#1
|
|||
|
|||
Problemen met Golf III die volkswagen zelf ook niet snapt
Ik heb een probleem met mijn Golf. Ik ben op verschillende forums met dezelfde vraag bezig. Zo erg zit ik met mijn handen in mijn haar.
Ik heb een volkswagen Golf III 1800 automaat en van de een op de andere dag begon er na 15 a 20 minuten koelvloeistof uit mijn expansievaatje te komen. Het kookte en kwam er langs zijn ontluchtingsopening uit gespoten. Ik heb hem weggebracht naar de garage en daar zijn de volgende dingen vervangen de radiator, de watrepomp thermostaat. Dit gaf geen resultaat. Vervolgens hebben ze de kop gevlakt omdat ze dachten dat daar het probleem zat. Hierdoor was het probleem nog niet opgelost. Ze hebben de kop toen op zijn uiterst gevlakt omdat het nodig zou zijn. Dit leverde ook geen resultaat op. Er is toen besloten dat er een scheurtje in het blok moest zitten. Er moest een blok in. Er zit nu een ander blok in en je raad het al. Het probleem is nog niet opgelost. Volkswagen heeft geen idee wat het is en nu hoop ik via dit forum een oplossing te kunnen vinden. Ik ben de auto nu al twee maanden kwijt omdat ze puur niet weten wat het is. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Last edited by p1982 : 05-06-2008 at 10:44. |
#2
|
||||
|
||||
Misschien is het handig om er bij te vermelden wat voor blok er in hangt...
__________________
VWCulture.nl
|
#3
|
|||
|
|||
een 1800
|
#4
|
||||
|
||||
expansievat zelf ook al vervangen?
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Ja die is ook vervangen. |
#6
|
||||
|
||||
inclusief dop?
Worden alle slangen van je koelsysteem warm? (van--> naar radiateur) Nieuwe thermostaat eerst gecontroleerd (in een bakje water + opwarmen) op werking? (misschien komt het over als hele domme vragen, maar het lijkt mij dat je alles nu heel goed moet nalopen, van top tot teen..) Alle onderdelen die er mee te maken kunnen hebben zijn zo ongeveer al vervangen... Alle andere onderdelen in je hele koeltraject zijn inmiddels vervangen..
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#7
|
|||
|
|||
Is er nu een compleet ander blok in gekomen of alleen een ander onderblok?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#8
|
||||
|
||||
Scheurtje in de kop lijkt mij velen malen aannemelijker dan een scheurtje in het blok.
De kop is ook gewoon een groot stuk (blok) metaal, wellicht vergist de OP zich, en is de kop die vervangen is,.. en is het onderblok nog gewoon origineel.. Maar goed: dat is nu even gissen.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#9
|
||||
|
||||
ik zeg optie2..
Kop is van alu, onderblok van gietijzer. Gietalu scheurt veel eerder dan een blokkie ijzer.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#10
|
|||
|
|||
Voor zover ik weet is er een compleet ander blok in gegaan.
Het is voor mij alleen aan jullie doorgeven wat ik te horen krijg. Ik ga der vanuit dat de mensen die er aan bezig zijn (40 jaar automonteur) toch alle basis dingen hebben gechecked op de manier hoe het hoort. Ik wilde alleen graag van andere horen of ze het probleem herkennen want ik word het inmiddels toch wel beu dat ik mijn auto niet heb. Dus blijf vooral mogelijkheden aandragen. Ben al super blij met de mogelijkheden die jullie aanbieden |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
DDe kop van mijn andere blok is gevlakt. En toen hij nog begon te koken is hij tot het maximum gevlakt. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Neem aan dat je dat wel zeker wilt weten als betalende klant En de vloeistof blijft uit de dop komen?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#13
|
||||
|
||||
Fan slaat wel aan?
|
#14
|
||||
|
||||
Heb je de dop op het expansievat vernieuwd?
__________________
Bmw e61 530d touring |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Maar ik lees nog geen reactie daarop, vandaar dat ik het weer even onder de aandacht breng
__________________
Bmw e61 530d touring |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Eigenlijk weet ik het ook zeker dat er een ander blok in is gegaan. En de koelvloeistof blijft niet uit de dop maar uit het ontluchtingsgat aan de zijkant komen. |
#18
|
|||
|
|||
Ik wil even iedereen bedanken voor de reacties die ik heb gekregen. Het probleem is dusdanig opgelost dat de motor geen problemen meer geeft. Het is nog steeds een groot raadsel wat het nu geweest is.
Nogmaals bedankt voor de reacties |
#19
|
||||
|
||||
Dus er kwam een tovenaar langs en die heeft alle problemen weg getoverd?
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Ik denk dat harry er even heeft naar zitten kijken |