#1
|
||||
|
||||
Luchtfilterhuis aanpassen van 16v KR (ideeën/opties)
Ik ben bezig om een 16v KR uit een Golf2 in een Caddy1 te leggen maar loop tegen het probleem van het luchtfilterhuis/spinnenkop aan.
Als je het op de originele manier doet, komt de spinnenkop te hoog uit. Nou heb ik toch al heel wat Golfjes1 en Caddys1 met diezelfde motor hier op het forum gezien. Maar ik kom nergens duidelijk tegen hoe zij deze aanpassing gemaakt hebben. Ik ben eigenlijk (nog) niet van plan om de motor echt om te bouwen naar b.v. Webers / digifant / sciroccospul o.i.d. Alles van de Golf2 heb ik al compleet liggen namelijk! Wie kan mij helpen? Het liefst natuurlijk met wat duidelijke foto's erbij . |
#2
|
||||
|
||||
Ik ben ook bezig met een 16v in een golf 1 uit een golf 2,en ik gebruik het originele luchtfilterhuis van een golf 1 gti icm met de spinnekop van de golf 2.
zo heb je een veel kleiner filterhuis wat wel past aan de distributiekant. Ik heb er alleen zo geen foto van. |
#3
|
||||
|
||||
Maar krijgt de motor dan wel genoeg lucht?
Is dan toch een veel kleinere ruimte waar die door aanzuigt? |
#4
|
|||
|
|||
De verdieping aan de onderkant afzagen kan hij wat lager gemonteerd worden en kan gelijk wat meer lucht aan.
mvg JVH |