|
|||
|
|||
1.8 16V KR in 1.8 8V (66KW)
mede Vw'ers ! ! !
Sinds kort heb ik een golf 2 uit 1990 met een standaard 1800 blokje erin... deze begint steeds meer kuren te krijgen en wil er graag een ander blok in hangen.... Mijn ogen vallen op een 1800 gti KR blok ... Mijn vraag is, Wat moet ik allemaal ombouwen in de motorruimte en electrische zaken ?? Remmerij word verbeterd en komt een schroefsetje onder ( dat zit wel snor ) Hoop dat jullie me kunnen helpen, ( misschien iemand ervaring ?? ) Alvat bedankt.. Robin |
|
||||
|
||||
Wat een toeval, ik ga komend weekend mijn 1.8 8v ombouwen naar een 1.8 16v KR.
Ophangpunten etc zijn gelijk dus daar hoef je je geen zorgen over te maken, ikzelf zet alles over dus motorblok + assen etc. Ik zal alles wat ik tegenkom noteren en er een verslag over maken dan heb je meteen een minimale handleiding. |
|
|||
|
|||
ey man, super ! !
zal je me ff willen laten weten als je het verslag klaar hebt... ?? zou ik echt super vinde .... veel succes nog |
|
|||
|
|||
Zekeringkast is anders bij een 90er
Uitlaat moet je ook van de KR hebben [of een 4 2 1] Remmen voor zijn geventileerd en achter schijf |
|
||||
|
||||
Lees dit topic maar eens door ,ik heb namelijk toen ook een KR in een '90er type ingebouwd (wel een jetta ,maar dat is gelijk aan een golf )
http://www.volksforum.com/forum/sho...ghlight=lunatik Dan heb je ongeveer een idee wat je kunt verwachten !
|
|||
|
|||
ey jongens, heel erg bedankt voor de reacties, k zal binnekort maar eens kijken naar een geschikt blokje en deze even leuk kleermaken, denk ook wel belangerijk om de voorassen en achtteras te vervangen....
ik laat jullie weten wanneer ik er aan begin... als nog bedankt ! ! Robin |