|
||||
|
||||
Ontsteking aansluiten 16klepper
Hallo
Ik heb een compleet motorblok gekocht zonder ontsteking. Het blok heb ik er Vorigeweek ingehangen en ben gisteren met de onsteking bezig geweest. Hij vonkt maar ik weet niet wat de volgorde is. Overal op het forum staat volgensmij of ik dacht.... daar kan ik niet veel mee. En weet iemand waar het merkteken op het blok staat? Ik heb hem al een keer met proberen aan de praat gekregen. Volgas en een hoop ploffen en knallen. Kan iemand mij helpen? Stap 1 cilinder 1 naar boven draaien Stap 2 .... enz Alvast bedankt Alvast bedankt!! |
|
||||
|
||||
hallo ..
volges mij is de volgorde 1.3.4.2. succes .. gooigolf// |
|
||||
|
||||
hey ,,
dat ploffen komt omdat de volgorde niet goed is .. even goed op volgorde zetten , dan loopt hij wel .. succes .. gooigolf .. |
|
|||
|
|||
Is 1342
Merkteken staat opt vliegwiel[=bdp] Op het nokkenaswiel staat aan de buitenkant een inkerving Die moet gelijk staan met een pijl opt kleppendeksel |
|
||||
|
||||
1342 ja. Maar let ook even op of de rotor met de klok mee of tegen de klok in draait....
|
||||
|
||||
Jah, klopt idd en als je een compleet motoblok koopt, maar de ontsteking er niet bij zit, dan is het geen compleet motor blok toch :P
Succes ermee
|
|||
|
|||
Quote:
Tegen de klok in |
|
||||
|
||||
....is maar net aan welke kan van de auto je staat
...maare..als je voor de auto staat is de draairichting naar je toe.
|
||||
|
||||
Haha, waarom zegt niemand welke cilinder, cilinder 1 is?
Tellen vanaf de distributieriemzijde als ik me niet vergis |
|
||||
|
||||
Tja, moet je dan ook nog gaan uitleggen wat de distributiezijde is?
Een vraagbaak is zoo ontzettend handig, maar tegenwoordig kan iedereen zonder..
|
||||
|
||||
Quote:
Weet je wat dat kost? Toch al gauw een euro of 25.. En das toch zonde geld??? Tot nu toe heb ik van iedere auto die ik gereden heb een (of meerdere) mooie vraagbaak thuis staan. Echt ideaal die dingen!