#1
|
||||
|
||||
Uitwisselbaarheid cilinderkoppen!!!
Hallo volksforummers.
Even een vraagje vannuit mijn kant: Zou je een cilinderkop van een PG blok (g60 uit mk2), op een ander willekeurig 8v blok van VW kunnen monteren? Gewoon een nieuwsgierig vraagje mischien dat iemand er ervaring mee heeft? |
#2
|
||||
|
||||
Ja, doen wij regelmatig....koppen zijn bijna allemaal hetzelfde.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Idd, Dus wel even goed kijken en controleren. qua olie en waterkanalen. |
#4
|
||||
|
||||
Het is bedoeld voor op mijn EX motor, ik wil het ombouwen naar injectie!
Ik kan een cilinderkop van een pg motor overnemen. Het plan is om die te gaan bewerken (niks extreems) en dan op mijn EX blok te monteren. Wat is het beste qua motormanagment? Of zal ik er injectie opbouwen van een DX, dus mechanische?? Ideen zijn welkom, let op het is low budget helaas... |
#5
|
||||
|
||||
denk wel even aan je compressieruimte , dat je geen compressie verlies hebt.
|
#6
|
||||
|
||||
Ik wil hem zowiezo dan laten vlakken. Alleen weet ik nog niet hoeveel.
Ik kan een cilinderkop kopen voor 20 euro, moet alleen gereviseerd worden. Met name de klepgeleiders. Iemand die daar de kosten van weet?? |
#7
|
||||
|
||||
Kop van een PG kan je prima gebruiken voor jouw doel, klepgeleiders kan ik zo voor je vervangen en ik zou 'm 1 MM laten vlakken.
Dat is voor straatgebruik prima. Het makkelijkste en waarschijnlijk ook het betrouwbaarste in gebruik is ombouw naar Digifant 2 zoals bv op een 2H motor zit.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#8
|
||||
|
||||
Okay ik weet genoeg, ik zal eerst maar eens wat onderdelen verzamelen!
Thanx Bolku en de rest voor de hulp. Als ik jullie ergens mee kan helpen, laat dat maar weten :-) |