#1
|
||||
|
||||
Kabelboom vraag KR motor
Heb in de garage nog een KR motor voor de verkoop. Er is al een koper voor, maar ik weet niet of de kabelboom wel klopt. Kan iemand hier duidelijkheid over geven ? Het is iig niet hetzelfde als bij mijn KR blok in de MK1. Zitten ook 2 computers bij wat niet klopt (het is iig geen PL motor).
Ik heb zelf ook de computer zoals links, maar mijn kabelboom is uitgebreider. Daar zitten alle aansluitingen op voor de koude start injector / toerentalstabilisator etc. Nu heeft die computer toch helemaal geen zin in die kabelboom ? Ontstekingskastje zit er btw wel bij, maar niet op de foto. Als het allebei verkeerde zijn dan zoek ik bij deze een goeie kabelboom |
#2
|
|||
|
|||
Zo te zien zijn dat 2 computers van een PL.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#3
|
|||
|
|||
Die linkse heb ik er ook in zitten [is van de ontsteking]
En nog 1 in de middenconsole |
#4
|
||||
|
||||
Dus je hebt ook 2 computers op je KR motor te zitten ? Of heb je een PL.
Quote:
Ik heb volgens mij dezelfde computer in de Golf1 te zitten zoals de linker. Zal het morgen wel even nakijken. Weet iemand wat de computer in de linker kabelboom doet ? Kabels zijn alleen voor de ontsteking zoals ik het zie. En dat wordt geregeld door het kleine kastje die op de kleinere stekker zit. Correct me if i`m wrong. |
#5
|
||||
|
||||
volgens mij heb je een kr kabelboom met een lamdasonde als ik het goed zie
is volgens mij ook die tweede computer voor, correct me if I'm wrong
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" Last edited by redbull : 17-03-2008 at 20:35. |
#6
|
|||
|
|||
De linker is van een KR regelt alleen de onsteking het kastje in je middenconsole is dan je toerental stabilisator en je koudtart werkt dan via een thermoschakelaar in de kop heel simpel maar werkt prima.De rechter ken ik niet zo goed maar meen dat dit een pl is met klopsensor en lambda wel meer poespas en minder vermogen.
suc6 ermee |
#7
|
||||
|
||||
Werkt de motor goed met alleen die linker boom ?
|
#8
|
||||
|
||||
De linker is van de ontsteking van een kr motor, de rechter heeft totaal niets met een kr motor te maken. De motor kan idd alleen lopen op de linker kabelboom, echter dan werkt de toerental stab. regeling niet en geen koudstart (5e injector)
De linker kabelboom is erg makkelijk aan te sluiten nl. groen aan bobine op rood plus van contact zwart aan massa, direct op accu. gr maikel |
#9
|
||||
|
||||
Zal de motor dan normaal lopen ? Heb nu bij de mk1 de toerentalstabilisator ook niet aangesloten. Die draait koud onregelmatig en bij warme motor is het geen probleem Koude start injector is wel aangesloten, maar of die werkt weet ik niet.
Als dat goed werkt wil ik die kabelboom ook wel in de mk1 Hoe minder kabels hoe beter. Voor de 3e keer ofzo .. wat doet de computer nu in de linker kabelboom ? |
#10
|
|||
|
|||
De 'computer' aan de linkerkant regelt vervroeging/verlating van de ontsteking
Er komt nog een vacuumslang aan Op de onsteking zelf van de 16V[KR/PL]zit geen vervroeging |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Loopt idd koud onregelmatig en kan moeilijker starten. De computer regeld de vervroeging vd ontsteking |
#12
|
||||
|
||||
Kleine kastje regelt ook iets van de ontsteking ?
Ik denk dat ik komende winter maar eens een mega opruim sessie ga houden in mijn kabelboom Quote:
Ik heb soms bij warme motor dat de auto aan slaat en dan gelijk weer uit valt. Daarna moet ik soms vrij lang door starten om de motor weer aan de gang te krijgen. Kan dit ook te maken hebben met dat inspuitventiel ? Of is die alleen maar voor de koude start verrijking. Last edited by Lieuwe : 19-03-2008 at 16:52. |
#13
|
||||
|
||||
Mijn ervaring is inderdaad dat bij de warme start het extra inspuitventiel (blauwe stekker) voor problemen zorgt.
Bij mij wilde die soms zelfs helemaal niet meer starten -> kap los, stekker eraf, starten, stekker er weer op... |
#14
|
|||
|
|||
De rechtse van een 1300 NZ?
Zit in de watervangbak [onder het raam] als je voor de auto staat links |
#15
|
||||
|
||||
Zoals ik het zie is de rechtse idd van een PL en die andere een KR.
Heb voor de zekerheid ff gekeken op de mijne......
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#16
|
||||
|
||||
Thanks voor de info.
Dit zat bij een kr motor die ik verkocht heb. Koper wil ook nog graag de kabelboom voor de toerentalstabilisator/koudestart injector ed hebben. Als iemand dit over heeft hoor ik het graag. Zoek ook nog een koppeling en drukgroep voor een kr motor. |
#17
|
|||
|
|||
foto van mijn kabelboom. MKII KR misschien wel makkelijk
|