#1
|
||||
|
||||
Joost's daily golf 2 naar 1.9tdi
dus toch een projectje,
hoewel mijn vorige topic zo begon: nou, na mijn voorstel topic, leek het mij verstandiger hier maar verder te gaan. en een project is het ook niet echt want het is mijn daily. ik heb hem eigenlijk voor tijdelijk gekocht maar hij rijd zo fijn dat ik em maar blijf rijden. het is een rode golf2 uit oktober '84. (met dat spijltje in het raam) het is een 1.6 8V met automaat bak. paar foto's: done: -gepolijst. want hij was eerst mat roze. -termostaat vervangen want ik dacht dat die niet goed was. hij werd te heet volgens het lampje op mn cockpit maar dat bleek gewoon een slecht contact naar de cockpit te zijn. -nieuw dakraam -nieuw hemeltje -startmotor laten reviseren. to do: -nieuwe bumpers -schroefset/verlaging -wat netter maken onder de motorkap -Weber ter vervanging van de Pierburg -K&N inlegfilter of misschien powerfilter. -andere velgen -misschien een oldskool dakrekje. the done lijst en to do lijst zijn allebij een heel stuk verlengt. ik kan gelukkig ook wat dingen wegstrepen: de schroefset, de weber, de velgen. en dat dakrek komt niet meer. mijn nieuwe plannen: -mk3 1.9 TDI kopen (DONE) -daar de motor uit slopen.(DONE) -motor grote beurt geven en lichtelijk kietelen. -8kleppertje uit mijn golf 2 halen. -motorruimte netjes maken -schakelkabels instaleren -uitlaat aanpassen -kabelboom verwerken -en de 1.9tdi er dan eindelijk in. verdere updates zal ik gewoon achteraan mn topic posten en waarschijnlijk niet meer zo vaak de beginpost aanpassen.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI Last edited by joostvw : 30-10-2009 at 18:15. |
#2
|
||||
|
||||
GEEN dakrekje.. hij stond er netjes bij op VAGFest
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
||||
|
||||
nu staat ie carb. loos
wat een klote carb zit daar op joh. ff schoonmaken en vacuum slangetjes vervangen enzo.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#4
|
|||
|
|||
Mooie wagen Joost. Ze rijden echt heerlijk, k heb er zelf ook een
Wat is er klote aan je carb ? Zelf geen problemen mee namelijk :x
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#5
|
||||
|
||||
dakraam ligt al klaar eej als ik terug ben van edition 38 zal ik hem eens afstoffen voor je :p
dakrek zou ik ook niet doen.. verdere plannen klinken goed! ik heb eventueel nog een setje 15" honingraats liggen, zijn wel flinke opknappers maar zouden goed staan in combi met een schroefset! (weet niet of je ze al eens hebt zien liggen?)
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#6
|
||||
|
||||
ik had net oldtimer parts aan de lijn en die vertelde mij ook al dat ze veel problemen met die carbs hadden. maar bij mijn auto was eigenlijk het grootste probleem dat hij da afgelopen 6 jaar te weinig heeft gereden en dat de benzine filter zo verlept als hij kan zijn was. alle filter stof dat erin zat kwam ik in de vlotterkamer als smut tegen.
ik zal straks ff foto uploaden van de vlotterkamer. ik kan een dakrek toch ook af en toe erop hebben? want ik snowboard nogal veel en dan zit hij er gewoon op omdat het praktisch is. als we dan met een grote groep naar een andere indoor baan gaan kunnen er gewoon 4 mensen in mn auto + alle boards. en anders maar 3 of 2. dus vandaar het dakrek. maar ik zal wel nadenken over die honginggraads, denk dat het wel saaie velgen zijn? ik kreeg ook van iemand standaard porsche 924 velgjes voor weinig aangeboden, maar die steek is 4X 108, en mijn naven houd ik graag origineel dus dat is ook niks. zodra ik wat geld opzei heb liggen wil ik eerst die verlaging doen en dan rustig naar wieltjes zoeken. ik vind zo origineel ook wel wat hebben. ohja en die bumpers moeten ook eerst vervangen worden.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#7
|
||||
|
||||
hierbij een aantal foto's van m'n carb:
het is echt ongelofelijk dat deze nog liep het grootste deel van de tijd. ben er zelfs mee naar VAGfest gereden zonder problemen. en bijna alle vacuumslangen zijn lek, gescheurd of broos. hier zie je alle troep in de vlotterkamer: nog een keer: hier is hij al ver leeg, en d'r naast alle troep die er uit kwam: morgen nog even met een beetje benzine en een kwastje de rest schoon en blinkend maken, en daarna nog ff met de compressor op alle gangetjes. en dan kijken of hij nu wel lekker wil lopen. en ohja de benzine filter + slangen zijn ook vervangen hoor
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#8
|
|||
|
|||
Haha die vlotterkamer is inderdaag erg smerig !
Vergeet niet de sproeiers ook even flink door te blazen. Een hoop mensen zeiken over die carbs, maar in principe zijn ze prima hoor
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Je moet er ook niet over zeiken, gaat zo zurig ruiken onder de kap Goed bezig Joost! Zal wel een stuk beter lopen straks!
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#10
|
||||
|
||||
ja de sproeiers heb ik er al uitgehaalt maar waren niet zo vies, ik maak me meer zorgen over die buisjes er achter. die kan ik er alleen uitkrijgen als ik dat donkerrode plastic overloop tuitje eruit heb en ik ben bang dat ik die breek met het eruit halen. deze zit nogal vast. dus ik denk dat ik deze aleen met een ijzerdraadje ga schoonmaken en dan met de compressor erop.
ik denk er over na om mn spruitstuk er ook af te trekken en die lichtjes te polijsten van binnen maar ik weet niet of dit echt nut heeft. en ik denk mn carb. er morgen wel weer op te kunnen zetten. als ze bij oldtimer parts de voetpaking op vooraad hebbben dan.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#11
|
||||
|
||||
Met het bewerken van je inlaatspruitstuk (en je kop..) kun je leuke dingen doen, ex-klasgenoot en medeforummer Guust (konings) heeft zijn 1.6 wel eens laten bewerken en die was er behoorlijk vlotter door geworden. Maar die vertelde dat er in het inlaatspruitstuk allemaal een soor pinnetjes zitten die de flow redelijk verhinderen maar dan wel weer zorgen dat je carb in de winter niet bevriest, iig ken het hele verhaal niet precies meer maar er was best wat mee te doen toch
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#12
|
||||
|
||||
Ik zou ook nog een een busje remmenreiniger er doorheen spuiten.
|
#13
|
||||
|
||||
ja maus. ik heb die pinnetjes gezien.
maar ja ik zou niet willen dat mn carb. bevriest er loopt trouwens door 2 onderdelen van de carb. (weet niet precies wat die doen.) ook nog koelwater dus daar zou hij misshcien ook wel door op temperatuur moeten komen na een tijdje rijden. maar ik snap niet hoe die pinnetjes er voor kunnen zorgen dat mn carb niet bevriest. ze raken de carb niet eens. maarja ik zal er nog ff over na denken. en kijken hoe verrot de tapeindjes en moertjes zijn van het spruitstuk. Quote:
bedankt voor je tip maar ik heb in mn leven al meer dan 50 carbs. schoongemaakt. dus het zal wel lukken ik heb dan nu thuis wel geen spoelbak maar remreiniger heb ik zeker op mn bureautje staan jammer dat ik geen ultrasoon cleaner of spoelbak heb
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#14
|
||||
|
||||
vanochtend een voetpakking voor de carb. besteld morgen binnen.
een meter vacuum slang en nog wat benzine slang van gates gehaald bij oldtimerparts. waarschijnlijk komt er ook deze week een rond pakketje van ongeveer 38 cm mijn kant op
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#15
|
||||
|
||||
damn, die voetpakking koste 55 eurie
das echt vel te duur. maar toch vervangen. want als je het doet moet je het goed doen. de pakking tussen de 2 carb helften was gelukkig nog goed, dus scheeld me weer 33 eur. ook gelijk klepdekselpakking vervangen. alles zit er weer op en hij doet het weer. mn golf loopt een stuk beter en hij valt niet meer stil. nu wacht ik alleen nog op mn ronde pakketje
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#16
|
||||
|
||||
die 'egel' is een verwarmingselement. De staafjes worden verwarmd, waardoor de carb van onder af verwarmd wordt door convectie v.d luchtstroom.
De 2E carb is inderdaad een leuk ding, maar als er iets mis mee is ben je vaak zo lang aan het zoeken. Door alle vacuumaansturingen en de vele sproeierkanalen in het apparaat ben je niet zo 1-2-3 bij het probleem aan beland. Leuk golfje hoor! Mocht je nog delen als deuren/achterklep motorkap e.d. willen; ik zag gisteren dat hier op de sloop (groningen) een hele nette staat in marsrood!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#17
|
||||
|
||||
ja dat van die egel , dacht ik al wel dat dat zo werkte.
maar eigenlijk moet je zoiets in de zomer gewoon afsluiten, want je mengsel kan toch beter gekoelt in de cilinder komen? want dan zijn de moleculen kleiner en heb je betere cilindervulling. (het idee van een intercooler) anyway.. ik heb nog geen delen nodig maar bedankt voor je tip, ik denk ook dat groningen ietsje te ver rijden is. ik woon 10 km van de belgiesche grens en ik denk dat je alsnog kleur verschil krijgt met rood. ik ben iig heeeeeeel blij dat ik het heb kunnen fixen. ik had aleen niet verwacht dat alle slangetjes klemmetjes en pakkingen bij elkaar 96 euro zouden kosten.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#18
|
||||
|
||||
tja, je staat er verstelt van, maar je kan zelfs in de zomer een bevroren carb. krijgen.
Mengen van benzine en lucht is een endotherm proces, daar is energie voor nodig. Daardoor daalt de temperatuur van het mengsel. Als dit net even te koud wordt, kan je mengsel bevriezen. Er stroomt ook nog koelwater door je inlaatspruitstuk, dat moet ook nog voorkomen dat dit verschijnsel optreedt. Ik heb een tijd met CV carburateurs gereden, dus zonder beide vormen van verwarming, maar (nog) nooit een bevroren carb gehad. Echt veel vermogen win je niet door dat egeltje niet aan te sluiten. Het effect is zeker niet te vergelijken met een intercooler. Een intercooler op een standaard motor (zonder turbo) heeft geen effect. Een intercooler gebruik je pas als je hete inlaatlucht hebt, doordat de compressorzijde van de turbo ook erg heet wordt en daarmee je inlaatlucht verwarmd.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#19
|
||||
|
||||
ik dacht eigenlijk dat het koelwater dat door het inlaatspruitstuk loopt die egel verwarmde.
wat wel schijnt te schelen in vermogen is al die pinnetjes er uit te halen om een betere "flow" te krijgen. maar ik heb uiteindelijk niks meer aan mn spruitstuk gedaan omdat ik nogal moeilijk bij die imbus buiten kon en ook geen lange imbus sleutels thuis heb. maar dat van een intercooler dat dat is omdat de lucht warm word door de turbo wist ik wel, maar alsnog verkopen ze toch koudelucht inlaten enzo. denk zelf dat dat ook niet veel uithaald
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#20
|
||||
|
||||
GODVERDOMME!!
ik heb dus heel die carburateur uit elkaar gehaald en schoongemaakt en heel veel vacuum slangetjes vervangen en wat pakkingen, ben gaan testrijden, zo'n 20 km en hij liep goed. vandaag reed ik naar skidome en het gezeik begon weer #$^^$%^&@$^. weer als ik afremde tot onder de 40 begon hij te stotteren en als ik stil ga staan valt hij uit. als ik em weer start, doet ie daar iets langer over maar blijft wel net nog een beetje stationair lopen. als ik aan het rijden ben dus niet iemand nog ideeën?? wat dit kan zijn. ik heb dus wel al die slangetjes vervangen , maar het schijnt dat je al die toeters en bellen op die carb. nog kan checken op of ze nog vacuum zijn enzo. , ik denk dat ik dat maar moet doen. 2e optie is andere carb op marktplaats zoeken ( met de kans op hetzelfde gezeik) 3e optie is een setje motor (of andere simpele) carbs. ( maar kheb niet veel geld meer. en ik heb de auto eigenlijk wel nodig) ik moet elke dag mnaar school (wat erventueel met de trein zou kunnen) maar ik moet ook af en toe werken en dan moet ik nogal ver fietsen) dus , eignelijk kan ik wel een beetje zonder auto , maar als ik geld uit ga geven aan treinkaartjes heb ik straks geen geld meer om in de auto te steken. Dilemma .
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |