Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-04-2008, 10:47
Clean_golf_3's Avatar
Clean_golf_3 Clean_golf_3 is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 690
Default Golf 3 td (turbodruk verhogen ???)

Hallo ik bn dus nieuw op dit forum en ik zit met een probleempje ik zou de turbo druk van mijn golf 3 td wat willen verhogen maar ik weet totaal ni hoe ik hier aan moet beginnen want ik vind het vijsje niet enzo ...

hopelijk kunnen jullie mij wat verder helpen dmv een paar illustraties nzo

mvg jeroen
Reply With Quote
  #2  
Old 05-04-2008, 19:58
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

ben je handig met auto s?! zo niet, niet aan beginnen!
Reply With Quote
  #3  
Old 11-04-2008, 06:42
Clean_golf_3's Avatar
Clean_golf_3 Clean_golf_3 is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 690
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
ben je handig met auto s?! zo niet, niet aan beginnen!

valt best maar kan beter carroserie als mechaniek
Reply With Quote
  #4  
Old 11-04-2008, 16:50
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

enigste wat je kunt doen is ff een intercooler er tussen plaatjes levert ook almeer vermogen!
Reply With Quote
  #5  
Old 11-04-2008, 17:12
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

onzin, er is veel meer te doen, en er staan vele topics waarin alles beschreven staat.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-04-2008, 21:44
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

ja tuurlijk is er veel meer te doen. maar een intercooler is lekker simpel. ik heb een caddy sdi omgebouwd naar turbo levert nu 125 pk op de bank. en geloof me das snel genoeg voor een caddy!
Reply With Quote
  #7  
Old 15-04-2008, 11:02
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Quote:
enigste wat je kunt doen is ff een intercooler er tussen plaatjes levert ook almeer vermogen!


Theoretisch lever je vermogen in als je enkel te Intercooler monteert. Het traject wat het lucht af moet leggen is langer. Daarnaast is de lucht kouder waardoor er meer ruimte is voor brandstof.

Dus enkel intercooler monteren zonder het afstellen zal niet veel toevoegen. Ik raad wel aan als je hem sneller wilt maken om een IC te plaatsen.

Je kan inderdaad de turbodruk omhoog schroeven. Op de turbo zit een druk membraam die de wastegate bedient. Als je de membraam anders afstelt dan gaat hij later open. Je kan ook een bleedvalve monteren in het slangetje (of buisje)

Ik bedenk me net dat de golf mogelijk EGR heeft. Ik zou deze sowieso afsluiten.

Als de turbo anders afgesteld is moet je de pomp meer brandstof laten geven. Achterop de pomp zit de brandstofhoeveelheidsschroef. Deze verder indraaien (1/4 tot 1/2 slag moet voldoende zijn)

Dan stationair toerental weer naar beneden schroeven (achter op de pomp deksel M6 draadeind)

Hij mag wat grijs roken, maar niet een rook scherm trekken, dan staat hij verkeerd afgesteld (te veel diesel) en wordt de uitlaat gas temperatuur te hoog waardoor motor en turbo kapot gaan.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #8  
Old 01-05-2008, 16:51
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

??? minder druk door monteren van een intercooler?! leg dat is ff uit het is een gesloten traject, hij geeft bijv 2 bar druk bij een halve meter buis. je zet er nu ander halve meter buis aan waarom zou dan ingodsnaam de inlaatdruk zakken?!
Reply With Quote
  #9  
Old 01-05-2008, 21:47
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

lezen is ook een vak

wijs mij es aan waar dat beweerd wordt?
Reply With Quote
  #10  
Old 02-05-2008, 14:07
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

hahha inderdaad waar is dat dan beschreven, inlaatdruk blijft het zelfde....tjonge tjonge..

gr ronnie haha..
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #11  
Old 03-05-2008, 08:59
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Waar ik op duide is dat de responstijd later is dan zonder een heel lang inlaat traject. Stukje ervaring nadat ik de ic gemonteerd had.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #12  
Old 03-05-2008, 09:57
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Turbo-gat.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum