#1
|
||||
|
||||
hij piept! :confused:
Hee hallo,
Kheb even een vraag over mijn G40.. gister was ik onderweg naar mijn werk en had (na goed warmrijden) het gaspedaal even wat verder ingetrapt als mag opde snelweg. toen niets geen probleem. Maar toen ik even later de afrit nam, hoorde ik 2x 'PIEP' uit m'n dashboard/tellerunit. Het waren twee korte maar zeer duidelijke piepjes. Ik kon niets vreemds ontdekken aan de metertjes (temp/benzine). Ook liep de motor nog prima, geen rookwolk achter de auto of rare geluiden onder de kap.. iemand enig idee wat het geweest kan zijn er zit troues wel een alarm in de auto, maar die was bij mijn weten goed uitgeschakeld (anders had ik al nie kunnen starten en was al een kwartiertje onderweg)
__________________
'77 VW Derby - Panama braun - PLS Silverstone - Porsche 911SC seats - 1.4 on Solex - |
#2
|
||||
|
||||
scherpe bocht? zou de oliesensor geweest kunnen zijn... dat de pomp "heel ff" te weinig olie kreeg
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
|||
|
|||
Dat zou inderdaad kunnen, maar die piepjes zijn niet heel erg duidelijk.
Of beter gezegd: het is een heel goedkoop klinkend piepje. Iets anders dan alarminstallatie zou ik ook niet kunnen verzinnen nee.. (of misschien radio?) |
#4
|
||||
|
||||
Afrit nemen, hoge snelheid, dunne olie... Jup zal de olie-druk-sensor wel zijn geweest.
Oliepeil controleren, drukmetertje inbouwen en hopen dat het geen uitgeslagen lagerschalen zijn... Ochja: Je G-lader is redelijk olie-afhankelijk! D'r zit wel een restrictie op je olie-aanvoerleiding, dus de G werkt met een lagere druk dan de motor, maar toch: Als je iets niet wilt, is het een overleden G-lader! btw: Wat voor Polo rij je? Polo 2 of 2f G40? Wat voor lader zit erop?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#5
|
||||
|
||||
Ah, al gekeken op je site.. 2f G40 'Ex-Genesis' :-)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
*kuch* ja.. 'ex-genesis' had t ook al bijna op t Polo forum willen zeggen, maar dacht.. laat maar zitten Heb al ff geĂŻnformeerd bij de dealer, maar die motorkap stickers zijn niet meer te bestellen.. dus jammer maar helaas. Dat van olie zou kunnen.. gaat dan het olielampje ook branden?? Had namelijk het idee dat ik 1 van de lampjes had zien flitsen, maar toen het me opviel was ie alweer uit, weet dus niet helemaal cker welke het geweest is. Drukmetertje ligt in de planning (net als drukmeter voor G-lader/olietemp meter) .. kan alleen die inbouw dingetjes niet vinden.. Kheb tijd terug ergens een keer zo'n paneeltje gezien dat op de plek van de asbak/sigaretteaansteker komt. Maar weet nie meer waar!
__________________
'77 VW Derby - Panama braun - PLS Silverstone - Porsche 911SC seats - 1.4 on Solex - |
#7
|
||||
|
||||
in een porsche 944 zitten ze standaard .is zo op een sloop te vinden
__________________
kopbewerking ,pm |
#9
|
||||
|
||||
Olie-drukmetertje zou ik als eerste inbouwen. G-lader druk is wel leuk, maar niet echt functioneel (tijdens het rijden): G-lader druk is namelijk niet cruciaal voor het leven van het blok/lader. Oliedruk wel!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#10
|
|||
|
|||
idd olie temp is het belangrijkste.
lader druk is meer een optie.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#11
|
||||
|
||||
ik = weer terug van vakantie
Heb inmiddels verschillende sites enzo gevonden, maar mooiste vinnik eigenlijk een paneeltje voor 3 metertjes (en die zijn er dus nie).. wordt binnenkort aan de knutsel.
__________________
'77 VW Derby - Panama braun - PLS Silverstone - Porsche 911SC seats - 1.4 on Solex - |
#12
|
|||
|
|||
Volgens mij heeft de Conrad (www.conrad.nl) een paneeltje voor 3 52mm meters. Ik weet alleen niet of die specifiek voor hun eigen merk metertjes is (equus).
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#13
|
|||
|
|||
Diameter van de metertjes zijn meestal gelijk (52mm).
Wat je ook kunt doen is een radioschacht-afdekplaatje halen (VW), en daar de 3 meters inbouwen. Radio lekker diefstalproof in je dashboardkastje |
#14
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 09:26. |
#15
|
|||
|
|||
Die drol?
|
#16
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 09:26. |
#17
|
||||
|
||||
Site van Arjan: errug handig
Conrad: boek hebben we hier ergens thuis liggen.. tijd om eens door te snuffelen (dus ook errug handige tip)
__________________
'77 VW Derby - Panama braun - PLS Silverstone - Porsche 911SC seats - 1.4 on Solex - |
#18
|
|||
|
|||
conrad > auto accessoires > auto inbouwinstrumenten:
Deze drol kost idd €3,95
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#19
|
||||
|
||||
Wat ik jammer vind, is dat ze zo'n paneeltje niet hebben voor 1 of 2 meters. EN om er 1tje niet in te bouwen in zo'n 3 voudig paneeltje vind ik er niet uit zien
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#20
|
|||
|
|||
Als deze paneeltjes net zo groot zijn als de DIN radio-uitsparing, dan kun je ook een afdekking hiervoor kopen bij de VW-dealer.
Kost ongeveer 5 euro. Hier kun je dan wel netjes 2 meters in kwijt. |