|
|
Thread Tools | Search this Thread |
|
||||
|
||||
Wie wil en kan een koppakking vervangen ( tegen vergoeding ) Jetta mk1 1.3
Past niet in auto's of onderdelen gezocht, vandaar hier bij techniek geplaatst.
Hoop en neem aan dat dit de juiste plek is. Zoals de koptekst al aangeeft: Wie kan en wil de koppakking van een Jetta mk1 1.3 vervangen? De jetta van mn broertje heeft snel een nieuwe koppakking nodig, en het adres waar we dit soort dingen altijd laten doen kan dat nu niet meer. Als er dan toch gewerkt gaat worden zou het fijn zijn als in dezelfde moeite ook de distributie vervangen wordt. Alle benodigde onderdelen kunnen we zelf verzorgen, gaat dus puur om het sleutelen en de locatie daarvoor. Uiteraard graag door vakkundige mensen die uit liefhebberij werken en geen VW-dealer tarieven rekenen. Graag op korte termijn. Reacties graag via PM. Bedankt! |
|
||||
|
||||
Welke plaats of omgeving?
|
|
||||
|
||||
Regio Rotterdam-Gorinchem, maar een (flinke) afstand overbruggen is geen probleem. Auto wordt enkel hobby-matig gebruikt, zit nu een APK aan te komen en mn broertje wil hem dan gelijk technisch helemaal weer goed hebben.
Auto kan dus best een paar dagen / een week of meer ergens staan. |
|
||||
|
||||
gewoon zelf doen met momentsleutel. aanhaalmomenten en volgorde kunnen wij je wel aan helpen, ik heb een vraagbaak voor de jetta mk1 dus als je wat vragen wil heb ik alles bij de hand...
|
||||
|
||||
Er komt meer bij kijken dan alleen een cilinderkopje aantrekken op moment Dennis....
Distributie zit je ook nog mee.... In theorie kan iedereen het...maar begin er maar eens aan....
|
||||
|
||||
Ik heb er voorlopig te weinig tijd voor en niet de meest ideale locatie, mn broertje is een stuk minder handig met autotechniek.
En dan komt op tijd zetten van de distributie e.d. er ook nog bij. Hij had al garage-tarief begroot, wat bij zo'n auto natuurlijk niet handig is om uit te geven. Vandaar deze rondvraag. Is vast wel ergens een automonteur of doorgewinterde sleutelaar die daarmee kan helpen. Last edited by kiwi-gti : 09-04-2008 at 19:45. |
|
|||
|
|||
Een party tent op de stoep neer zetten, goed gereedschap aanschaffen, en heel rustig en georganiseerd te werk gaan, dan gaat er niks fout.
Je moet toch een keer ergens beginnen? Distrubutie riem zou ik laten doen dat wel.. |
|
||||
|
||||
Quote:
Als je de distributie riem merkt kan er niks mis gaan.
|
||||
|
||||
Het is een sleeptuimelaar, dus dan is de distributie redelijk eenvoudig te wisselen. (merktekens staan op krukaspoulie en nokkenaswiel, en de riem kun je zo tussen blok en carrosserie erafhalen)
Kijk maar, als je d'r niet uitkomt wil ik wel helpen, heb alleen geen schuur oid tot mijn beschikking. Last edited by Bas : 09-04-2008 at 21:40. |
|
|||
|
|||
ik heb zelfs nog een jetta 1300 in de verkoop staan, als je blok te slecht zou zijn kan je dat overbouwen... maar dat is geen optie zeker ?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik kon zelf ook nix tot ik ermee begon en nu zit een compleet 16V blok weer in elkaar incl. distr. riem En dat voor iemand zonder technische achtergrond maar alleen een setje gereedschap en een vraagbaak...
|
||||
|
||||
Ik heb het ook 'gewoon' gedaan. Gewoon goed merken voordat je alles losmaakt. Dan kan je het bij het monteren makkelijk en goed controleren.
Het extra geld dat je dan bij iemand uitgeeft kan je ook uitgeven aan een momentsleutel en een veeltanddop voor de kopbouten. Maar vooralsnog; als je er niet aan wilt beginnen, moet je het ook maar niet doen. Wat heb je voor vergoeding in gedachten dan? Een koppakking/distributieriem en waterpomp kan in een zaterdag gedaan zijn, mits alles meezit. Misschien een sleuteldag voor het randstedelijke deel van het volksforum? Ik heb alleen ook geen loods/schuur en doe alles hier ook op de parkeerplaats. Koppakking kan heel ongezien, doordat je de auto aan de buitenkant niet aanraakt, alles gebeurd onder de kap.
|
|||
|
|||
Quote:
naar mijn weten heb je dit niet helemaal alleen gedaan..... ik zou wel kunnen helpen maar ik woon ongeveer aan de andere kant van het land
|
|||
|
|||
Je mag hem altijd brengen, omgeving alkmaar noord holland.
Voor meer info 06-55786695. |
|
||||
|
||||
Quote:
Nee ok, alleen het blok zat al in elkaar.. Als de golf klaar is zal ik ook nog n dankwoordje doen voor alle mensen die meegeholpen hebben met slopen vant blokkie,verzorgen van onderdelen,stalling van de golf en inbouwen vant blokkie en alles...
|
||||
|
||||
Distributie is vrij eenvoudig hoor.
Gewoon de riem aftekenen terwijl hij gemonteerd is. dus een streepje op een tand van de riem en waar deze op de poelie zit. De riem er afhalen (zorgen dat je een zelfde riem hebt uiteraard) en de riemen op elkaar leggen. Even de merktekens van de oude op de nieuwe riem overnemen en terug monteren. (Dit geld uiteraard voor alle poelies, behalve evt waterpomp) Kan niet missen, succes. |
|
||||
|
||||
dit bedoel ik dus....
in theorie kan iedereen het... maar niet iedereen kan sleutelen...
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je gelijk in. Als je het al wat vaker hebt gedaan lijkt het eenvoudiger. Mooie golf trouwens, je diesel. Ben zelf op zoek naar een diesel maar deze is mij iets te "klaar". |
|
||||
|
||||
Thnx...alleen is de diesel niet van mij, maar van mijn kameraad...
|
||||
|
||||
Heb al heel wat pm's gehad, mogelijk zitten daar al goede aanbiedingen tussen. Toch nog even een keertje up.
|