|
||||
|
||||
Snerpend geluid bij koude motor
Als mijn motor koud is van mijn kever, en je geeft gas, dan hoor je een snerpend geluid. Net alsof er iets aanloopt. Het is niet de V-snaar. Wat zou het kunnen zijn. Stationair doet hij het niet en ook niet als hij warm is
|
|
||||
|
||||
v-snaar te los? kijk daar eens naar.
|
||||
|
||||
Het zou kunnen dat hij ergens valse lucht trekt. Dat geeft ongeveer dezelfde geluiden als een slippende snaar. Bij onze bus was er een moertje van de carb los en deed ie precies dat wat jouw kever doet.
|
||||
|
||||
De v-snaar zit niet te los.
Als hij valse lucht trekt, dan hoor je het geluid toch ook als hij warm is? Hij loopt echt perfect, slaat niet af(wat mijn golf1 toen wel deed) |
|
||||
|
||||
Het kan ook zijn dat de riem gewoon uitgedroogd is. Dan piept hij namelijk ook ookal staat hij goed strak.
|
|
||||
|
||||
Als het valse lucht is dan slaat ie stationair inderdaad sneller af.
Het blijft vanaf hier natuurlijk altijd gokken. Ik weet niet wat je precies hoort. Zou het een lager van de dynamo kunnen zijn iod?
|
||||
|
||||
Een kennis van mij zei gelijk.. het is je v snaar. Maar die staat netjes strak.
Het is echt zo'n snerpend hoog geluid, dat iets aanloopt(misschien de vinnen in het koelhuis) Hoe meer toeren hoe harder het word. Als hij stationair loopt of warm is dan is het weg. De kever slaat niet af, hij rijdt als de brandweer. Kan het ook zijn dat een bepaald lager geen smering krijgt.. en als de motor warm is dat hij dan wel smering heeft? Last edited by Soumensch : 15-04-2008 at 21:53. |
|
||||
|
||||
Quote:
Of er ergens iets los zit bij koude motor en bij warmte uitzet en strak komt en stil wordt? Geen smering is onwaarschijnlijk. Wat wordt er nu helemaal gesmeerd? Maar er zijn vaker onwaarschijnlijke dingen mogelijk
|
||||
|
||||
Quote:
Klinkt dat snerpende geluid ongeveer als tètuu, tètuu, tètuu? Grz Ron
|
||||
|
||||
Nee het is een oplopend geluid wat samen gaat met het toerental. Hoog snerpend geluid.
Een V-snaar maakt echt een hoog geluid.. maar wat ik heb snerpt echt |