|
||||
|
||||
Gezocht Claxon!!
Hello People,
Sinds vandaag eigenaar van een Golf 1 1.6 automaat uit '81 De huidige APK is tot 10 sept. maar heb nu de auto al laten keuren zo dat ik hier in ieder geval niet meer aan hoef te denken. Er waren 4 puntjes van afkeur, waarvan nu 3 opgelost zijn. Nu nog 1. Ik moet alleen voor de APK de claxon laten werken...Maarja waar zit die?? Kan hem nergens vinden. Dus als iemand mij ff kan vertellen waar die zich bevind en of deze is geschakeld met een relais dan kan ik het ff uitzoeken. Thanx. |
|
||||
|
||||
als je voor de auto staat rechts onder de balk die naar voren loopt (waat je bumper ook aan vastzit.)
Nieuwe claxon kost je 15 euro, heb er gister toevallig ook een gehaald |
|
||||
|
||||
Zo'n vermoeden had ik al, want er hangt namelijk nog een stukje steun waar de claxon aan heeft gehangen
Waarschijnlijk door gerot en de claxon eraf gevallen! Ik zie daar een kabel hangen met een witte T-vormige stekker. Is dat de stekker van de claxon?? |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb zelf geen T-vormige stekker maar je kan het natuurlijk zo even controleren door op de claxon te drukken en dan te kijken of er spanning op komt (beter met 2 man om Twister praktijken te voorkomen ) |
|
||||
|
||||
Om je te helpen: de claxon heeft constante plus bij ingeschakeld contact en juist de massa wordt geschakeld door je claxon schakelaar.
Als je claxon er aan zit en hij werkt nog niet dan is vaak het probleem dat het stuurhuis geen massa heeft (en die moet op zijn beurt weer massa geven aan de ingedrukte claxon knop) Het stuurhuis hangt in rubbers en is daardoor geisoleerd, er hoort een massakabeltje aan te zitten naar het chassis (en die mist vaak!).
|
||||
|
||||
Hey guy's thanx,
Het is gelukt, Stijn ik heb nog ff gekeken naar dat hele kleine massa kabeltje en die zat er nog netjes Het was de T-vormige stekker. Jullie lezen nog wel hoe dit autotje verder een metamorfose krijgt =D |