#1
|
|||
|
|||
automaat schakelt soms niet
Hallo,
Mijn automatenbak zit soms opeens in zijn nood programma,weet iemand waarom die daar opeens in zit en hoe ik dat weer kan verhelpen pff maakt niet uit als hij nu op temp. is of koud. de olie is op peil!! |
#2
|
||||
|
||||
- Merk?
- Model? - Bouwjaar? - Uitvoering? - Bakcode? - Motorcode? Is het gras groener bij de buren?
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#3
|
|||
|
|||
vw passat gl vr6 bj'92
waar vind ik de bak en de motor code???? |
#4
|
|||
|
|||
motor code AAA en de automaat nr APB
|
#5
|
||||
|
||||
Wat vaak al wel wat wil helpen is de olie verversen en de filters in de automaatbak.
Dat hebben ze bij de auto van mijn broer ook gedaan (Citroen XM) Die schakelde ook vaak naar het noodprogramma. Of bleef in z'n 3 rijden en moest hem handmatig in 4 zetten (van D naar 3 en dan weer naar D) Na het verversen van de ATF olie en bakfilters is het probleem opgelost. Auto heeft inmiddels 340.000 km gereden en schakelt fantastisch!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#6
|
|||
|
|||
ja daar zat ik ook al aan te denken zeiden ze ook in de vw garage.
er zit ook geen patroon in wanneer hij wel en niet doet,dus zal de boel eens verversen kijken als dat helpt. thx |
#7
|
|||
|
|||
Heb de bak laten uitlezen en er kwamen 4 storingen uit.na de reset bleef er 1 storing over die elke keer weer kwam.magneetklep 6-N93 onderbrekingIemand een iedee waar die zit en wat ie doet??????heb het olie al een paar keer ververst omdat je er niet alles kan verversen in 1 keer en er een nwe filter op gezet maar hij schakeld nu haast helemaal niet meer automatische,kan hem alleen met de hand in een versnelling zetten en mis nu de 4e versnelling
|
#8
|
|||
|
|||
nou heb weer ff gemeten eerst ff de computer opgezocht pff die lag weer ergens anders dan waar die moest liggen maar de kabel tussen de computer en de stekker naar de bak is goed,alleen de klep moet een weerstand meten en dat doet ie niet dus zal wel weer de carterpan er af moeten hebben om te kijken als nu de klep of de kabel tussen klep en aansluiting naar buiten goed is.
en nu maar hopen dat de klep of de kabels los te verkrijgen zijn anders word het alsnog een dure grap,revisie kost rond de 1750,00 euro de onderplaat waar de kleppen in zitten kost rond de 500 ex een beetje te veel van het goede hahahha |
#9
|
|||
|
|||
blijkbaar ligt het aan de kabelboom in de bak of de klep zelf en kan ze volgens mij ook los bestellen dat scheelt weer,tis alleen ff uitzoeken waar ik ze kan kopen
pff erg vermoeiend allemaal vooral als je zelf moet schakelen met een automaat hahahaha |