#1
|
|||
|
|||
golf 1 vs cabrio veerpoten
Hallo,
Kan iemand me vertellen of veerpoten van een golf 1 cabrio passen op een standaard golf 1 en vice versa. Is omdat ik een schroefset heb gezien die vanonder een golf 1 cabrio komt en ik heb een standaard golf 1 alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
De veerpoten zien er wel hetzelfde uit, maar de cabrio heeft een andere gewichtsverdeling dan de dichte golf (zwaarder aan de achterzijde). Je kunt ze dus niet onderling uitwisselen
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#3
|
|||
|
|||
maar eigenlijk passen ze wel? alleen een andere gewichtsverdeling
Want in theorie als ik een wooferkast zou plaatsen in de koffer zou het gewicht ook al dat van de cabrio benaderen denk ik dan? |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Nee een wooferkast benadert niet het gewicht van een cabriodak en diverse extra verstevigingen. Een cabrio weegt ca 1000kg (afhankelijk van bouwjaar), een dichte golf ca 780. Het meeste gewicht zit in de dakkonstruktie en verstevigingen. De veren van een cabrio zijn dus sterker en in een dichte zou het een echte (gevaarlijke) stuiterbak worden.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk Last edited by Yellowbug : 21-05-2012 at 19:14. |
#5
|
|||
|
|||
Mijn ervaring is dat dat "gevaarlijke stuiterbak" nogal meevalt.
Tussen de verschillende verkrijgbare verlagingssets zit sowieso veel verschil, van keihard en niet eens heel laag, tot goed comfortabel, maar toch vrij laag. Probeer het en je weet het...
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |
#6
|
||||
|
||||
Het verschil in hardheid compenseert niet de gewichtsverhouding en verschil tussen beide voertuigen.
De gewichtsverhoudingen tussen voor en achterzijde bepaalt of het wel of niet gevaarlijk is of wordt! De sets zijn voor een cabrio altijd anders dan voor een dichte. Maar zoals M1974 meldt gewoon proberen en hopen dat het goed gaat. Ik zou het in ieder geval nooit doen. Het gaat altijd goed tot je in een noodsituatie terecht komt
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#7
|
|||
|
|||
In theorie heeft Yellowbug wel gelijk!
Koop alleen spullen die voor jou type auto (uitvoering/opties/gewicht/etc) bedoeld zijn. Ik zou een verlagingsset zelf ook bij voorkeur nieuw kopen, je weet dan tenminste zeker wat ermee gebeurd is. In de praktijk zijn er merken die het onderscheid niet eens maken in de verschillende gewichten van een bepaald type auto. In de praktijk merk je snel genoeg of het wel of niet goed is. Ik zou het voor een golf 1 wel durven. Ook even ter vergelijk, mijn '92 mk1 cabrio classicline met alle denkbare af fabriek opties (electrische ramen, electrisch dak, 1.8 dx motor, stoelverwarming) weegt 964 kg op papier. Mijn oude cabrio uit '81 was een 1.5 en was wat opties betreft zo kaal als wat en die woog ruim onder de 900 kg. Ik dacht 870kg. Een dichte mk1 gti met 1.6 eg motor weegt ook al 840kg. Een dichte mk1 gti met 1.8 DX motor weegt 875kg.
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |