Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-03-2008, 17:46
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default Kabelboom vraag KR motor

Heb in de garage nog een KR motor voor de verkoop. Er is al een koper voor, maar ik weet niet of de kabelboom wel klopt. Kan iemand hier duidelijkheid over geven ? Het is iig niet hetzelfde als bij mijn KR blok in de MK1. Zitten ook 2 computers bij wat niet klopt (het is iig geen PL motor).

Ik heb zelf ook de computer zoals links, maar mijn kabelboom is uitgebreider. Daar zitten alle aansluitingen op voor de koude start injector / toerentalstabilisator etc. Nu heeft die computer toch helemaal geen zin in die kabelboom ? Ontstekingskastje zit er btw wel bij, maar niet op de foto.

Als het allebei verkeerde zijn dan zoek ik bij deze een goeie kabelboom


Reply With Quote
  #2  
Old 17-03-2008, 18:29
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Zo te zien zijn dat 2 computers van een PL.
Reply With Quote
  #3  
Old 17-03-2008, 19:25
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Die linkse heb ik er ook in zitten [is van de ontsteking]
En nog 1 in de middenconsole
Reply With Quote
  #4  
Old 17-03-2008, 20:15
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Dus je hebt ook 2 computers op je KR motor te zitten ? Of heb je een PL.

Quote:
Originally Posted by steven16v
Zo te zien zijn dat 2 computers van een PL.


Ik heb volgens mij dezelfde computer in de Golf1 te zitten zoals de linker. Zal het morgen wel even nakijken.

Weet iemand wat de computer in de linker kabelboom doet ? Kabels zijn alleen voor de ontsteking zoals ik het zie. En dat wordt geregeld door het kleine kastje die op de kleinere stekker zit. Correct me if i`m wrong.
Reply With Quote
  #5  
Old 17-03-2008, 20:32
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

volgens mij heb je een kr kabelboom met een lamdasonde als ik het goed zie
is volgens mij ook die tweede computer voor, correct me if I'm wrong
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"

Last edited by redbull : 17-03-2008 at 20:35.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-03-2008, 21:28
pim pim is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 40
Default

De linker is van een KR regelt alleen de onsteking het kastje in je middenconsole is dan je toerental stabilisator en je koudtart werkt dan via een thermoschakelaar in de kop heel simpel maar werkt prima.De rechter ken ik niet zo goed maar meen dat dit een pl is met klopsensor en lambda wel meer poespas en minder vermogen.

suc6 ermee
Reply With Quote
  #7  
Old 18-03-2008, 07:45
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Werkt de motor goed met alleen die linker boom ?
Reply With Quote
  #8  
Old 18-03-2008, 08:25
maikel's Avatar
maikel maikel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2004
Posts: 412
Default

De linker is van de ontsteking van een kr motor, de rechter heeft totaal niets met een kr motor te maken. De motor kan idd alleen lopen op de linker kabelboom, echter dan werkt de toerental stab. regeling niet en geen koudstart (5e injector)
De linker kabelboom is erg makkelijk aan te sluiten nl.

groen aan bobine
op rood plus van contact
zwart aan massa, direct op accu.

gr maikel
Reply With Quote
  #9  
Old 18-03-2008, 18:13
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Zal de motor dan normaal lopen ? Heb nu bij de mk1 de toerentalstabilisator ook niet aangesloten. Die draait koud onregelmatig en bij warme motor is het geen probleem Koude start injector is wel aangesloten, maar of die werkt weet ik niet.

Als dat goed werkt wil ik die kabelboom ook wel in de mk1 Hoe minder kabels hoe beter.

Voor de 3e keer ofzo .. wat doet de computer nu in de linker kabelboom ?
Reply With Quote
  #10  
Old 18-03-2008, 20:45
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

De 'computer' aan de linkerkant regelt vervroeging/verlating van de ontsteking
Er komt nog een vacuumslang aan
Op de onsteking zelf van de 16V[KR/PL]zit geen vervroeging
Reply With Quote
  #11  
Old 19-03-2008, 15:33
maikel's Avatar
maikel maikel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2004
Posts: 412
Default

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Zal de motor dan normaal lopen ? Heb nu bij de mk1 de toerentalstabilisator ook niet aangesloten. Die draait koud onregelmatig en bij warme motor is het geen probleem Koude start injector is wel aangesloten, maar of die werkt weet ik niet.

Als dat goed werkt wil ik die kabelboom ook wel in de mk1 Hoe minder kabels hoe beter.

Voor de 3e keer ofzo .. wat doet de computer nu in de linker kabelboom ?


Loopt idd koud onregelmatig en kan moeilijker starten. De computer regeld de vervroeging vd ontsteking
Reply With Quote
  #12  
Old 19-03-2008, 16:49
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Kleine kastje regelt ook iets van de ontsteking ?

Ik denk dat ik komende winter maar eens een mega opruim sessie ga houden in mijn kabelboom

Quote:
Originally Posted by maikel
Loopt idd koud onregelmatig en kan moeilijker starten. De computer regeld de vervroeging vd ontsteking


Ik heb soms bij warme motor dat de auto aan slaat en dan gelijk weer uit valt. Daarna moet ik soms vrij lang door starten om de motor weer aan de gang te krijgen. Kan dit ook te maken hebben met dat inspuitventiel ? Of is die alleen maar voor de koude start verrijking.

Last edited by Lieuwe : 19-03-2008 at 16:52.
Reply With Quote
  #13  
Old 19-03-2008, 17:11
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Mijn ervaring is inderdaad dat bij de warme start het extra inspuitventiel (blauwe stekker) voor problemen zorgt.

Bij mij wilde die soms zelfs helemaal niet meer starten -> kap los, stekker eraf, starten, stekker er weer op...
Reply With Quote
  #14  
Old 19-03-2008, 20:27
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

De rechtse van een 1300 NZ?
Zit in de watervangbak [onder het raam] als je voor de auto staat links
Reply With Quote
  #15  
Old 20-03-2008, 15:38
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,345
Default

Zoals ik het zie is de rechtse idd van een PL en die andere een KR.
Heb voor de zekerheid ff gekeken op de mijne......
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #16  
Old 25-03-2008, 18:55
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Thanks voor de info.

Dit zat bij een kr motor die ik verkocht heb. Koper wil ook nog graag de kabelboom voor de toerentalstabilisator/koudestart injector ed hebben. Als iemand dit over heeft hoor ik het graag. Zoek ook nog een koppeling en drukgroep voor een kr motor.
Reply With Quote
  #17  
Old 25-03-2008, 23:35
jw0488 jw0488 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 103
Default

foto van mijn kabelboom. MKII KR misschien wel makkelijk


Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum