#1
|
|||
|
|||
Koelprobleem
Hallo,
Sinds afgelopen weekend lekt mijn golf II 1.8 8v koelvloeistof aan de linkerkant van de motor(bij de waterpomp). Ik denk dat er ergens een pakking lek is want als de motor loopt zie ik in het expansievat wel luchtbelletjes, dit lijkt me een teken van dat de waterpomp nog werkt of niet? Maar nu gebeurt er ook hetvolgende, als ik de motor start en laat hem 5/10 minuutjes stationair lopen dan raakt de koelvloeistof al aan de kook en spuit het het expansievat uit(uit zon vierkant gaatje net onder de dop) maar de temperatuurmeter geeft niet aan dat de motor te warm is die zit dan ong. op een kwart van het metertje(hierom slaat de fan ook niet aan denk ik? deze werkt overigens wel gewoon). Mijn vragen zijn nu: - Is de pakking bij de waterpomp lek, of zitten er daar in de buurt nog meer dingen waar koelvloeistof uit kan lekken. - Horen en luchtbelletjes omhoog te komen in het expansievat, en betekent dit dat de waterpomp nog werkt. - heeft iemand enig idee hoe het komt dat de koelvloeistof zo snel gaat koken. Of heeft dit alles allemaal te maken met die ene lek bij de waterpomp? Alvast bedankt Groeten, Fons |
#2
|
|||
|
|||
Zwart plastic bochtje wil ook nog wel een lekken,of een slang aansluiting
Dat het koelvloeistof er zo snel uitkomt kan zijn dat het dunne slangetje van radiateur naar expansie vat verstopt zit Of het dunne pijpje aan de radiateur |
#3
|
|||
|
|||
oke, en hoe zit het met de waterpomp? betekenen die luchtbelletjes dat de waterpomp nog werkt en horen die luchtbelletjes omhoog te komen?
|
#4
|
|||
|
|||
Er horen geen luchtbellen omhoog te komen
Of de waterpomp werkt,kun je zien aan de stroming uit het dunne slangetje bovenaan het reservoir |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Yep dat klopt, heb je recent iets vervangen waardoor er lucht in het systeem kan zitten (zou evt de belletjes verklaren)
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#6
|
|||
|
|||
ik heb inderdaad recent dat zwarte blokje wat tussen de bougies zit waar de slangen van de kvs aanzitten vervangen..
|
#7
|
|||
|
|||
ik kom er maar niet uit. Heb al van alles geprobeerd:
- nieuwe waterpomp - nieuwe thermostaat - radiateur doorgespoelt - en systeem ontlucht maar niks helpt. De koelvloeistof raakt nog steeds vrij snel aan de kook en gooit dan alles eruit. Vandaag een garage gebeld en die zei dat een lekke koppakking het dan hoogst waarschijnlijk is. maar hoe kan ik dit zeker weten. Heb de compressie al gemeten en die is goed. Er komt als de auto een tijdje heeft stil gestaan wel een vrij grote witte pluim uit de uitlaat maar dat is alleen in het begin daarna komt er geen witte rook meer uit de uitlaat. Is dit ook een teken van een lekke koppakking of is dit gewoon condens ofzo? En zijn er nog andere oorzaken waar de koelvloeistof van aan de kook zou kunnen raken dan bovengenoemde dingen? |
#8
|
||||
|
||||
Heb hetzelfde probleem met een andere auto.
Kan het ook niet vinden.
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#9
|
|||
|
|||
Als de motor koud is en je start hem,loopt die dan gelijk netjes of eerst op 2of 3 cilinders
Meestal is de witte rook net na het starten condens[is ook vaak het probleem van doorrotten van de uitlaat |
#10
|
|||
|
|||
als ik de motor start loopt die meteen netjes.
iemand enig idee wat het kan wezen, of al eerder zoiets meegemaakt. Want ik weet het echt niet meer en om nou zomaar de kop ervan af te halen is ook niet echt wat. Wou hem langs de vw dealer brengen maar die hadden pas eind augustus plek:S... |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
de wacht tijden bij de vw dealer zijn tegenwoordig echt niet leuk meer nee! wilde laatst een apk regelen bij de dealer, moest ik serieus meer als een maand wachten grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Kom maar langs |
#13
|
|||
|
|||
Ik zou graag langs komen, maar je woont nogal een eind bij mij vandaan(woon in de buurt van arnhem) en als mn kvs steeds zo snel aan de kook raakt lijkt het me niet echt verstandig om er zon eind mee te rijden...Maar bedankt voor het aanbod.
|