Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-05-2008, 19:10
kartboy89's Avatar
kartboy89 kartboy89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 147
Default 2 vraagies

Eerste vrag:
Ik heb een g60 achter bumper maar deze steekt lelijk uit. Eerst had ik dunne achterbumper. Ik heb toen die zwarte steunophangingen derop laten zitten. Kan het zijn dat bij een g60 deze een kleinere afstand hebben?
Of kan dit liggen aan mijn wielkast verbreders. Die raken alleen aan de onderkant van de verbreders.

en dan mijn 2de vraag:
Wat moet ik allemaal overzetten als ik een 1.8 16v ipv een 1.3 in mijn auto wil stoppen
uiterraad alles wat aan de motor zit dynamo startmotor uitlaatsysteem kabelboom en versnellingsbak. Maar zijn er nog dingen die je zou vergeten? iemand zei iets over een computer
Reply With Quote
  #2  
Old 15-05-2008, 19:26
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

de remmerij is ook een aanrader.

grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #3  
Old 15-05-2008, 19:52
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Zorg dan dat je een complete kabelboom hebt
Dus die ook in de auto zit,met de regelunit in de middenconsole
Aandrijfassen
Ontstekingsregelunit[die rechts in de parafan]
Reply With Quote
  #4  
Old 15-05-2008, 20:32
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,431
Default

motorsteun(en) verplaatsen !?


gr. martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #5  
Old 15-05-2008, 20:35
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default

1.3 de deur uit, bumpers eraf halen en een 16v aanschaffen, scheelt je een hoop werk en zo duur zijn ze nou ook weer niet meer....hoef je hem ook niet om te keuren of risico's met de verzekering te lopen...volgens mij staat er nog een 16v voor 1350 op het forum...
Reply With Quote
  #6  
Old 18-05-2008, 09:26
kartboy89's Avatar
kartboy89 kartboy89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 147
Default

Wat is er dan zo anders aan de remmerij?
Ik heb pas nieuwe schijven en remmen dus vandaar dat ik die eigenlijk niet weg wil doen.
Wat kan ik trouwens met mijn oude blok doen? Want denk niet dat een 1.3 zo gauw verkocht word.
Reply With Quote
  #7  
Old 18-05-2008, 09:35
Emiel's Avatar
Emiel Emiel is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 910
Default

Wat een vragen zeg... als je zulke vragen stelt is het dan wel handig om een motor swap zelf te doen?

De remmerij van een 16v is berekend op het vermogen van de auto, de remmerij van een 1.3 zal het een stuk minder doen (met zn trommels achter)

je motor kan je naar de oud ijzerboer brengen, of naar de stort of er mee lopen leuren op MP ofzo en een paar tientjes vangen.

anyhow... succes!
__________________
Skoda Superb 2022
Fiat 500C
Harley Davidson Electra Glide 1987
Reply With Quote
  #8  
Old 18-05-2008, 09:41
kartboy89's Avatar
kartboy89 kartboy89 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 147
Default

over bouwen doe ik niet. niet alleen teminste. Maar ik wil wel wat background info voordat ik iets ga doen. Moet toch een keer er mee beginnen.
Reply With Quote
  #9  
Old 19-05-2008, 18:15
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 191
Default

Quote:
Originally Posted by kartboy89
over bouwen doe ik niet. niet alleen teminste. Maar ik wil wel wat background info voordat ik iets ga doen. Moet toch een keer er mee beginnen.


de remmen van een GTI auto zijn bereken om je van 200 km/h naar 0 te brengen binnen veilige afstand, de 1300 remmetjes zijn berekend om vanaf 160 naar 0 te brengen.

mvg


db
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum