|
|||
|
|||
golf 2 hapert
Hallo,
zal me eerst ff voor stellen. ben nieuw hier.. Mijn naam is Kas en kom uit Den Helder. ik heb onlangs een golf2 1.8 gekocht. Ik ben er mee van vlaardingen naar den helder gereden zonder problemen. maar hier heb nu elke keer last van een haperende motor. Dat gebeurt als ik laag in de toeren rijd of als ik gas geef. ik moet pas naar zn 4 in de 70 zonder dat hij gaat stotteren. wat kan de oorzaak hier van zijn? groeten Kas |
|
||||
|
||||
is het gasklep huis enz. schoon?
zijn je bougie's nog goed? /kabels/rotor |
|
|||
|
|||
gasklephuis is schoon.. de bougies zou ik neit weten. hoe moet ik dat testen?
|
|
||||
|
||||
die kun je eruit draaien. en bekijken of je evt. ziet wat niet klopt.
nat, verkleurt, aangeslagen of iets in die zin. Op het vonkgedeelte ,de 2 electrodes. moet je is kijken of de afstanden tussen alle punten hetzelfde is. de afstand tussen de centrale pen. en de krommingen ernaast. als je een rotor + verdeelkap hebt. (Dat is de oranje dop waar je bougiekabels ingaan) haal deze er eens af, bekijk hoe de rotor eruit ziet. deze heeft een zwarte binnenzijde die niet verrot mag zijn voor een goede ontsteking. de de verdeelkap (oranje dop) heeft 4 electrodepunten aan de binnenkant. als die nou aardig rot zijn, metname groen en gesleten. kun je die het beste tegelijk ffe vervangen. samen met de rotor. kosten= Bosch verdeelkap 17 euro. Bosch rotor 6 euro. maar kijk eerst of het nog goed is. tim Last edited by tim_j : 23-09-2008 at 19:18. |