|
||||
|
||||
schokdemper ramelt na monteren
was lekker weer van de week en mijn golf kon nieuwe schokdempers gebruiken dus die heb ik gekocht. (je moet toch een excuus hebben)
het gaat om een nieuw setje van supersport met 60/60mm verlaging nieuwe veerschotels en nieuwe lagers en nieuwe bouten. wat heb ik gedaan, demper gepakt veer erop ( en niet verkeerd om) schotel op de veer met de uitsparing tegen de veer aan zodat deze niet draait. vervolgens het lagerop met de moer met inkeping en vast gedraaid tot zn einde, toen onder de auto gezet en vast gezet met de luchthamer. nou viel mij op dat de schotel die op de carrosorie komt dit niet meer doet, en wat gebeurt er dus als je gaat rijden het rammelt en kraakt als een gek wat kan dit probleem zijn? ik post straks even foto's voor de duidelijkheid |
|
||||
|
||||
overigens is het aan de ene kant meer dan aan de andere kant links is het 1cm en recht 0,6mm |
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk zit toch je borgmoer van je toplager er niet helemaal goed op. Je moet je veer zover indrukken dat je voldoende speling hebt om tot het einde van de schroefdraad "makkelijk" die borgmoer aan kunt draaien.
Grz Niels
|
|||
|
|||
Als je de bovenste moer met een luchtsleutel aandraait, dan heb je best kans dat je de moer met de sleufjes weer een stukje losdraait.
Doordat de zuigerstang vast wel wat slagen meedraait en die moer wordt tegengehouden door de bovenste veerschotel.
|
||||
|
||||
@niels de topmoer kan heel gemakkelijk vast gezet worden en hij zit ook hellemaal op zn einde.
@dennis dat de moer mee draait heb ik ook aan zitten denken dus heb ik een inbus sleutel en een brede tang de borgmoer vast gezet en vervolgens de inbus gedraaid en kon inderdaad nog een stuk strakker, vervolgens de topmoer vastgezet wat er lastig ging met een pijpsleutel en inbus erin maar verder ging die niet ben ik dan iets vergeten op de schokdemper zelf?? ik wordt er redelijk radeloos van op moment. |
|
|||
|
|||
Het toplager uitelkaar gevallen en dan 2 kogels klem er tussen
Hoe zit het rubberdeel aan op de carroserie? |
|
||||
|
||||
bedoel je het toplager die uit elkaar gevallen is?
die is eigenlijk nieuw en niet gevallen. het rubber wat tegen de carrosorie komt is allemaal nieuw (die zit vast aan het toplager) dus dat kan het allemaal ook niet zijn. |