|
||||
|
||||
Adapter ring mini velg??? Please help.
Hallo,
Ik rijd een golf mk2 uit 1989 en heb hieronder Mini cooper velgen 13". Nu moeten er blijkbaar een soort ringen in de velgen die om de midden moer van de golf 2 as te passen. Als deze er niet inzitten dan zit er speling op de velg. Weet een van jullie misschien wat ik bedoel en waar ik deze ringen eventueel kan halen. Alvast bedankt Waggel |
|
||||
|
||||
Centreerringen bedoel je. Kan je bij de gemiddelde autoshop bestellen.
zoiets als dit; http://www.1010tires.com/hubrings.asp De kwikfit/euromaster oid begrijpen niet wat je wilt, je moet meer richting een tuningsshop gaan. VW naafgat is 57.1mm, het naafgat van een (classic) mini velg is ??. Dat verschil moet je opvullen met een centreerring. MOcht je niets kunnen vinden in de juiste maat, dan kan ik evt. ook een setje van 4 voor je maken.
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 Last edited by martiepartie : 30-10-2008 at 20:50. |
|
|||
|
|||
Dat zijn centreerringen, ook wel pasringen genoemd. Die kun je via de bandenhandel verkrijgen, zeker die waar ze ook lichtmetalen velgen verkopen
|
|
||||
|
||||
Super, kijk deze informatie zocht ik dus, ik zal morgen even de diameter van de velg opmeten. En dan even kijken of ik de ringen die erbij horen kan kopen.
Zo niet dan PM ik je wel even martiepartie, iig al bedankt voor het aanbod. Laat wel even weten of het gelukt is of niet. |
|
||||
|
||||
Het zou net kunnen dat mini velgen een rare Engelse maat(inches) hebben, die niet matched met een metrische maat (mm's).
Probeer anders Voorwinden Customizing, die kunnen dat spul sowieso bestellen. Zitten in Groningen aan de Wismarweg. Daar heb ik mijn centreerringen en spacers ook gehaald.
|
||||
|
||||
Nou als het mee zit heb ik goed nieuws.
heb de velg opgemeten en kwam uit op 60mm Dus nu bij de velgenboer centreerringen besteld van 57-60mm. Waarschijnlijk krijg hij ze dinsdag dus dan horen jullie snel of het gelukt is. Waggel out! |
|
||||
|
||||
Nou heb eergister mijn centreerringen opgehaald bij de velgenboer en heb ze er gelijk maar onder gezet, en ja al het getril en geschut is voorbij.
Dacht dat alleen eerst de rechtsachter er niet onder zat, maar de ring bleek te missen bij elke velg, dus gelijk alles maar gedaan Harstikke bedankt voor jullie hulp Kan wel slotje op! |
|
||||
|
||||
Quote:
Mini is van BMW he. De steek is ook gewoon 4x100 als ik er niet heel erg naast zit.
|
||||
|
||||
Quote:
Gaat om 13 inch, dus dat is 'oude' mini denk ik
|
||||
|
||||
Quote:
De new mini heeft ook een naafgat dat kleiner is dan 57.1mm Ga daar maar eens vulring tussen krijgen
|
||||
|
||||
maak hier eens een 'stel-je-voor' waggel. Ben benieuwd naar je auto. Kom zelf ook uit Drachten en er zijn meer hier...
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
mn dopneus zat in de weg, pardon me...
|
||||
|
||||
Quote:
Heeft de nieuwe 14"? Iemand hier op 't forum heeft ze onder een rode 2 gehad, weet alleen even niet meer wie... met de stippen-motorkap.
|
||||
|
||||
Quote:
Te klein is geen probleem. Strak aandraaien, dan rammelt 't tenminste niet. Past niet bestaat niet.
|
||||
|
||||
Nieuwe Mini is vanaf 15". Je bedoelt waarschijnlijk MisterCool?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ah, kiek. Precies die bedoelde ik.