#1
|
|||
|
|||
Krukas slijpen ,wie of waar een goed adres!
De openingszin zegt het al , wie kan mijn krukas slijpen of weet iemand een goed adres??
Liefst een beetje omgeving Leiden maar als iemand van hier het kan doen en ik kan er gelijk op wachten , maken we gelijk een leuke dag van Het is trouwens een krukas van een 9A blok Graag een reactie Groeten Nico |
#2
|
||||
|
||||
van soest is the place to be.
als je krukas laat slijpen doe hem gelijk balanceren met je vliegwiel eraan vast. zijn echt de kosten niet.
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#3
|
||||
|
||||
Vortex Balanceertechniek B.V.,
Industrieweg 21 3762 EG Soest Postbus 107 3760 AC Soest tel. 035 - 588 55 99 fax 035 - 602 62 88 E-mail: palte@vortexsoest.
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#4
|
|||
|
|||
Wacht ff VW Bullit, Van Soest in soest
Of begrijp ik het niet helemaal |
#5
|
|||
|
|||
Oja wat schat jij dat het kost en hebben ze ook overmaatse lagers??
|
#6
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:35. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Ondermaat lagers.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#8
|
|||
|
|||
Steven heb net ff gebeld , krukas slijpen kost €180,- ex ,en balanceren kost €150,- ex, is dat normaal ??of.....
Maar het belangrijkste is ... zijn ze goed ? |
#9
|
||||
|
||||
Voor dat geld ging ik wel op zoek naar een goede krukas met originele maten.
Slag van 92.8 zit ook in een 2E of ADY motor. Last edited by J-9A-N : 03-03-2008 at 13:38. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Ik kan vanavond even voor je navragen wat het kost bij een revisie bedrijf waar een maat van mij werkt. Laat het je dan wel weten.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#11
|
|||
|
|||
Ik ben wel benieuwd. Ik heb ook zeer zeker interesse. Hoe weet je eigenlijk of het nodig is om de as te laten slijpen. Bij heeft er bij 1 drijfstanglager een korreltje zand tussen gezeten. Althans, zo ziet het eruit.
Nou voel ik op die krukas zo goed als niks. Krijg krasje waar het zand heeft gezeten. Verder niks. Is deze krukas nou nog goed te gebruiken. En zijn er ook ondermaatse sputterlagers of iets dergelijks te koop? Tis trouwens een as van een ABF. |
#12
|
|||
|
|||
Steven , Thanx alvast ,khoor graag ffies van je
|
#13
|
|||
|
|||
hang er gewoon een 20vt in
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Heb het nagevraagd voor je. Maar dat zijn wel redelijk normale prijzen. Als ik het laat doen voor je zou het voor de krukas slijpen €190,- zijn en voor het balanceren +/- €140 euro. Voor het blanceren geld dat de krukas en het vliegwiel apart worden gebalanceerd. De bovenstaande prijzen zijn normaal exclusief bedragen. Maar als je geen bon wil kan het inclusief.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#15
|
||||
|
||||
Sputterlagers of lood/bronslagers kun je alleen in de schone maat krijgen en niet in de ondermaten. Zware tuning met geslepen krukassen is nooit geen optie.
__________________
Finished: 2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost I hope that Syncro can handle some torque... |
#16
|
|||
|
|||
Volgens mij kun je voor de bijvoorbeeld g60 krukas wel 1 ondermaat krijgen in sputter lagers.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#17
|
|||
|
|||
Oke, dus as laten slijpen en dan sputters erin zetten is geen optie.
Is er eigenlijk nog een slijtage maat voor een as of iets. De krukas die ik nu heb, heeft ongeveer 150.000 gelopen. Ik weet dat het beter is om er 1 te nemen die 10.000 gelopen heeft. Maar die blokken zijn bijna niet te vinden en al zijn ze te vinden, veelste duur. In hoeverre zal deze krukas nog te gebruiken zijn voor een goed turbo blok. Weet iemand in de buurt van Zoetermeer een bedrijf/persoon, die alleen kan inspecteren of die krukas nog voldoet of niet (ivm het krasje in de lagerpassing)? @ Blue Rallye: Heb jij een ABF onderblok met 95,5 slag? Zo ja, moest je nog iets bijzonders aanpassen. Of kon je zo de krukas erin leggen. Geen problemen met stangen en oliepompas? Ik heb nl. gesmede stangen, en ben aan het kijke voor een gesmede 95,5 race kruk. Maar heb geen zin om in die stangen te gaan zitte vijlen. |
#18
|
||||
|
||||
Nee, ik heb een 95,5 kruk in een 1Z onderblok en daar een ABF kop op. Ik heb de pompas aangepast. Ook zijn er nog veel andere problemen, zuigers die tegen de sproeiers aanlopen, geen passende distributieriempoelie op de krukas en nog wel het e.e.a...
__________________
Finished: 2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost I hope that Syncro can handle some torque... |
#19
|
|||
|
|||
Dus mijn krukas laten slijpen is geen optie Blue Rallye ??
Heb trouwens gister eindelijk het blok ontleed en kwam tot de ontdekking dat de drijfstanglagers van cilinder 1 en 4 aan stront waren gedraaid. Aan de krukaslagers was weinig tot geen schade Leuk als tie net 500 km daarvoor is gereviseerd en nog geen oorzaak kan vinden waarom die stukloopt. |
#20
|
||||
|
||||
Als je met een originele 9A setup rijdt met de standaard 136pk, kun je hem prima laten slijpen in de 1e ondermaat met bijbehorende lagers. Dikke tuning met turbo's etc. is deze motor dan minder geschikt voor...
__________________
Finished: 2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost I hope that Syncro can handle some torque... |