|
||||
|
||||
Vr6 probleempje HELP
Hallo,
ik heb een Vr6 uit 1993. Sinds een paar dagen heb ik een probleempje met de VR6 en heb ik even twee vraagjes. Ik hoop dat jullie kunnen helpen : Als ik met de auto rij en ik rem af bv als ik bij een stoplicht aankom dan zakt de auto in de hele lage toeren en dreigt deze af te slaan. Onder het rijden heb ik hier geen last van en rijd hij perfect. Als ik de auto stationair laat draaien dan staat hij op 500 toeren en af en toe zak hij iets weg. Kan het zijn dat de auto te laag af gesteld is of ligt dit misschien aan de ontsteking, bougies etc..... ( ik heb de olie + olie filter laten vervangen, hierna is hij dit gaan doen ) Ik hoop dat het niks erg is! Gr |
|
||||
|
||||
valse lucht? Ik zou alle vacuumslangen en je hele inlaattraject controleren op lekkage/scheuren.
|
||||
|
||||
Quote:
Oke ga ik dat al vast eens doen. |
|
|||
|
|||
Hij heeft goed gelopen?
Dan is het de afstelling niet, als daar niemand met z'n vingers aangeweest is. Gebeurt het alleen bij remmen? Reageert de motor ook op intrappen van de rem bij stationair draaien? Bougies etc: normaal gesproken vervang je die toch periodiek? En niet pas wanneer er problemen optreden? Of heeft een VR6 "long-life" bougies?
|
||||
|
||||
Quote:
Nee de auto heeft dit niet als ik rem. Als ik met een redelijk tempo af rem en dan de koppeling in trap dan heeft hij dit. Als ik langzaam tot stilstand kom en ik druk op het einde de koppeling in dan heeft hij dit niet. De bougies zijn een half jaar geleden vervangen. |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik herken het probleem. Ook ik heb een vr6 uit 93 met hetzelfde probleem. Het zijn niet bougies e.d. aangezien die van mij een maand geleden zijn vervangen. Als er iemand een oplossing heeft hoor ik het graag. Gr. |
|
||||
|
||||
Stationair regelklep , cq stappen motor vervuild is de meest voorkomende oorzaak van dit probleem .
|