#1
|
||||
|
||||
Waarom start mijn Corrado meestal zo slecht? 2.0 16v 9A
Hoi allemaal,
ik weet het even niet meer, laatst hield de Corrado in bij koude motor toen heb ik de koudestart sproeier schoongemaakt. daarna niet weer last gehad van inhouden. maar het starten gaat nog niet altijd even vloeiend, soms zit er ook wel eens een keer tussen dan hoef ik de sleutel maar net een tikkje om te draaien en de motor loopt al. maar meestal moet ik altijd even doorstarten voordat ie loopt. en volgens mij hoort dit niet zo. het volgende is al nagekeken of de laatste tijd vervangen: -Accu is nog goed, hebben we gemeten -Nieuwe Bougies (NGK) -Nieuwe verdeler + rotor -Nieuwe brandstoffilter nou vraag ik me wel af of het mogelijk is dat mijn injectoren (verstuivers) laatst toen mijn brandstofpomp niet goed meer was een opdonder hebben gehad, dat ze misschien nadruppelen ofzo, of is dit onmogelijk? ik hoop dat iemand van hier, misschien weet wat het wezen kan het gaat om een Corrado van 1992 met een 2.0 16v 9A motor alvast bedankt |
#2
|
||||
|
||||
Hmm, heb ook zioiets gehad met de C maar dat is dan wel een G60, weet niet of dat voor een 16 V ook geld maar ik had de verkeerde accu er in zitten.
Het was een 44 amp. dingetje maar volgens de accuboer zijn info moest het af fabriek een 65 amp. zijn. Die er in gezet, meer vermogen en hoppa....geen problemen meer. Ik doe maar een gooi BTW, dat nadruppelen wat je zegt zou best kunnen, maar dat zal niet veel met de pomp te maken hebben. Die dingen gaan vaker nadruppelen maar dat heeft meer met de ouderdom te maken. Een keertje ultrasoon laten reinigen, maar echt goedkoop is dat meen ik niet.
__________________
VW Corrado 1989 Zilvergrijs, origineel Mazda RX-7 1988 Rood, niet helemaal origineel meer Last edited by marx-7 : 21-07-2008 at 14:32. |
#3
|
||||
|
||||
ik heb even gekeken naar wat voor accu er in mijn Corrado zit, kan het kloppen dat ik een 60 ampere accu heb? Er staat tenminste op 60AH.
Weet iemand ook of er hier in Friesland een bedrijf zit die injectoren kan reinigen en testen? |
#4
|
|||
|
|||
Als de motor start dan loopt hij wel netjes?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
ja dan loopt ie perfect, mooi rustig en regelmatig |
#6
|
|||
|
|||
Ik had ook startproblemen, opgelost met nieuw schakelblokje achter het contactslot.
Als je de sleutel bij het starten maximaal omdraaide dan startte hij wel, deed je dit niet dan was het soms wel, soms niet.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
ik denk persoonlijk niet dat dat het bij mij ook is. Hij start altijd wel, alleen de ene keer hoef ik de sleutel maar 1 tel om te draaien en dan loopt de motor, maar meestal moet ik gewoon wat langer doorstarten voordat de motor loopt. maar toch bedankt voor het meedenken |
#8
|
||||
|
||||
Is er verschil tussen de warme en de koude start?
__________________
VW Corrado 1989 Zilvergrijs, origineel Mazda RX-7 1988 Rood, niet helemaal origineel meer |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Startmotor draaide bij mij ook wel rond, maar spanning van computer viel tijdens starten soms weg.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
nee ik heb nog niet echt verschil opgemerkt tussen warme en koude start, weet iemand trouwens hoe ik mijn koude start sproeier kan testen, zodat ik cker weet dat die nog goed is |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
staat dat schakelblokkje ook op deze tekening? |
#12
|
|||
|
|||
Jep, nr. 5.
Je kunt een nieuwe/andere eenvoudig proberen: Stekker van de oude af, nieuwe op de stekker, en starten met een schroevendraaier Let erop dat het stuurslot er nog op staat, mocht je meteen willen rijden
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
weet je ook nog wat die nieuwe toen ongeveer koste? |
#14
|
|||
|
|||
Ongeveer 20 euro.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
oké bedankt |
#16
|
||||
|
||||
Zo, vanmorgen nog maar eens een keer met de Corrado bezig geweest, ik had namelijk laatst alleen de kop van de koudestartsproeier schoon gemaakt, nou begon ik gister eens te denk zou de rest dan ook nog even moeten
dus vanmorgen maar weer begonnen alles eraf te draaien, toen haalde ik de brandstofleiding tussen de spinnekop en koudestartsproeier los , en daar kwam me toch een rotzooi uit, dat was geen schone benzine, dus sproeier zelf helemaal schoon geblaast, en ook de leiding nog schoongeblaast. toen ik alles weer netjes had aangesloten starte de auto ineens ook weer een héél stuk beter klein tikkje aan de sleutel en hij loopt dus ik ben eerst weer tevreden, mocht het weer terug komen dan meld ik het hier |
#17
|
|||
|
|||
Dat kon natuurlijk
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |