|
||||
|
||||
2 vraagies
Eerste vrag:
Ik heb een g60 achter bumper maar deze steekt lelijk uit. Eerst had ik dunne achterbumper. Ik heb toen die zwarte steunophangingen derop laten zitten. Kan het zijn dat bij een g60 deze een kleinere afstand hebben? Of kan dit liggen aan mijn wielkast verbreders. Die raken alleen aan de onderkant van de verbreders. en dan mijn 2de vraag: Wat moet ik allemaal overzetten als ik een 1.8 16v ipv een 1.3 in mijn auto wil stoppen uiterraad alles wat aan de motor zit dynamo startmotor uitlaatsysteem kabelboom en versnellingsbak. Maar zijn er nog dingen die je zou vergeten? iemand zei iets over een computer |
|
||||
|
||||
de remmerij is ook een aanrader.
grtz.
|
|||
|
|||
Zorg dan dat je een complete kabelboom hebt
Dus die ook in de auto zit,met de regelunit in de middenconsole Aandrijfassen Ontstekingsregelunit[die rechts in de parafan] |
|
|||
|
|||
motorsteun(en) verplaatsen !?
gr. martijn
|
||||
|
||||
1.3 de deur uit, bumpers eraf halen en een 16v aanschaffen, scheelt je een hoop werk en zo duur zijn ze nou ook weer niet meer....hoef je hem ook niet om te keuren of risico's met de verzekering te lopen...volgens mij staat er nog een 16v voor 1350 op het forum...
|
|
||||
|
||||
Wat is er dan zo anders aan de remmerij?
Ik heb pas nieuwe schijven en remmen dus vandaar dat ik die eigenlijk niet weg wil doen. Wat kan ik trouwens met mijn oude blok doen? Want denk niet dat een 1.3 zo gauw verkocht word. |
|
||||
|
||||
Wat een vragen zeg... als je zulke vragen stelt is het dan wel handig om een motor swap zelf te doen?
De remmerij van een 16v is berekend op het vermogen van de auto, de remmerij van een 1.3 zal het een stuk minder doen (met zn trommels achter) je motor kan je naar de oud ijzerboer brengen, of naar de stort of er mee lopen leuren op MP ofzo en een paar tientjes vangen. anyhow... succes!
|
||||
|
||||
over bouwen doe ik niet. niet alleen teminste. Maar ik wil wel wat background info voordat ik iets ga doen. Moet toch een keer er mee beginnen.
|
|
|||
|
|||
Quote:
de remmen van een GTI auto zijn bereken om je van 200 km/h naar 0 te brengen binnen veilige afstand, de 1300 remmetjes zijn berekend om vanaf 160 naar 0 te brengen. mvg db |