#1
|
||||
|
||||
Golf 3 td (turbodruk verhogen ???)
Hallo ik bn dus nieuw op dit forum en ik zit met een probleempje ik zou de turbo druk van mijn golf 3 td wat willen verhogen maar ik weet totaal ni hoe ik hier aan moet beginnen want ik vind het vijsje niet enzo ...
hopelijk kunnen jullie mij wat verder helpen dmv een paar illustraties nzo mvg jeroen |
#2
|
|||
|
|||
ben je handig met auto s?! zo niet, niet aan beginnen!
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
valt best maar kan beter carroserie als mechaniek |
#4
|
|||
|
|||
enigste wat je kunt doen is ff een intercooler er tussen plaatjes levert ook almeer vermogen!
|
#5
|
||||
|
||||
onzin, er is veel meer te doen, en er staan vele topics waarin alles beschreven staat.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#6
|
|||
|
|||
ja tuurlijk is er veel meer te doen. maar een intercooler is lekker simpel. ik heb een caddy sdi omgebouwd naar turbo levert nu 125 pk op de bank. en geloof me das snel genoeg voor een caddy!
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Theoretisch lever je vermogen in als je enkel te Intercooler monteert. Het traject wat het lucht af moet leggen is langer. Daarnaast is de lucht kouder waardoor er meer ruimte is voor brandstof. Dus enkel intercooler monteren zonder het afstellen zal niet veel toevoegen. Ik raad wel aan als je hem sneller wilt maken om een IC te plaatsen. Je kan inderdaad de turbodruk omhoog schroeven. Op de turbo zit een druk membraam die de wastegate bedient. Als je de membraam anders afstelt dan gaat hij later open. Je kan ook een bleedvalve monteren in het slangetje (of buisje) Ik bedenk me net dat de golf mogelijk EGR heeft. Ik zou deze sowieso afsluiten. Als de turbo anders afgesteld is moet je de pomp meer brandstof laten geven. Achterop de pomp zit de brandstofhoeveelheidsschroef. Deze verder indraaien (1/4 tot 1/2 slag moet voldoende zijn) Dan stationair toerental weer naar beneden schroeven (achter op de pomp deksel M6 draadeind) Hij mag wat grijs roken, maar niet een rook scherm trekken, dan staat hij verkeerd afgesteld (te veel diesel) en wordt de uitlaat gas temperatuur te hoog waardoor motor en turbo kapot gaan.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#8
|
|||
|
|||
??? minder druk door monteren van een intercooler?! leg dat is ff uit het is een gesloten traject, hij geeft bijv 2 bar druk bij een halve meter buis. je zet er nu ander halve meter buis aan waarom zou dan ingodsnaam de inlaatdruk zakken?!
|
#9
|
||||
|
||||
lezen is ook een vak
wijs mij es aan waar dat beweerd wordt? |
#10
|
||||
|
||||
hahha inderdaad waar is dat dan beschreven, inlaatdruk blijft het zelfde....tjonge tjonge..
gr ronnie haha..
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#11
|
||||
|
||||
Waar ik op duide is dat de responstijd later is dan zonder een heel lang inlaat traject. Stukje ervaring nadat ik de ic gemonteerd had.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#12
|
|||
|
|||
Turbo-gat.
|