|
|||
|
|||
Koppakking vraag
Kan iemand mij vertellen of een beetje zwetende koppaking bij een vr6 motor (1992) normaal is ?
Olieverbruik zou zo rond de 1 liter op 1500 liggen, zelf vind ik dit nogal hoog maar volgens de boekjes zou het mogen... En heeft iemand enig idee wat ik kwijt zou zijn voor het laten vervangen van de koppakking ? |
|
|||
|
|||
zwetende koppakking ?
bedoel je niet de kleppendeksel pakking ? gr. Martijn
|
|||
|
|||
Nee, de koppakking.
Schijnt een kwaal te zijn van de 92ers aan de luchtfilterkant... |
|
||||
|
||||
Verbruiken en zweten/lekken zijn twee verschillende dingen.Dus VW bedoeld niet dat je auto een liter per 1000 km mag lekken.
Een beetje zweten kan geen kwaad. Probeer het wel een beetje schoon te houden zodat de olie geen andere onderdelen kan aantasten.
|
|||
|
|||
Nee dat is het probleem ook een beetje, hij zal geen liter lekken dus zal hij ook iets verbruiken...
KVS verbruik wist ik, maar kan een motor met een zwetende kop ook om die reden wat olie verbruiken ? |
|
||||
|
||||
Ik zou je koppakking in iedergeval (laten) controleren. Dat je KVS verbruikt is ook niet goed.
Koppakkingen kunnen ook alleen bij koude motor lekken. Door het uitzetten van het metaal door de warmte gaat het lekken dan weer over. Eens proberen of je wat ruikt of ziet aan de uitlaatgassen als de motor koud is. De olie en KVS moet ergens blijven.
|
||||
|
||||
zwetende koppakking bij luchtfilter is idd een 92-er vr6 kwaal, maar hoeft niet per se van invloed op de compressie te zijn.
Maak het eens goed schoon, dan kan je controleren hoeveel hij zweet |
|
|||
|
|||
Heb de auto nog niet...
Kan hem inruilen, en gelukkig is de eigenaar zo eerlijk om dit er vooraf bij te vertellen. Zal nog eens ff nadenken, en ga er gewoon vanuit dat de koppakking vervangen moet worden om teleurstelling te voorkomen. |
|
||||
|
||||
busje remmenreiniger mee, schoonspuiten, drogen , stukje proefrijden, dan weet je toch genoeg?
|