Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-06-2008, 20:08
servibruls servibruls is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 781
Default Ander blok dan op kenteken.

Hallo,

Heb en golf gezien die hier op het forum staat.
Er ligt een 1600 blok in en op kenteken staat een 1300.
Kan dit in de toekomst problemen opleveren? Met een aanrijding, apk of als de verzekering er op de een of andere manier achter zou komen?
En is dit makkelijk op kenteken om te zetten? Of moet er dan veel worden aangepast? Lijkt me niet dat een orginele 1600 schijfremmen heeft of iets anders wat een 1300 niet heeft? Auto is van 1986.

Hoor het graag van jullie.
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk

Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P
Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD
Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD
Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD
Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD
Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's..
Reply With Quote
  #2  
Old 08-06-2008, 20:12
ArjenE's Avatar
ArjenE ArjenE is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,393
Send a message via MSN to ArjenE
Default

deze auto gaat het om? http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42662

tja, lijkt mij persoonlijk niet heel groot probleem, aantal cilinders etc. blijven hetzelfde, maar ik weet niet precies wat het met vermogenwinst doet?

anders zou je hem moeten laten omkeuren, en aangezien hij gewoon type-goedkeurig heeft, zou dat geen probleem moeten zijn.
maar ja, omkeuren = geld betalen
__________________
Quote:
Originally Posted by Nas
16 inch vond ik nou eigenlijk net iets te groot... Al staat het bij ArjenE heel netjes
Reply With Quote
  #3  
Old 08-06-2008, 20:22
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

als er maar niet meer dan 40% vermogenstoename is, mag het toch gewoon??
Reply With Quote
  #4  
Old 08-06-2008, 20:34
servibruls servibruls is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 781
Default

Quote:
Originally Posted by ArjenE
deze auto gaat het om? http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42662

tja, lijkt mij persoonlijk niet heel groot probleem, aantal cilinders etc. blijven hetzelfde, maar ik weet niet precies wat het met vermogenwinst doet?

anders zou je hem moeten laten omkeuren, en aangezien hij gewoon type-goedkeurig heeft, zou dat geen probleem moeten zijn.
maar ja, omkeuren = geld betalen


Ja, het gaat om deze auto

Quote:
Originally Posted by ronnie_v
als er maar niet meer dan 40% vermogenstoename is, mag het toch gewoon??


Ik geloof ook zoiets met 40%

Maar weet het niet zeker, en denk dat iemand van het forum hier wel veel van weet, vandaar de vraag.
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk

Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P
Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD
Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD
Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD
Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD
Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's..
Reply With Quote
  #5  
Old 09-06-2008, 00:25
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Binnen de 40% is 't geen probleem.
De 1.3 heeft maximaal in de Golf 2 geloof ik 44kW gehad, de 1.6 heeft 51kW en 53kW. Daarmee kom je dus niet over die 40%.

Wat de remmen aangaat... de 1.3 zit er andersom in dan een 1.6, dus ik ga er van uit dat het subframe mee over is gezet. Logisch zou het dan zijn om gelijk alles mee om te bouwen, en dus ook de remmen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #6  
Old 09-06-2008, 06:12
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

wat betreft de apk maakt het geen reet uit. Als het maar deugdelijk zit.....

maak je n klappert en heb je schuld, dan gaan ze de auto technisch bekijken of doorlichten, kloppen de zaken niet....dan ben je volgens mij niet verzekerd (lees zwaar de sjaak).

Voor RDW zaken moet je maar ff zoeken in mn G60 topic, anders weet HJ er wel het een en ander over. Succes!

Ik zeg, geen slapende honden wakker maken!
Reply With Quote
  #7  
Old 09-06-2008, 06:49
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Binnen de 40% is 't geen probleem.
De 1.3 heeft maximaal in de Golf 2 geloof ik 44kW gehad, de 1.6 heeft 51kW en 53kW. Daarmee kom je dus niet over die 40%.

Wat de remmen aangaat... de 1.3 zit er andersom in dan een 1.6, dus ik ga er van uit dat het subframe mee over is gezet. Logisch zou het dan zijn om gelijk alles mee om te bouwen, en dus ook de remmen.


Weet je zeker dat het 40% is? Had ook ooit 30% gelezen namelijk...
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #8  
Old 09-06-2008, 06:50
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

misschien is dat aangepast naar 30%, vorig jaar was dat nog 40% nl
Reply With Quote
  #9  
Old 09-06-2008, 08:05
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Ok, dan heb ik de mijne vorig jaar omgebouwd

Zat namelijk net op 1 PK boven die 30%
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #10  
Old 09-06-2008, 09:33
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

De grens is 40% vermogenswinst. Maar je zult nu wel een andere motorcode hebben. De verzekering zou dit wel kunnen controleren als je een ongeluk krijgt. En dan ben je in ene keer niet meer verzekerd. Maar dat is aan jezelf.
Reply With Quote
  #11  
Old 09-06-2008, 12:14
Siroj.'s Avatar
Siroj. Siroj. is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 408
Default

die grens van 40% pk winst heeft te maken met bv het tunen van een blok. Maar wanneer er een andere motor in komt zal hij ivm de verzekering omgekeurd moeten worden. In veel gevallen wordt dit niet gedaan, omdat het gewoon veel geld kost. Maar wanneer je dus een dodelijk ongeluk veroorzaakt,en ze gaan de auto verder na kijken zit je zwaar in de problemen.
Reply With Quote
  #12  
Old 09-06-2008, 12:35
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

bij meer dan 40% vermogenstoename, kost het kenteken aanpassen nog geen 1000 euro. Geloof iets van 300 voor weggedragtest, en iets van 300 voor geluidsmeeting. Hajee heeft er wel ergens een topic over staan.

Maar voor dat geld wil ik geen risico lopen, dat ik onverzekerd rondrij!!
(vind het al erg dat ik voor mezelf moet werken, laat staan ook nog eens voor een ander )
Reply With Quote
  #13  
Old 09-06-2008, 15:10
servibruls servibruls is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 781
Default

Dus in principe maalt het niet uit als je van een 1300 naar een 1600 bent gegaan?
Aleen de motorcode klopt dan waarschijnlijk niet en daarmee kan je gezeik krijgen als de verzekering ernaar vraagt?
Dus zou ik om het klopt te hebben naar de rdw moeten en het op kenteken laten zetten? Wat dus vijwel geen probleem moet zijn omdat je lang niet op 40% vermogen winst zit? Of zie ik dit verkeerd?
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk

Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P
Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD
Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD
Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD
Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD
Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's..
Reply With Quote
  #14  
Old 09-06-2008, 15:15
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Enige wat jullie vergeten is dat het hier om een 1600 gaat die als het goed is origineel geleverd is in de Mk2 Golf. Met andere woorden. Hier bestaat al een typegoedkeur voor. Dus voor een paar euro kan dit correct op kenteken gezet worden.

Als de rest van de auto ook netjes aangepast is (remmerij).
Reply With Quote
  #15  
Old 09-06-2008, 15:45
Vliet's Avatar
Vliet Vliet is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 551
Default

Rij al jaren rond in transporter 1,0 (staat op papieren), is 2.4,,nog nooit last gehad met keuren ofiets !
__________________
Rust = Roest
Reply With Quote
  #16  
Old 09-06-2008, 16:13
servibruls servibruls is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 781
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Enige wat jullie vergeten is dat het hier om een 1600 gaat die als het goed is origineel geleverd is in de Mk2 Golf. Met andere woorden. Hier bestaat al een typegoedkeur voor. Dus voor een paar euro kan dit correct op kenteken gezet worden.

Als de rest van de auto ook netjes aangepast is (remmerij).


Zit er veel verschil in de remmerij?
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk

Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P
Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD
Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD
Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD
Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD
Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's..
Reply With Quote
  #17  
Old 09-06-2008, 16:14
servibruls servibruls is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 781
Default

Waar het mij om gaat is dat ik geen gezeik heb mocht er iets gebeuren, aanrijding of weet ik wat. Vandaar dat ik alles gewoon in orde wil hebben zoals het moet
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk

Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P
Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD
Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD
Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD
Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD
Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's..
Reply With Quote
  #18  
Old 10-06-2008, 15:21
servibruls servibruls is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 781
Default

Is de remmerij van een 1300 en 1600 hetzelfde?
Zo niet, waar zit het verschil in?
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk

Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P
Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD
Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD
Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD
Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD
Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's..
Reply With Quote
  #19  
Old 10-06-2008, 15:30
eg-mk2 eg-mk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 29
Default

Quote:
Originally Posted by Vliet
Rij al jaren rond in transporter 1,0 (staat op papieren), is 2.4,,nog nooit last gehad met keuren ofiets !


Dat is ook een hele vreemde probleem dat bij meerdere Transporter T4tjes voorkomt.

Maat heeft ook een T4 (dubbele cabine) met 2.4D blokkie erin. Staat heel mooi 1.0 op de papieren...

Trouwens het kan nog gekker, er zijn Transporters met 0,8D op kenteken

Dat zijn 1.9D's (of TD weet niet meer).
Reply With Quote
  #20  
Old 10-06-2008, 16:16
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Wat de remmerij aangaat, kijk even op h-Base.nl, dan ben je er snel genoeg achter. Waarschijnlijk zijn het dezelfde klauwen maar is de schijf wat dikker...

Dus mogelijk is dat al aangepast en anders is dit vrij makkelijk en betaalbaar te doen...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum