#1
|
|||
|
|||
Weggedrag zuigt.
Een maand geleden heb ik een golf 4 variant gekocht welke verlaagd is en op 18 inch velgen staat met 225/40 18 banden.
De verlaging is gedaan doormiddel van eibach verlagingsveren met standaard schokbrekers is mij verteld, ik raak nooit de onderkant dus erg laag issie niet. Op asfalt gaat alles prima maar bij drempels en op klinkerwegen is er niet mee te rijden, als ik met lage snelheid over een drempel ga op een weg waar 60 km gereden mag worden gaat de auto springen lijkt wel. Komt dit omdat de originele schokbrekers "te lang" zijn en de schok niet meer goed verwerken kunnen en hoe los ik dit op? |
#2
|
||||
|
||||
Schroefset! of originele veren zonder verlaging?
Of de originele veren zijn stuk.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Schroefset = een optie, originele veren zonder verlaging niet. of de originele veren zijn stuk???????????? Eibach schokbrekers monteren is waarschijnlijk ook een mogelijkheid of is een schroefset onder een 4 monteren gegarandeerd een beter weggedrag? Last edited by Sit on it : 18-08-2008 at 20:45. |
#4
|
||||
|
||||
Mag ik een vraag stellen hoeveel istie verlaagd? Meer dan 4cm verlagen op standaard schokkers is niet verstandig dan krijg je dus dat gestuiter. Dan zou je andere stuggere schokkers moeten monteren.
__________________
Quote:
|
#5
|
|||
|
|||
@PoloCoupeGT,
Hoeveel de Golf verlaagd is weet ik niet maar op de site van Eibach staan voor een variant alleen 30mm veren dus denk ik dat ie 3 cm gezakt is. Er staat bij mij in de buurt (voor zover ik weet) geen andere (standaard) Golf 4 variant welke ik eventueel even kan opmeten, de rolmaat ligt al in m'n auto. Stuggere schokbrekers monteren die dan ook korter zijn zeker. Last edited by Sit on it : 18-08-2008 at 18:11. |
#6
|
||||
|
||||
Aan het opmeten heb je zowiezo niks aangezien die auto dan ook dezelfde banden en velgmaat moet hebben.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Het kan zijn dat je veerpoten stuks /versleten zijn wat het slechte weggedrag zou kunnen verklaren.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#8
|
||||
|
||||
Zijn de veren gemonteerd op originele schokdempers welke al gebruikt waren met de originele veren? Dan ben je denk ik toe aan nieuwe dempers. Als je originele dempers met verlagingsveren combineert werken ze in een ander gebied dan dat ze 'gewend' zijn. Vaak is 10.000km. al genoeg om ze de genadeklap te geven.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#9
|
||||
|
||||
Jep stuggere en kortere schokbrekers is dan de oplossing. Maar goed dan zou ik gewoon als je het geld er voor hebt een schroefset eronder plaatsen.
__________________
Quote:
|
#10
|
|||
|
|||
@ Dekilo, thanks, dat meten heeft inderdaad om die reden weinig zin.
@ Arnaud, de vorige eigenaar heeft inderdaad alleen de veren vervangen bij' t verlagen dus die "genadeklap" hebben de schokbrekers denkt ik onlangs gekregen. @PoloCoupeGT, ik ga dan inderdaad voor een schroefset kijken, kosten tegenwoordig niet al te veel meer en op het forum kom ik redelijk wat treads tegen waarin de goedkopere sets hele goede beoordelingen krijgen. En omdat ik de onderkant tot nu toe nog niet geraakt heb op welke drempel dan ook ga ik 'm nog wat lager leggen. |