|
||||
|
||||
Vraagje over spaghetti
Ik heb een vraagje over spaghetti spruitstukken.
Wat is het verschil tussen de Groep a en Groep n. Ik weet dat de een 55?mm is en dan ander 60,5?mm is, maar wat zit er verder voor verschil in. Ik heb namelijk een supersprint spruitstuk voor 8v liggen. en hierbij zijn de 4 buizen allemaal behoorlijk, maar uiteindelijk knijpt het af naar orgineel. Worden ze zo orgineel als groep n geleverd? of is dit dan een Groep a omgelast. Kortom: kan ik het gewoon naar 60.5mm omlassen? of zit er veel verschil in de 4 buizen zeg ma. Alvast bedankt!!! Greetz marvin
|
||||
|
||||
niemand?
|
|||
|
|||
hey hey volgens mij is alles wat bij supersprint gemaakt word van groep A.
moet je ook een einddemper hebben van groep A. dan is "the flow" beter. |
|
||||
|
||||
de indeling van de gruppe`s zijn inderdaad de diameters van de buizen, je kan het beste zorgen dat een motor zo min mogenlijk tegen druk heeft maar toch ook weer niet te open, als ik jou was zou ik wel inderdaad die ene pijp terug omlassen naar 60.5mm, en dan vandaaruit ook door blijven gaan met die dikte en dan nog een einddemper van supersprint er op van gruppe A, dan heb je de meeste remming wel uit het blok gehaald, waardoor hij weer wat soepeler zal lopen en acceleren.
Zelf heb ik een compleet open systeem met 1 demper van powersprint in de diameter 65mm rvs er onder hangen maar ik moet toch een nog een einddemper erbij zetten aangezien mijne te freeflow is en dus weer te weinig tegendruk heeft.. hoop dat je nu iets wijzer bent geworden.. gr ronnie
|
||||
|
||||
Quote:
Maar een 4takt motor heeft toch geen tegendruk nodig omdat er met kleppen gewerkt word? Bij een 2takt is wel tegendruk nodig, maar dat komt omdat die geen kleppen heeft. Vanmiddag had ik nog iemand met een uitlaat die vlak achter het spruistuk was afgebroken, dus tegendruk is dan minimaal maar liep gewoon goed... Daarna nieuwe uitlaat (voor tot achter) er onder gezet maar zonder dempers reed hij soepeler...