#1
|
|||
|
|||
afstellen 1300i?
wie weet hoe ik een 1300i kan afstellen zodat hij een beetje behoorlijk loopt?toen ik hem kocht viel hij bijna bij elk stoplicht uit daarna heeft mn kennis aan een klein schroefje gedraaid en aan de imbus onder het blauwe dopje, op dat kleine schroefje reageerde hij wel maar de imbus kun je helemaal in of uit draaien en er gebeurt helemaal niks naar mijn mening. iemand een idee?
|
#2
|
|||
|
|||
Onder dat blauwedopje is de CO schroef daar reageert het toerental niet op
Voor hoger stationaair moet je dat kleine schroefje ind hebben In de meeste gevallen is het de blauwe tempsensor |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
hij loopt nu al wat beter stationair maar nog steeds heel onregelmatig, het is net of hij soms maar op 3 potjes loopt en gas aan nemen doet hij ook niet echt gemakkelijk!(lees) als ik het gaspedaal intrap om bij het stoplicht of zo weg te rijden valt hij als het ware in en gat en begint de hele motor te dansen(dat ligt denk ik aan een versleten motorophanging dat dansen) en het benzine verbruik liegt er ook niet om! als ik zoals opa rij gebruikt hij nog 1op9! en dat moet toch zuiniger of niet? |
#4
|
|||
|
|||
Dat kan veeel zuiinger, 1:15-1:16...
Loop de gangbare zaken eens langs: - bougies/rotor/verdelerkap/kabels - distributietiming + onstekingstijdstip - valse lucht (bijv. carterontluchtingslang stuk) - uitlaat t/m kat gasdicht? lambdasonde stuk (stekker eens lostrekken) ?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#5
|
|||
|
|||
Vervroeging van de ontsteking
|
#6
|
|||
|
|||
zo ben afgelopen zaterdag es efkes aan het sleutelen gegaan! ik heb het volgende vervangen: verdelerkap +rotor + bougies+ distriebutieriem(de oude miste ongeveer een 40 tal tandjes!!!!) oliefilter brandstoffilter olie en remmen rondom(voor alleen blokken, Achter de cilinders + voeringen)
ik denk dat ik de bougikabels ook nog ga vervangen deze zijn hier en daar aangevreten door een marder,maar heb de beschadigingen voorlopig ff getaped! je zou dus nu verwachten dat hij het op zn minst wat beter zou moeten doen maar helaas! 45 liter= 400km en dan is het op! ik wordt er langzaamaan een beetje gestrest van, als ik de stekker van de luchtmassameter of hoe heet dat ding lostrek valt hij uit(is dat goed of slecht?) ik heb geen lek kunnen ontdekken in de karterontluchting en weet iemand hoe ik de lambda sonde kan testen, betergezegd waar vindt ik die stekker? bij voorbaat al bedankt voor jullie reacties! |
#7
|
|||
|
|||
weet iemand hoe ik de lambdasonde kan testen?
|
#8
|
||||
|
||||
Als je de stekker van de LMM eraf trekt hoort hij inderdaad te smoren en valt uit.
Aansluiting van de lambda zit links van de rembekrachtiger. Zit een witte en een zwarte draad aan. Hoe je deze test weet ik niet.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
Last edited by Djinn_4fun : 17-04-2008 at 18:46. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Dit gezeik heb ik ook regelmatig met m'n NZ blokje, zaterdag heb ik iets gevonden dat goed hielp tegen onregelmatig lopen... Onder de luchttoevoer van de gasklep zit een aantal klein vacuumslangetjes, bij zat daar eentje van los. ik plugte hem in en hij loopte meteen weer regelmatig. controleer de rest van de slangetjes ook even want die worden met gemak oud Voor stationair moet je rechts van de gasklep zijn, daat zit een diep gezette schroef waar je een 3 mm platte schroevendraaier in kunt zetten, die regelt het stationair. Als je het stationair te hoog zet dan vlieg hij in een soort van toerenbegrenzer voor stationair draaien, dan zit je behoorlijk te hoog al mvg db |
#10
|
||||
|
||||
had ook dezelfde klachten.........blauwe temperatuursensor vervangen en alles weer ok
johan |
#11
|
|||
|
|||
Heb ook een 1300i NZ blokkie voor daily.
Op een vol tankje rij ik al bijna 650 km. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
AI..... na al dat gekloot met mij kom ik 100 km minder ver op hetzelfde tankje... ik rijd 1:11,5 op z'n best geloof ik db |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Lambdasonde "testen": stekkerverbinding bij houder rechts aan inlaatspruitstuk loshalen, en dan eens een rondje rijden. Met losgetrokken lambda reed ik nog 1:13... Vacuum-slangetjes zijn inderdaad ook heel belangrijk, net als de "paddestoel" op het onstekingshuis. Die kan lek zijn, testen door aan het slangetje te zuigen. Voel je geen weerstand: waarschijnlijk membraam stuk.. Hierdoor slecht werkende onsteking en valse lucht.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Gemiddeld 1:15,5 ongeveer 800-850 km op een tank. rij dan wel 100-110. 4 bak
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#15
|
|||
|
|||
ok thanks dan ga ik es kijken naar de lambda en meteen ook ff alle slangetjes na lopen!
|
#16
|
|||
|
|||
Quote:
waar zit die temperatuur sensor? en is deze te testen? |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
dus zonder de lambdasonde aangesloten zou hij ook nog kunnen rijden? hmm ga ik es proberen en de vacüum vervroeging zal ik dan meteen eens testen thanks! |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
1 op 15!!! daar kan ik alleen van dromen op het moment! maar idd eens goed zoeken wat er bij mij allemaal mis is! en hopenlijk ook iets vinden wat de problemen veroorzaakt. |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb ook een 4-bak. Maar rij meestal 140 1 op 14.5 rij ik volgens mij. |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, geen probleem. Computer zorgt er dan voor dat het mengsel altijd aan de rijke kant is om motorschade te voorkomen. Trouwens: ALLEs na de luchthoeveelheidsmeter moet 100% luchtdicht zijn, net als de uitlaat t/m lambdasonde. Slang tussen inlaatspruitstuk en rembekrachtiger wil ook wel eens lek zijn, vooral het rubberen stukje aan inlaat-kant.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |