#1
|
||||
|
||||
toerental zakt steeds weg
Als mijn polo (2F G40) stationair draait loopt de motor gewoon op 900 toeren. Alleen zakt het toerental om de 5 seconden even naar beneden naar 450 a 500 toeren. Met gevolg dat de motor steeds net niet uitvalt.
Heb dit euvel al best een tijdje alleen niet zo erg als de laatste tijd. Sinds de winterkou is afgenomen. Waar kan dit nu aan liggen? Onderhoud van de Polo is gewoon goed. Kan het valse lucht zijn of de auto gewoon keer goed af laten stellen bij de dealer? grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#2
|
|||
|
|||
Probeer het eens met losgetrokken stekker van de lambdasonde.
Valse lucht kan uiteraard ook. Hoe loopt de motor koud?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 Last edited by Dennis@polo86c.nl : 18-04-2008 at 19:24. |
#3
|
||||
|
||||
Dat zal ik morgen dan eens gaan proberen. Kan het zijn dat de lambdasonde geraakt kan worden als de auto verlaagt is? Heeft mijn G40 geen 'bekende' plekken waar die valse lucht kan zuigen?
Hij loopt koud ook niet zo heel lekker. Vorige week nog toen ik de ruiten aan het krabben was smorgens, viel die na een paar minuten ook uit.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#4
|
|||
|
|||
Heeft mijn G40 ook, maar die loopt door alle aanpassingen sowieso super rauw stationair.
T komt volgens mij omdat die af en toe te veel brandstof krijgt. Valt die even terug en pakt daarna weer op. Niet echt wat bijzonders. |
#5
|
||||
|
||||
ja dat klopt, hebben de meeste g40 wel last van. maar bij de mijne zakt ie echt te ver door steeds. verder rijdt de auto gewoon super. alleen bij stationair draaien. wat me ook op viel is dat als ik mijn voet op het pedaal laat rusten, dat ie wel goed loopt.
lijkt wel een beetje alsof mijn gaskabel iets strakker moet staan. misschien een beetje uitgelubberd ofzo. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#6
|
||||
|
||||
Mijn G40 heeft er ook wel eens last van alleen bij een koude start niet maar als hij 30 min stil staat en dan weer aan zet dan doet ie het ook met het toerental dan valt ie net niet uit.En na 5 min loopt hij weer als een zonetje .
__________________
VAGH polo 1.3 g40 (93) |
#7
|
|||
|
|||
Gewoon even afstellen. Dat ie ietsje hogere toeren maakt. dan blijft die wel gewoon lopen.
|
#8
|
||||
|
||||
het probleem is weer erger geworden. is de laatste paar weken een paar keer uitgevallen als ik de koppeling ingedrukt heb. moet nu steeds lichtjes mijn voet op het pedaal houden om de motor niet uit te laten vallen. bij koude en warme motor.
twee weken terug grote beurt gehad. olie+filter, bougies, distributieriem, luchtfilter. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#9
|
|||
|
|||
Valse lucht?
Benzinefilter niet vergeten toch?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#10
|
||||
|
||||
die is niet vervangen. hoe kan ik controleren op valse lucht dan?
in mijn polo handboek 'jetzt helfe ich mir selbst' geven ze de volgende oorzaken. -brandstof-druk-regelaar defect -co waarde niet correct -zusatzluftschieber (lucht schuif klep) sluit niet
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#11
|
|||
|
|||
Je kunt door met een beetje remmenreiniger rondom inlaat te spuiten valse lucht opsporen.
Maar kan ook lekke slang/leiding zijn. Rubbertje bij luchttemperatuur-sensor niet kapot?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#12
|
||||
|
||||
net buiten nog even gestart en valt na 15 seconden telkens uit, als ik niet met de hand aan de gashevel trek. kwam er wel achter dat 1 bougiedop er niet goed op gedrukt zat en een klem van de slang die van het luchtfilter komt beetje los zat.
maar hielp allemaal niet. toen overal beetje alle stekkers aangeduwd en slangen gevoeld en toen bleef die ineens een 10 minuten mooi lopen. daarna testritje gemaakt, maar weer precies hetzelfde. heb de gaskabel ook iets beter afgesteld, lag iets te slapjes op de gashevel. kan dat van die remmen reiniger nog wel proberen deze week, maar anders gaat die gewoon naar de garage om na te laten kijken.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#13
|
|||
|
|||
Ik zou alles even opnieuw afstellen, je ontsteking weer netjes op tijd zetten. Je kleppen stellen etc. Want dat wegvallen hebben alle G40's. En dat icm slechte afstelling kan leiden tot zo'n diep dal in het toerental dat die er niet meer bovenop kan komen en dus gewoon uitvalt. Had ik ook, maarja ik heb ook een afgedraaid vliegwiel en andere krukas. Dus die heeft gewoon niet veel kinetische energie in zich opgeslagen om netjes te blijven lopen. Maar uit vallen doet die niet. staat afgesteld op 1050 toeren stationair en valt ook steeds een seconde weg. maar pakt altijd weer op.
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
?????
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#15
|
|||
|
|||
Ja, ik weet dat je dat geen ''stellen'' noemt.
Ik kon alleen niet op de juiste naam van de onderdelen komen. T zijn die dingen onder je nokkenas. Daar komt wel eens speling op. Zet je er een nieuw setje in. en het loop weer prima. |
#16
|
||||
|
||||
klepstoters!
Maar die gaan tikken als er speling op zit. Als je dat niet hoort, zou ik ze ook niet direct vervangen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#17
|
||||
|
||||
klepstoters maken helemaal geen tikkend geluid, dus zal nog wel goed zijn. het zijn de injectoren die erg tikken. laatste week komt er soms een erg hard zoemend geluid vanuit de kofferbak. brandstofpomp die hard moet werken? versleten of misschien benzinefilter verstopt?
auto gaat volgende week naar de garage om 'm helemaal af te laten stellen en na te meten. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#18
|
|||
|
|||
Juist dat bedoelde ik, ik zat de hele tijd met de engelse term in me hoofd.
Maar het zijn idd klepstoters. Tikkende injectoren maakt niks uit. Doen die van mij ook. Maar ik heb G60 injectoren erop met 4,5 á 5 bar brandstofdruk. Dus dat tikt sowieso wel aardig. Idd even die pomp nakijken. Kan zijn dat er vuil uit de tank in het systeem is gekomen. Maar een bezoekje aan een ''goede'' garage met verstand van G-lader zaken kan ook geen kwaad. |
#19
|
|||
|
|||
g-lader heeft niks met stationair te maken
Als pomp herrie maakt dan is dat niet goed, moet gewoon regelmatig zoemen. Wanneer is filter vervangen? Injectoren tikken, dat hoort zo. Valse lucht kan trouwens overal vandaan komen, ook inlaatpakking of injectorrubbers enz.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#20
|
|||
|
|||
Maar er zal vast wel een rede zijn waarom GTI's G40 G60's VR6 vroeger naar een bosch service center moesten omdat ze het onderhoud niet konden doen bij vw zelf.
|