwiel tot aan de aanslagen mogen geen weerstanden voelbaar zijn en moeten de wielen onderscheidenlijk de banden vrij kunnen draaien. Visuele controle, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt waarbij de stuurbekrachtiging buiten werking is gesteld. De bestuurde wielen worden naar de uiterste linker- en rechterstuurstand bewogen waarbij de bestuurde wielen gedeeltelijk mogen worden ontlast.
3. De voor de overbrenging van de stuurbeweging bestemde onderdelen moeten deugdelijk zijn bevestigd met alle daarvoor bestemde bevestigings- en borgmiddelen, mogen geen breuken of scheuren vertonen, mogen niet zijn vervormd en mogen niet ernstig door corrosie zijn aangetast. Visuele controle, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt. Het stuurwiel wordt met krachtige korte bewegingen naar links en naar rechts gedraaid, waarbij de massa van de personenauto op de wielen rust. Indien sprake is van corrosie ter plaatse van de bevestiging geschiedt de controle op de wijze zoals bepaald in hoofdstuk 2, titel 2 van de Regeling permanente eisen.
4. Stofhoezen van het stuurhuis en de stuurkogels moeten deugdelijk zijn bevestigd en mogen niet zodanig zijn beschadigd dat de hoezen niet meer afdichten. Visuele controle, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt.
5. Kruiskoppelingen moeten een zichtbaar spelingsvrije overbrenging kunnen bewerkstelligen.ToelichtingDe eis omtrent zichtbaar spelingsvrije kruiskoppelingen geldt niet voor de axiale speling van naaldlagers. Visuele controle, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt. Hierbij wordt het stuurwiel langzaam naar links en naar rechts gedraaid en axiaal bewogen.
6. Flexibele koppelingen mogen niet in ernstige mate zijn gescheurd en de vulkanisatie mag niet in ernstige mate zijn losgeraakt. De wijze van keuren bij het vijfde lid is van toepassing.Op scheuren dan wel het loslaten van de vulkanisatie is artikel 2.7.2 van de Regeling permanente eisen van toepassing.
7. De verbindingen in het stangenstelsel mogen niet te veel speling vertonen. 1. Visuele controle, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt.2. Voor het zichtbaar maken van:a. radiale speling wordt het stuurwiel met krachtige, korte bewegingen naar links en naar rechts gedraaid terwijl de massa van de personenauto op de wielen rust;b. axiale speling worden op de stuurkogel of stuurverbinding trek- en drukkrachten uitgeoefend.3. In geval van twijfel wordt de speling gemeten met een geschikt meetmiddel.4. Op de speling is artikel 2.7.3 van de regeling permanente eisen van toepassing.
8. Indien een gedeelte van de binnenkant van het stuurkogelhuis en van de stuurkogel zichtbaar is doordat de hoes is beschadigd of ontbreekt, mag dit gedeelte geen corrosie vertonen. Indien de hoes is beschadigd of ontbreekt, vindt visuele controle plaats, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt.
9. Onze Minister stelt regels vast omtrent het bepaalde in het derde, zesde en zevende lid. -
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #5  
Old 21-10-2008, 19:54
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

ik zou em d'r niet om afkeuren
Reply With Quote
  #6  
Old 21-10-2008, 20:49
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

In principe punt 8 dus? Hij mag zelfs ontbreken zolang het geheel maar geen corrosie etc vertoont?

Kan iemand dat nog even bevestigen?
Reply With Quote
  #7  
Old 21-10-2008, 22:23
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Niemand? morgen is het namelijk zover
Reply With Quote
  #8  
Old 21-10-2008, 22:31
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Ik zou eerder naar punt 4 kijken. Maar of ze de hoes die bij jou gescheurd is ermee bedoelen betwijfel ik. Voor zover ik weet moeten de stuurkogelhoezen (uiteinden spoorstangen) en de harmonikahoezen tussen spoorstang en stuurhuis heel zijn.

De hoes voor de stuurkolom zie ik nergens genoemd.

Ik denk dat je je er niet druk om hoef te maken.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #9  
Old 21-10-2008, 22:34
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Oke, thnx!
Reply With Quote
  #10  
Old 21-10-2008, 22:37
skitzo skitzo is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 560
Default

absoluut geen afkeur.
is zelfs niet eens een controle punt
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 21-10-2008, 22:37
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Ik zou eerder naar punt 4 kijken. Maar of ze de hoes die bij jou gescheurd is ermee bedoelen betwijfel ik. Voor zover ik weet moeten de stuurkogelhoezen (uiteinden spoorstangen) en de harmonikahoezen tussen spoorstang en stuurhuis heel zijn.

De hoes voor de stuurkolom zie ik nergens genoemd.

Ik denk dat je je er niet druk om hoef te maken.

precies..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum