|
||||
|
||||
Windgeruis indammen portieren
Zoals beloofd aan een paar mede forumleden...
''gebruiksaanwijzing'' tegen het windgeruis van de -voor-portieren... Zoek eerst een goed lang stuk draad op met een redelijke dikte (1,5/2mm) en dan een meter of 3,5 Het draad op de foto leent zich overigen minder voor dit klusje. Maar had niks meer liggen en de bouwmarkt was dicht.... Zorg ook voor een goede fles afwasmiddel om het draad mee in te smeren. Dan maken we een kleine opening in het portierrubber waard we straks de draad doorheen voeren. Let op; maak de opening niet op een plek waar makkelijk water binnen kan dringen!! Heb mijn opening gemaakt voor in het midden bij de ''slurf'' waar alle bedrading doorloopt. Neem een stuk draad en smeer deze in met afwasmiddel: Doe dit wel stukje voor stukje, anders wordt het zo'n gesmeer! Nu is het zaak de draad in de gemaakte opening te voeren, Als het goed is moet de draad kunnen volgen in het rubber. Dat is makkelijk omdat je bij bochtjes enzo de draad moet kunnen leiden. Het is even prutsen, maar als het goed is en je bent klaar, dan moet het rubber een stuk voller aanvoelen en niet meer zo indeuken. Met als resultaat dat het portier strakker op het rubber aansluit en zo minder lawaai maakt. Je kan ook nog een stapje verder gaan en ook nog een tochtstrip aanbrengen op het portier. Dit zijn strips die normaal in huis gebruikt worden bij ramen en deuren. Helaas is hier alleen bruin en wit te krijgen dus das weer een beetje ´jammer Deze strip plak je hier op het portier: Zo ziet de strip eruit: Zo, nu moet als het goed is de boel weer strak afsluiten. Als finishing touch kan je je portieren -laten- afstellen waardoor het echt allemaal voor elkaar is! Succes! Dennis
|
|||
|
|||
of je neemt tochtrubbers van vr6...
door je rubbers dikker te maken met je draad gaan ze sneller stuk gaan ook vrees ik
|
||||
|
||||
Heeft een VR6 andere rubbers dan??
Heb verder geen ervaring dat de rubbers eerder stuk zouden gaan...
|
|||
|
|||
Quote:
Op een maat zijn Vr6 allesinds wel , zag er redelijk standaard uit moet ik zeggen