Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 07-06-2008, 21:32
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic

Default Hoe origineel stalen schuifdak rubber vervangen?

Heb nieuw rubber gekocht voor om het schuifdak. Wilde vandaag schuifdak eruit halen maar snapte het niet helemaal.

Plaat lostrekken ofzo die ervoor zit? Deze valt een beetje binnen de randjes van het dak dus hoe krijg je hem er dan af? Wilde niet te lomp doen dus dacht ik vraag het eerst.

En dan zitten er toch schroeven aan de geleiders waarmee je het dak kunt losschroeven????

Hoe doe je dan het rubber erom, heb je nog iets nodig bv kit of wat?

Thanx alvast
Reply With Quote
Old 07-06-2008, 22:33
Mr. Lee's Avatar
Mr. Lee Mr. Lee is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by g-men
Heb nieuw rubber gekocht voor om het schuifdak. Wilde vandaag schuifdak eruit halen maar snapte het niet helemaal.

Plaat lostrekken ofzo die ervoor zit? Deze valt een beetje binnen de randjes van het dak dus hoe krijg je hem er dan af? Wilde niet te lomp doen dus dacht ik vraag het eerst.

En dan zitten er toch schroeven aan de geleiders waarmee je het dak kunt losschroeven????

Hoe doe je dan het rubber erom, heb je nog iets nodig bv kit of wat?

Thanx alvast

Draai je dakje een stuk open, dan de aan de rand van de binnenbekleding de bekledingsplaat lostrekken. Bekleding zit met een aantal metalen drukkers in je dakje geklemd. Deze bekledingplaat kun je dan boven je plaffond schuiven, maar niet te ver anders kun je er niet meer bij!!!

Dan zie je wel dat je dakje met een aantal beugels en schroeven vastzit; losdraaien en je pakt zo je dakje eruit. Het rubber zit gewoon om de rand geklemd maar dat wijst zich vanzelf. Succes
Reply With Quote
Old 08-06-2008, 14:26
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic

thanks ga er zo eens mee bezig na de koffie.
Reply With Quote
Old 08-06-2008, 16:54
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic

zo net gedaan. Nog eens dank je naar mr. Lee. Zit er mooi in en ziet er ook weer mooi uit.

Alleen de plaat die er achterop geschroefd zit metr een achttal schroefjes (en waarop zo'n rubber stripje zit) was zwaar verroest. Het rubberstripje zit verder gewoon prima. Kun je deze ijzeren strip/houder nog nieuw krijgen en zo ja wat kost dat ding?

Alvast dank.
Reply With Quote
Old 08-06-2008, 19:01
Mr. Lee's Avatar
Mr. Lee Mr. Lee is offline
VW Guru

Quote:
zo net gedaan. Nog eens dank je naar mr. Lee. Zit er mooi in en ziet er ook weer mooi uit.

Alleen de plaat die er achterop geschroefd zit metr een achttal schroefjes (en waarop zo'n rubber stripje zit) was zwaar verroest. Het rubberstripje zit verder gewoon prima. Kun je deze ijzeren strip/houder nog nieuw krijgen en zo ja wat kost dat ding?

Alvast dank.

Geen idee of je deze nog nieuw kan krijgen; de mijne was welliswaar niet zwaar verroest maar had wat plekjes.

Ik heb hem ontroest, geschuurd, en daarna in de zwarte Hammerrite gezet en hij is weer netjes
Reply With Quote
Old 08-06-2008, 20:31
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic

Die van mij is het opknappen niet meer waard zeg maar, ga eens informeren bij de dealer of het nog te verkrijgen is.
Reply With Quote
Old 09-07-2008, 18:38
Sjoes 85
Guest

Quote:
Die van mij is het opknappen niet meer waard zeg maar, ga eens informeren bij de dealer of het nog te verkrijgen is.

Deze keer kun jij mij een dienst bewijzen
Was het nog nieuw te krijgen bij de dealer?
En wat betreft de rubber: is die ook nog nieuw te krijgen?

alvast thanks voor je antwoord!

groetjes Dennis
Reply With Quote
Reply

Posting Rules