#1
|
|||
|
|||
Waar zit het olielek??
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, ik kijk inmiddels regelmatig op dit forum om kleine problemen aan mijn golf 2 1.3 uit '86 op te lossen. Nu heb ik al enige tijd last van olie dat van mijn dynamo afdrupt, dit werd steeds erger en dus heb ik besloten eens te kijken waar het probleem zit. Eerst heb ik het kleppendeskelpakking vervangen, omdat hier een klein beetje olie rond weglekte. Hierbij was het probleem echter niet opgelost. Omdat het olie langs de distributiezijde lijkt te lekken heb bedacht ik dat het wel eens langs het nokkenas kon lekken. Dus heb ik eergisteren de hele distributieriem eraf gehaald en de nokkenaskeerring vervangen. Zonder enig resultaat helaas, het lekken lijkt alleen nog maar erger geworden . Mijn vraag is nu of iemand van jullie enig idee heeft waar de olie wel vandaan lekt? Aangezien de ophanging van de dynamo boven de carterpan zit verwacht ik niet dat de lekkage hier zit. Mijn vader had mij het advies gegeven om de keerring in te smeren met wat vaseline, kan het zijn dat juist dit alsnog voor lekkage bij de keerring zorgt? Het gaat om een redelijke hoeveelheid olie, als ik 15 kilometer heb gereden dan ligt er een klein plasje olie onder de auto. Jullie gedachten over waar het olie vandaan kan komen zijn van harte welkkom. |
#2
|
||||
|
||||
En gewoon motor brandschoon maken, motor laten draaien en kijken waar die begint te lekken. Als die zoveel lekt moet je het toch vrij snel kunnen zien lijkt me.....
|
#3
|
||||
|
||||
kameraad van me heeft een alfa maar daar is het carter van lek dat weten we, maar het olie zit ook boven de pakking tot wel 10cm erboven, maar dat is gewoon van de rijwind.
kan overal eigenlijk wel weg komen, maar probeer eerst maar es het id van jeroentjuh dan zie je het snel genoeg.
__________________
I love it when a car comes together |
#4
|
||||
|
||||
koppakking misschien lek ?
|
#5
|
||||
|
||||
Wat jeroentjuh ook al zei, beter eerst even goed blok reinigen. Kun je vlot zien waar 't weg komt.
Nadeeltje kan wel zijn dat het moeilijk is om een cleaner te vinden waar je het blok schoon kunt spuiten, de meeste stoomclean cabines staan het niet meer toe helaas. Mocht je toch een stoomcleaner in de buurt weten waar je terecht kunt spuit dan je blok schoon terwijl de motor stationair draait. Soms gaat het ook wel goed als je hem uit zet maar 10 tegen 1 dat je hem anders nadien door het vocht niet meer aan de praat krijgt en draait de motor dan verdampt het meeste direkt al en heb je minder vlot problemen. Niet te dicht op je dynamo en stroomverdeler spuiten uiteraard maar dat wist je denk ik zelf ook al wel Succes
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#6
|
|||
|
|||
Is zeker een 1.3 motor
Dan is het 100% de koppakking op de hoek Is een kwaal bij die motoren |
#7
|
|||
|
|||
Koppakking idd linksvoor checken bij mij zat die kopbout zelfs nog wat losser als de andere bijtrekken en het probleem was weg
|
#8
|
|||
|
|||
Bedankt voor jullie reacties, zodra mijn vriendin met de auto thuiskomt zal ik de koppakking eens grondig onderzoeken. De hele koppakking vervangen vind ik het oude autotje niet meer waard, maar als ik het probleem kan verhelpen door een kopbout wat aan te draaien dan zal ik erg in mijn nopjes zijn .
|
#9
|
||||
|
||||
zal idd de koppakking wel zijn. ze lekken (bijna) allemaal in de hoek aan de altenator.
koppakking vervangen kost niet zo veel en is redelijk makkelijk te doen ook
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |