#1
|
||||
|
||||
Remverlichting werkt niet
Hallo,
ik ben mijn remverlichting aan het maken maar ik krijg het niet voor elkaar. het gaat om een Polo coupe uit 1994. De lampjes zijn niet kapot en ik het het 'sensortje' bij het pedaal ook al vervangen (2 van de sloop gehaald en werken bijde niet). Wat zou nog meer het probleem kunnen zijn. De rest van de verlichting werkt wel gewoon. Gr. Kawouter
__________________
De Plo?? vervoersmiddel voor mijn audio Proud member of Team Mietje |
#2
|
||||
|
||||
Ben geen ster in elektra , maar heb je de zekeringen al nagekeken...?
Kan zo zijn dat 1 daarvan kapot is...
__________________
Polo 1.3i G60 "Soon" on the road (i hope) |
#3
|
||||
|
||||
Zekeringen zijn allemaal nog heel. Ik neem aan dat de zekeringen onder de motorkap de enige zijn?
__________________
De Plo?? vervoersmiddel voor mijn audio Proud member of Team Mietje |
#4
|
||||
|
||||
zit er links onder je dash geen zekeringenkast?
__________________
Rachistorie |
#5
|
||||
|
||||
Nou ik kan niks vinden onder het dash.
__________________
De Plo?? vervoersmiddel voor mijn audio Proud member of Team Mietje |
#6
|
||||
|
||||
dan moet er toch iets zitten in de bekabeling tussen de rempedaalsensor en de remlichten. proberen om deze uit te meten.
ook even de massa aan de achterlichten zelf controleren. bij mij weten zitten er ook enkel zekeringen onder de motorkap!!
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#7
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 12:58. |
#8
|
||||
|
||||
Jah de alarm verlichting werkt wel gewoon.
Ik snap er echt niks van. Kan de bekabeling zomaar kapot gaan dan?
__________________
De Plo?? vervoersmiddel voor mijn audio Proud member of Team Mietje |
#9
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 12:58. |
#10
|
||||
|
||||
Ik heb de lampjes inderdaad al gechekt. Zijn nog in orde.
Audio zit al een tijdje (lees een half jaar) niet meer in de auto. Dus het lijkt me ook erg sterk dat dat het probleem zou zijn. Waar loopt de kabel naar achter toe? Dan kan ik eventueel even chekken of ik een breuk kan vinden.
__________________
De Plo?? vervoersmiddel voor mijn audio Proud member of Team Mietje |
#11
|
||||
|
||||
kabelboom loopt links in de auto naar achter, maar die kan je niet zomaar even controleren op draadbreuk.
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#12
|
||||
|
||||
Hmmm dan word het een lastig klusje ben ik bang. Nou ik ga wel weer even aan de slag.
(op topic: is een lambda sonde voor 25 euro en een felxibel uitlaat deel voor 50 euro duur van de sloop? Is even voor de rest van de apk punten van de auto)
__________________
De Plo?? vervoersmiddel voor mijn audio Proud member of Team Mietje |
#13
|
||||
|
||||
wat je wel kan doen is de kabel doormeten met een multimeter. alleen heb je daar dan lange snoeren voor nodig en 2 paar armen dan kan je de bekabeling doormeten van aan de rempedaalsensor naar de achterlichten
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#14
|
|||
|
|||
Tja, als het nog prima bruikbaar is dan valt het wel mee.
Nieuw is het vele malen duurder. Wat betreft de remlichten: zou de stekkers in de lampenhouders ook nakijken op corrosie.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#15
|
||||
|
||||
Zo ik heb even een multi meter gekocht maar ik weet niet wat ik nu moet meten en op welke stand ie moet staan.
Weten jullie op welke stand de draaiknop moet staan en welke waarder er in het schermpje moet verschijnen?
__________________
De Plo?? vervoersmiddel voor mijn audio Proud member of Team Mietje |
#16
|
||||
|
||||
om spanning te meten moet je de draaiknop op DC zetten. dit is de afkorting van gelijkspanning. om de kabels ohms door te meten zet je hem op dat hoedje (kan symbool hier niet toevoegen). dit is de afkorting van weerstand. of je gebruikt de piepstand, kun je snel horen of een draad onderbroken is of niet.
Tip: had laatst hetzelfde probleem dat 2 lampjes het niet deden, omdat er vocht in mijn units was gekomen. die hadden die metalen stripjes geoxideerd, hierdoor deden ze het niet meer. ze leken wel contact te maken. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#17
|
||||
|
||||
Ik heb even wat geprobeert. Ik heb nu de draaiknop op de V met een streepje mer puntjes er onder en dan op 20 gezet. Als ik dan direct op de accu meet dan geeft ie 12,34 volt (neem aan dat dat volt is) en als ik inder bij de pedalen bij de sensor meet dan geeft ie maar 0,03 volt aan. Lijkt me een beetje weinig
__________________
De Plo?? vervoersmiddel voor mijn audio Proud member of Team Mietje |
#18
|
||||
|
||||
hangt ervan af of je de schakelaar bedient, hoeveel geeft je meter wanneer je het rempedaal indrukt?
even de bekabeling doormeten op de piepstand tussen de schakelaar en de remlichten. even zoeken welke stand dit is op de multimeter (meetpennen tegen elkaar en je hoort een piepje) of zoals hier al gezegd is, kijken naar de aansluitingen of er geen corrosie is...
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#19
|
||||
|
||||
Als ik de schakerlaar er aan hang geeft ie evenveel of nog minder volt door.
En nergens ook maar een spoor van corrosie te vinden bij de aansluitingen. PS mijn multimeter heeft geen piepje PSS de kabels van mijn multimeter zijn niet lang genoeg om van achter naar voor te gaan. Kan ik die op een of andere manier verlengen?
__________________
De Plo?? vervoersmiddel voor mijn audio Proud member of Team Mietje |
#20
|
||||
|
||||
in principe zijn je snoeren van je multi-meter gewoon draadjes. als je deze verlengd dmv draadjes moet het ook gewoon lukken om nog te meten.
om spanning te meten moet je de pennen zo houden dat je een potentiaal verschil meet. dus de zwarte snoer op de min en de rode op de plus. doe je dit niet dan zal je meter 0 volt aangeven. als je nou het lampje eruit haalt en iemand op het rempedaal laat drukken. vervolgens even met de multimeter de contacen meet die anders het lampje zouden maken, moet je 12 volt meten. met de stand om de weerstand te meten ook je ook gelijk je lampjes doormeten. weet je het zeker. deze waarde moet ongeveer tussen de 0,2 en 0,4 ohm zijn. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) Last edited by G-eert-40 : 05-06-2008 at 19:27. |