|
|||
|
|||
golf 1 diesel power!!
Ik surf al een tijdje rond op dit forum en heb me ook al voorgesteld in het polo gedeelte omdat ik eerder altijd polo heb gereden...
Tevens ben ik nog bezig met de restauratie van een polo 1 uit 1975: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35006 Heb sinds gister een nieuwe daily aangeschaft, golf 1 diesel uit januari 1983.. Deze wagen is volledig uit elkaar geweest, nieuwe stukken in gelast en van binnen en buiten opnieuw gelakt.. De motor is ongeveer 20.000 km geleden gereviseerd en loopt als een zonnetje.. Ook ligt er een 5 bak in wat vrij gunstig is voor snelweg km'ters Zal niet langer lullen maar foto's posten: Waar ik nog naar opzoek ben zijn modderkappen voor in de voorschermen en een zwart interieur met iets meer zit comfort is nog wel nodig.. Dus als jullie iets hebben liggen pm maar!! |
|
||||
|
||||
leuke diesel,blok ziet er als nieuw uit
hoeveel km's heeft ie al in totaal? |
|
||||
|
||||
top autotje, die zal je niet weinig gekost hebben!
|
||||
|
||||
Zijn die knipperlichten op het voorscherm nou origineel? Heb het al eens eerder gezien en toen dacht ik dat ze dat later zelf gedaan hadden...
|
|
||||
|
||||
Quote:
Die zijn niet origineel. Waarschijnlijk zijn die erop gezet omdat deze auto een trekhaak heeft. |
|
||||
|
||||
Hartstikke nette golf , zonde om hem dagenlijks te gebruiken
|
||||
|
||||
leuk ding, zeg!
|
|
||||
|
||||
btw, op welke brandstof rijd jij? je toevoerleiding slaat rood uit
Last edited by DeNB3rt : 15-05-2008 at 00:30. |
|
||||
|
||||
Quote:
klopt dit is idd om de trekhaak... vind dit een hele mooi auto |
|
|||
|
|||
Quote:
Rode diesel , ken er veel die daar op rijden |
|
||||
|
||||
Quote:
Dan hebben jullie waarschijnlijk niet zoveel controlle van de douane. Bij ons op de expresweg is er wekelijks douane en rijkswacht controlle. Hierbij wordt ook de diesel gecontroleerd.
|
||||
|
||||
Quote:
lucky basterd, nu de diesel 1,40€ staat Ben zelf ook al gecontrolleerd geweest... |
|
||||
|
||||
had toch mijn brandstofleidingen afgetapt ofzo nu valt het wel erg op. kan beter de helft van de tank met olijfolie rijden is goedkoper en staat nog niks over beschreven of dat wel of niet mag
|
|
||||
|
||||
@GertJan: Rijden op plantaardige olie is vast gelegd in een EU wetgeving. Nederland heeft geen bezwaar aangetekend en daarmee automatisch ingestemd. Dus het is wel beschreven en het mag.
|
||||
|
||||
Quote:
en belgië? |
|
||||
|
||||
Geen idee zo, ik meen dan de Frankrijk protest had aangetekend als enige.
Maar het kan zijn dat er al weer wat veranderd is
|
|||
|
|||
Als eerste bedankt voor de reacties !!
Er is ongeveer 5 tot 10 liter rode diesel ingegaan als testrit.. De wagen heeft 2 jaar opgeslagen gestaan in een ruim van een schip.. (verklaart rode diesel ) Nu zit er normale diesel in.. Weet iemand of zoiets in je tank blijft zitten??? Wat het blokje gelopen heeft geen idee, de kas zelf ook niet de teller gaat maar tot 99999.9 Maar ik heb wel eens in een golf 2 diesel gereden met 2 + ton op de teller maar die was toch echt een stuk trager dan deze wagen.. Je kan echt wel merken dat het motortje vrij "nieuw" is.. De wagen was in aanschaf idd niet goedkoop.. Maar omdat het een bekende was, is hij ook niet zo duur geweest als de meeste hele goeie die je op marktplaats vind.. Bereken u prijs zelf maar Wat wel een voordeel is deze wagens als je ze goed bij houdt worden alleen maar meer geld waard, en de kosten tengenover mijn vorige wagen, zijn minimaal... |
|
||||
|
||||
Rode diesel laat een laagje achter en dat blijf je een poos zien. Misschien even de leidingen in de motorruimte vervangen.
|
|||
|
|||
Een laagje in de leiding alleen?? Of tappen ze af bij de leiding als ze je controleren??
|
|
||||
|
||||
in belgenland nemen ze een staal uit je tank.
Ik begrijp wel niet datje eerst verteld datje er nog kent die op rode diesel rijden, en een post later rijd je plots terug op gewone diesel? Als het niet gecontrolleerd wordt, blijf er dan gewoon op rijden |