Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 04-09-2008, 11:09
gramlin gramlin is offline
Forum Newbee

Default Groot probleem Volkswagen Bora!

Geachte,

Momenteel heb ik mijn volkswagen bora binnen gedaan bij de officiële volkswagen garage te brugge. Graag had ik toch even uw mening gekregen over mijn gestelde probleem met mijn wagen.

3 Weken geleden (eerste avond van mijn verlof) reed ik na een dag werken naar huis. Plots viel mijn auto uit. Ik stond op het midden van een kruispint en het was er mé gedaan! Niets van lichtjes of stop tekens branden op m'n dashbord, dus alles werkte eigenlijk nog normaal van lichtjes, ik dacht eerste dat ik fout schakelde. Ok ik start auto opnieuw en werkte weer. Toen 5 meter verder viel hij weer uit. En toen was het gedaan. Enkele andere bestuurders hebben me dan naar de kant moeten duwen.

Daar heb ik mijn garage gebeld (niet officiele verdeler van vw) die heeft me naar zijn garage gesleept. Ondertussen als ik aan het wachten was op de pechdiest die me ging slepen naar de garage heb ik mijn auto nog 2 keer kunnen starten, nadien was het gedaan.

Toen aangekomen in auto hebben ze gekeken wat er aan was, ze probeerden em uit te lezen maar dit lukten iet, er kwam op dat er een "kabelke" moest door zijn.

Toen dachten ze dat het de stuurdoos was. Ze hebben de stuurdoos dan los gedaan, vervolgens plaatsten ze er em opnieuw in, EN HIJ WERKTE WEER ZONDER PROBLEEM!!!!!

Er zaten geen foutcodes in, enkel iets van de ABS maar dat was iets zeer klein, ze konden die code weer wissen.

Toen ben ik 2 weken op reis geweest en heb na mijn reis mijn auto weer gekregen. (eergisteren dus)

Dus ik fier als een gieter dat ik mijn auto weer heb. Eergisteren mé gereden, geen probleem ondervonden.

Gisteren echter ben ik weer stil gevallen.

Het geen me wel opviel is het volgende,

Toen ik naar huis reed merkte ik iets raars op aan mijn motor, ik reed dus aan 50 op een baan, en mijn auto snakte link. Ik werd bijna in mijn dashbord gedrukt. Zo een gevoel dat hij efkes zeer kort op de rem drukte en vervolgens reed hij weer verder.

Op autostrade (waar ik 110 reed) kwam dit weer voor, aan 110 remmen hij zeer kort. Het was niet door de remmen maar remmen op de motor zelf.

Vervolgens nog mé verder gereden tot ik op 2 km van mijn huis kwam (afrit snelweg genomen) en daar viel ik dus volledig stil, de lichtjes van mijn batterij + het (driehoek uitroeptekentje), lichten op op mijn dashbord. Verder niets.

Na 5 minuten kon ik weer starten en heb 10 meter verder gereden. Vervolgens hebben ze me gesleept nu naar de officiele garage van volkswagen.

Wat is eerste indruk van mogelijkse oorzaak? dieselpomp? starter?

Groeten!
Reply With Quote
Old 04-09-2008, 11:11
gramlin gramlin is offline
Forum Newbee

Oja, mijn auto is van het jaar 2003 en heeft 130 pk.

Groeten
Reply With Quote
Old 10-10-2008, 20:26
audimonteur audimonteur is offline
Forum Newbee

relais "190" boven je zekeringkast = defect, haal het kapje eraf, zie een gebroken soldeerpunt en vernieuw m, alle vw dealers hebben m op voorrad. . .

groet Michiel
Reply With Quote
Old 11-10-2008, 07:41
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren

Relais 109 toch, niet 190?
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
Reply

Posting Rules