|
||||
|
||||
Spuiten met compr.: welke grondlak?
Welke grondlak kan ik het beste gebruiken voor een carrosserie? Ik heb bij de spuiter geïnformeerd, en hij adviseerde Epoxy grondlak. Ik weet dat dat super spul is, maar is er niks goedkopers (5Kg kost een goede 200 euro)? Het is voor m'n low-budget Kever project, vandaar mijn vraag
Is gewone grondlak geschikt van bijvoorbeeld Histor? (het lijkt me niet..?) Als toplaag komt er een matte lak op, liefste echte autolak. Groeten,
|
||||
|
||||
Je kunt even bij een straler in de buurt op visite gaan, daar kun je meestal wel wat epoxyprimer meekrijgen.
|
|
||||
|
||||
Dat is de straler in de buurt Hij vertelde dat je voor een complete carrosserie wel 5kg nodig had..
|
||||
|
||||
Ik gebruik CORROLESS. Dit wert als een bodysealer, vergelijkbaar met epoxy. Soort hammerite idee: mocht je een klein roestpuntje over het hoofd hebben gezien dan wordt dit geseald en de corrosieve reactie wordt afgebroken.
www.corroless.com, roeststabiliserende primer Kost ongeveer 25 EURO bij www.decohomevandoorn.nl in Eindhoven. Ook vast wel bij menig andere verfspeciaalzaak te krijgen. Echt geweldig spul en kan het je zeker aanraden.. succes ermee..
|
||||
|
||||
Er zijn eigenlijk 2 type primers geschikt voor over kaal metaal, de epoxy primers en de ertsende primers. Een erstende is bv washprimer, dat wordt met 1 laag opgespoten en is zeer dun, geeft een perfecte bescherming maar is vrijwel niet bestand tegen mechanische beschadigingen.
Als je het goed wilt doen gebruik je een epoxy primer die je 2-laags opbrengt, dit is een dikke laag die ook jaren zou kunnen blijven staan tot je verder gaat, erg sterk tegen mechische beschadigingen en elke 2K is overspuitbaar met elke 2K primer of lak. Een restauratiebedrijf of een straler heeft altijd wel staan, het is niet echt goedkoop maar vergeet niet dat dit DE bescherming van je auto is. Je kan de meest geweldige lak erover spuiten maar die zal niet geweldig blijven zonder de juiste basis. Succes |
|
||||
|
||||
Ik maak gebruik van Owatrol CIP, staat erg goed bekend in de boten/jacht-industrie.
Enige nadeel: erg dun en elke laag moet 48 uur drogen... http://www.owachem.nl |