Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-05-2008, 12:52
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 312
Default golf 1 diesel stottert wat boven de 80

De diesel stottert wat boven 80km/h, trekt met gas geven verder prima door echter.

Als ik de koude start knop uittrek in het dashboard loopt ie echter zonder te stotteren boven de 80 zonder problemen.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik heb ook geen idee wat de "koude" start knop bij een diesel doet. Is het net als de choke bij een benzine?

Een andere vraag, hoe hard zou een 1.6 diesel moeten kunnen met een 4-bak. Deze loopt redelijk makkelijk 120. Ik denk dat ie 130 ook wel haalt maar dan rijd ie me al te onrustig. Ik tuf dus altijd met 100-110 rond.

Ik heb het idee dat vanwege het koppel hij met een 5 bak zo 140-150 moet kunnen. Welke bak is het meest geschikt. Ik heb nog een golf1 gti 5 bak en ook nog een golf 2 16klepper 5bak?
Reply With Quote
  #2  
Old 31-05-2008, 11:03
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 312
Default

Niemand?

Staat ie niet te arm?
Reply With Quote
  #3  
Old 31-05-2008, 13:25
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo ...


mischien wat rek is distrubutie riem .. dat je pomp van tijd loopt .
versleten verstuifer,s laat ze testen ,,

succes ..gooigolf .
Reply With Quote
  #4  
Old 31-05-2008, 15:03
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 312
Default

Thnx man!! Over 3 weken vervang ik de koppakking (zweet wat naar buiten) dus dan vervang ik meteen de riem en wordt ook alles weer afgesteld. Ik zal de verstuivers dan meteen laten testen.

Hopelijk is het dan weg.
Reply With Quote
  #5  
Old 04-06-2008, 19:18
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 312
Default

oke heb uitsluitsel over wat het is:

De pomp staat iets van tijd. Als de koude start wordt uitgetrokken wordt het inspuitmoment verandert en staat ie goed.

Rijdt nu dus op deze manier, en wat blijkt nu rijdt ie zelfs 1 op 19,4 ipv 1 op 19. Diesel verbruik vind ik echt geweldig!
Reply With Quote
  #6  
Old 04-06-2008, 19:25
servowire servowire is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 174
Default

Je pomp is af te stellen, mits hij niet geheel een tand versprongen is, met een klein micrometertje achterin je pomp.

Motor op BDP, meter op 0. Tegen de klok in draaien tot meter stopt met bewegen. Metertje op 0. Terug naar BDP. Meterje aflezen. Moet ongeveer 0,80 zijn,
Groet,
Jeroen
Reply With Quote
  #7  
Old 04-06-2008, 19:27
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 312
Default

Volkswagenmonteur zei tegen mij 0,9. En hoe kom ik aan dat metertje???

Zou een garage die gewoon uitlenen of kun je die ook kopen met het oog op de toekomst.

Thnx voor de reply
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum