#1
|
||||
|
||||
Hoe kan ik mijn koelventilatoren testen?
Dag geleerde VW-Freaks!
Heb even een vraagje.... Ik heb nog nooit mijn koelventilatoren horen draaien... Nou kan dat een heel gunsig teken zijn en dat mijn koeling gewoon prima in orde is. Maar al laat ik de auto een uur stationair lopen dan blijft de temp. rond de 90 hangen....en bij welke temp. slaat ie eigenlijk aan?? Kan ik iets doorlussen op een eenvoudige manier zodat ik zeker weet dat ze het doen? Aangezien ik het een geruststellende gedachte vind wanneer ik van de zomer naar Italie ga en de ven(nen) draaien gewoon wanneer het nodig is. Koeling is verder goed, komt normaal op temp. en blijft ook zo (stad/hard rijden constant rond de 90°C) en kachel doet het ook gewoon goed en vloeistof is helder en blijft op peil. Thanx alvast voor het antwoorden! Dennis
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#2
|
||||
|
||||
sensordraadjes lostrekken van de radiateur, en dan contact maken in de stekker.
met een stukkie VD draad het beste. dan moet ie wel gaan bewegen ook zonder dat je sleutel erin zit, deze moet het altijd doen! succes
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#3
|
||||
|
||||
Thanx voor het snelle antwoord!!! Ga morgen ff knutselen! Laat nog wel ff weten of ie werkt!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#4
|
||||
|
||||
VD wat kan je er niét mee?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#5
|
||||
|
||||
Met een paperclip gaat het makkelijker
__________________
WWW.MIVW.NL |
#6
|
||||
|
||||
Duurde ff, maar heb ze eindelijk draaien gezien. Hoefde niet te testen want ze sloegen beide keurig rond de 90°C aan.... Ikke blij want kan nu van de zomer met een gerust hart de Alpen trotseren met mijn rode gevaar!! Moet eerst nog wel ff de koppeling laten vervangen...Anders komen we niet heel ver. Enig idee wat vervangen kost bij een AAZ TD Golf??
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#7
|
||||
|
||||
De koppelingset kost ongeveer 155 euro (http://start.mijngrossier.nl/catalo...&t=QPQOQROTOTOP)
Uurtje of 4 arbeidsloon erbij van ongeveer 50 euro ex. Nog wat vloeistoffen en kleinmat. Denk dat je 500 a 600 euro kwijt bent. Tenzij je het zelf doet (aanrader) |
#8
|
||||
|
||||
Zoveel joh??!!!
Dacht eigenlijk wel voor een honderd of 3 klaar te wezen. Nu heb ik wel het voordeel dat de lonen (woon in voormalige DDR) een stuk lager liggen. Ik betaal per uur 25 € incl. en een koppelingsset kost hier ongeveer hetzelfde... Maar heb zoiets nog nooit zelf gedaan... Dus of ik het aandurf. Heb vandaag een kleine test gedaan (in z'n 3 en proberen op te trekken, dat lukte helaas...) Daarna in z'n 5 gezet bij ongeveer 30 km/h en dan optrekken. Ging zonder slippen en kan nog steeds normaal op de koppeling wegrijden zonder gas te geven.... Dus een retourtje D -> NL moet ie nog wel redden morgen.
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |